Stangen

Alla inlägg under december 2018

Av Emma - 31 december 2018 14:13

Jag inledde min nyårsafton med att rida Diara i skogen ihop med Amanda och Zorro. Det var minus och därför ganska fruset och hårt men på några ställen kunde vi iaf trava och galoppera. Diara var stark men ganska så fin.


I morgon ska Diara ridas igen, förhoppninsvis är det tillräckligt mjukt för att rida på banan. ☺

Av Emma - 31 december 2018 07:00

Äntligen tog vi vår första placering i hoppning. En delad 4:e plats i LC och jag kunde inte varit lyckligare!

 

Av Emma - 30 december 2018 19:45

2018 har bara några få flämtande timmar kvar och det känns konstigt att ännu ett år redan har passerat. Min vanliga årsresumé i fyra delar kommer upp 1-4 januari så då kan ni se vad jag har hittat på under detta året. 2017 var mer resultatmässigt framgångsrikt men jag har utvecklats betydligt mer som ryttare under 2018. Men tillbaka till dagen. I morse red jag och Amanda ut på Diara och Emilio. Diara var sådär jobbigt stark men fick hyfsad ordning på det iaf. Förutom ridningen har jag även övningskört med transporten för första gången. Det här med att backa med släp är sanneligen inte så lätt som det ser ut, hehe.

I morgon är det nyårsafton och Diara och Zorro ska ridas. :)
Bild från i dag:

Av Emma - 29 december 2018 21:31

I morse red jag och Amanda ut på Zorro och Emilio. Var ett bra tag sen jag red Zorro nu och han behövde definitivt ett uppfostrande och lösgörande pass. Först ignorerade han skänkeln och när jag väl fått ordning på det så tog han inte bromsen ordentligt. Men sen så, efter ett antal diskussioner, blev han riktigt fin men ett dressyrpass hade varit behövligt.
Förutom ridningen har jag pluggat. I morgon ska jag och Amanda rida Diara och Emilio.
Sov gott i natt :)

Av Emma - 28 december 2018 22:02

Hästarna skulle ju egentligen vilat i dag pga vildsvinsjakt men det blev plusgrader så det gick att rida på banan! Jag red Diara och Amanda red Zorro. För Diara blev det första passet på bana efter vintervilan och hon var förvånandsvärt fin. Jag red bara lite lösgörande med henne och i traven blev hon jättefin även om det gick lite väl fort. Galoppen kändes också mycket bättre än den brukar, något som jag dock tror beror på den extra energin. Så är jättenöjd med henne och är så taggad på att börja träna igen. Dock lär det nog dröja lite då det ska frysa i morgon igen och nu när snön är borta blir det nog mest lugna uteritter tyvärr.

Av Emma - 27 december 2018 21:42

I dag var det tre plusgrader på morgonen och det mesta snön hade smält undan. På grusvägarna där bilar kört var det dock isgata så jag och Diara fick ta det väldigt lugnt när vi begav oss ut i skogen. Blev mycket övergångar mellan skritt och trav vilket är nyttigt.
I morgon har de vildsvinsjakt i skogen så alla hästarna vilar. :)

Av Emma - 26 december 2018 21:25

I dag var det Emilios tur att ridas en sväng och jag red honom ihop med pappa och Zorro. Han var inte så värst pigg i dag men vi hade det mysigt iaf.
I morgon ska Diara ridas igen. :)

Av Emma - 25 december 2018 21:56

I morse red jag Diara i skogen. Hon var väldigt pigg och fick tillrättavisa henne några gånger när hon bara skulle springa på och inte lyssnade på förhållningarna. Men generellt kändes hon fin, så kul att vara igång nu igen.
Förutom ridningen så har jag gått en promenad med mamma och pluggat. Min dag i morgon kommer se ungefär likadan ut förutom att det är Emilio som ska ridas.
Diara i dag:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards