Stangen

Alla inlägg under november 2014

Av Emma - 30 november 2014 13:37

Hoppas ni haft en trevlig söndag hittils :) Det har jag även om den varit kall. Jag har ridit både Emilio och Diara barbacka en lugn sväng i skogen. Det var både halt och hårt så fanns inga alternativ. Men mysigt hade vi även att Diara har lite väl bråttom för sitt egna bästa när det är halt - som vanligt ;).

Nu blir det tyska plugg för mig.

I mon kommer nog dressyrbilderna + filmen upp om jag har tid :D


Stangen i dag:
 

Av Emma - 29 november 2014 13:30

Det var jakt i skogen i dag så vi fick hålla oss på banan.

Först red jag och mamma Emilio och Kiwi. Emilio var pigg men underlaget var hårt och frusit så man märkte att han inte riktigt gillade det.

När jag red Diara fotade och filmade mamma lite. Bilderna blev lite suddiga som de alltd blir när vädret inte är klart. Vi red inte sålänge eftersom det var så kallt och hårt och jag fortfarande är förkyld. Men hon var fin och hyfsat mjuk.

Stangen i våras:

 

Av Emma - 28 november 2014 07:58

Min vecka har varit seg, jobbig och alla dagar har varit likadana. Måndag-fredag av fruktansvärd halsvärk och en röst som knappt bär. Usch alltså! Jag är så trött på det! Förhoppningsvis får jag en helg utan det men antagligen inte. Dessutom har jag pluggat varenda dag inför ett jättestort kemi och biologi prov som vi har i dag. Ridningen då?
I onsdags red jag Diara på banan. Mamma longrade Emilio samtidigt så jag och pappa fick trängas på övre halvan av banan. Men Diara var så SUPERFIN!!! Så mjuk och eftergiven redan från början! Även i galoppen gick jag ihop henne och galoppombyterna satt! Wihooo!
I går så red jag ut en sväng på henbe ihop med mamma och Kiwi. Det var mysigt men kallt. Diara var helt galen och skulle galoppera HELA TIDEN!! Hon var helt crazy, haha.
I kväll ska jag bara ta det lugnt, det ska bli skönt!
TMI bild:

Av Emma - 23 november 2014 14:40

Min söndag blev väldigt lik min lördag märkte jag.

I morse red hela kavaleriet (:P) ut en lite längre runda. Diara var hyftat mjuk och jag fick några riktigt bra galopper. Emilio var lite busig med Amanda men hon ramlade inte av iaf!


Nu ska jag plugga precis som jag gjorde hela kvällen igår, haha.

Ha en nice söndag!

 

Av Emma - 22 november 2014 17:13

Det var en minusgard i morse på marken var frusen och hal när vi skulle rida. Vi red ut hela gänget, lill-Amanda på Emilio. Jag red barbacka för att få rumpvärmare och Diara var så fin. I galoppen var hon riktigt framåt och sprallig, haha. Tur att man har en bra balans.

Resten av dagen har jag ägnat framför datorn där jag skrivit antackingar till alla de filmer som vår NO-lärare lagt ut inför det stora kemi och biologi provet nästa vecka. Jag antar att ni inte blir särskilt avundsjuka   

  

I dag fyller även Jamie Campbell Bower 26 år!!! Jamie spelar Jace i The Mortal Instruments filmen och är Jace upp i dagen, förutom att han inte är en skuggjägare i verkligheten då   

Så stort grattis till honom!   

      

Av Emma - 20 november 2014 19:30

Men en ledig dag mitt i veckan har den gått rekordfort. Dock inte som när man har lov förstås;)

Det var kort dag i dag och när jag kom hem red jag Diara på banan och övade på de övningar Essi gav oss igår. Det gick jättebra och vi körde inte sålänge. Nu ska jag plugga lite NO inför provet nästa vecka.

Ha en bra torsdags kväll och skicka gärna in fler frågor till frågestunden :)
        

Av Emma - 19 november 2014 19:59

Weiii i dag var det studiedag!

Dagen började med en uteritt på Zorro med mamma och Kiwi. Sedan tränade jag dressyr för Essi och sen red jag ut en sväng på Emilio. Emilio blev livrädd för vårgrannes barnvagn, haha. Han har nog aldrig varit så rädd.

Jag har även julpyntat i stallet så nu är det fint där oxå.

Bild på stallgranen:
 

Liten kul film från dagens Emilio ritt:

 

Och så lite annat oxå;)

Mockingjay hade premiär i natt. Jag är inte någon Hungergames fans men jag tycker att både filmerna och böckerna är grymt bra. Kanske kollar jag på filmen på bio men är ingen biomänniska så blir väl på swefilmer sen när det kommer ut där. ;)

 

Sedan har jag tagit på mig utmaningen att läsa City of Fallen Angels (nr 4 i The Mortal Instruments). Den har ju inte kommit ut på svenska så det blir att läsa på engelska.... Har kommit en bit nu och det går ju bra. Man missar en del detaljer pga ord man inte kan med annars så funkar det. :)
 

Av Emma - 19 november 2014 19:27

I dag var Diara riktigt stretig. Vi hade ett kämpigt pass både två. Jag fick kämpa för att hon stretade emot och hon fick kämpa för att jag inte gav mig, haha. Men Essi guidade oss som vanligt genom passet och i slutet släppte Diara jättefint! Så nöjd med henne! Vi arbetade mycket övergångar och på böjt spår!


 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards