Stangen

Alla inlägg under februari 2015

Av Emma - 28 februari 2015 20:05

I dag bar det äntligen av till ridhuset med Diara! Hon var lite spänd i början av passet som hon alltid är på nya platser så uppvärmningen blev inte den bästa men i hoppningen var hon superfin! Hon verkade ha längtat efter det lika mycket som jag! Hennes språng var jättemjuk och fina och min avståndbedömning var faktiskt riktigt bra, haha. Har klippt ihop en liten film:

 

Emilio red jag en sväng i skogen och han var väldigt pigg och fin. Amanda ska få rida honom i mon så att jag får mer tid till att plugga eftersom vi har ett stort biologiprov nästa vecka.... Usch.....

 

Av Emma - 28 februari 2015 16:27

Här kommer en lite sammanfattning av det jag köpte i torsdags:


  • Sadelgjord med magplatta (Börjes monter på mässan)

 

  • Sadelgjord (Börjes monter på mässan)

 

  • Tre påsar hästgodis (Börjes monter på mässan)
  • Ett flugtäcke (Börjes monter på mässan)
  • Ett cericerosa grimma (en monter på mässan)
  • Martingal (Hööks i Borås)

 

  • Shortchaps (Hööks i Borås)

 

  • Vårjacka (Hööks i Borås)

 

Av Emma - 27 februari 2015 22:37

I går var vi äntligen iväg på Göteborg Horse Show - mycket efterlängtat. Vi kollade på massor av hoppning och köpte massor av saker på mässan. Sedan svände vi förbi Hööks i Borås på vägen hem och köpte lite till. Det var nämligen så att de firade något och hade 20% rabatt på hela sortimentet just i går - vilken tur vi hade! Tänkte skriva mer om inköpen i ett annat inlägg i mon om jag hinner. Vi åkte från Göteborg vid 16 vilket var helt lagom även att jag vet att de flesta satt kvar tills alla tävlingar var över, det vill säga till halv 12 på natten. Lite bilder från i går:
(Vi kom med på HMs bild!!!)

I dag red jag Diara en sväng i skogen när jag kom hem från skolan. Trodde att hon skulle vara väldigt het efter stt hon vilat tre dagar men hon var jättemjuk och fin! Är hon så fin när vi äntligen ska till ridhuset (!!!!) i mon så blir jag överlycklig, haha!
Ha en bra natt allihop. <3

Av Emma - 25 februari 2015 20:34

I dag blev det Emilios tur att bli riden eftersom Diaras galppsko sitter så löst att hon måste vila tills hon får nya skor på fredag. Emilio var iaf hyfsat pigg och kämpade på i den hala snön. Dock har det smält av rätt bra nu så det fanns en hel del sträckor som var utan snö! Det uppskattade vi båda två! ♥

 



Av Emma - 24 februari 2015 07:52

Godmorgon! Jag hann aldrig blogga i går så tar det nu istället.
Red Diara en sväng i skogen och hon var pigg men ändå mjuk vilket gjorde det lite enklare att hålla rätt tempo. Såg sedan på kvällen att hon fått en glappsko så hon får ta det lite lugnt tills hon får nya skor på fredag.
I dag vilar hästarna och jag gör läxor och pluggar efter veckans tråkigaste skoldag. Tagga!
Diara i går:

Av Emma - 23 februari 2015 14:30

Veckans första skoldag är över och jag är påväg hem. Det har än så länge inte kommit särskilt mycket snö så förhoppningsvis klarar vi oss från det. I dag är det Diara som ska gå. I går red jag henne i skogen med mamma och pappa. Vi låg först och hon var SEG! Det händer inte ofta så blev riktigt orolig eftersom det inte är likt henne. Men när vi i stället placerade oss sist så blev hon sig själv igen och jag fick kämpa på med förhållnaderna. Kommunicerade även med henne på eftermiddagen för första gången. Tänkte skriva ett mer förklarande inlägg om vad det innebär och hur man gör med i korthet kan man säga att man "leker" flockledare och får hästen att te sig till en och se en som ledaren. Diara förstod inte klockrent men det var ju första gången. Dock så funkade själva övningen som vanligt eftersom deras beetende i en sådan situation är medfött tack vare att de är flockdjur. Det tog lite tid bara.
Emilio longerade jag och sen fick han springa lös på banan i nysnön vilket uppskattades. Han skuttade runt som en fölunge. (Film kommer ev.)
Nu får ni ha en bra eftermiddag så ses vi kanske i kväll om jag hinner blogga något då...
Mina makarones som jag gjorde igår:

Såhär mycket snö hade kommit under natten till igår, suck...

Av Emma - 21 februari 2015 18:21

I dag lyckades jag verkligen fynda massa grejer på Hööks! De har ju massa olika rabatter nu bl.a halva reapriset & köp för 500 och få 100 rabatt. Så trots att jag köpte rätt dyra saker (ett par vita ridbyxor, ett ridregntäcke, ridstövlar m.m) klarade jag mig under tusenlappen!

Bild på ridregntäcket:

 

Nu till ridningen...

Emilio tog jag ihop med mamma och pappa som vanligt. Både han och Zorro var på g och försökta tävla med varandra. Emilio försökte dessutom sparka Zorro, så schysst är han, haha.

Diara red jag en lite längre runda sen och det gick bra. Fick ta väldigt många förhållningar och riktigt anstränga mig för att hon inte skulle dra iväg i full galopp istället för att trava men det var jag inte förvånad över eftersom hon vilade i går.

I morgon skulle vi åkt till ridhuset men det går inte nu eftersom det såklart har snöat hela eftermiddagen och kvällen så det är helt snötäckt ute och då kommer vi ju inte uppför våran bybacke med transporten igen.... Grrrrrr

Om man önskar något tillräckligt mycket så blir det så så blir det tvärtom!

 

Av Emma - 19 februari 2015 20:43

I dag var det uteritt på schemat och Diara var väldigt pigg som vanligt. Inte som i tisdags såklart för nu var det ju tredje dagen på raken som hon gick men ändå framåt. Mamma hängde med på Kiwi och hon var också väldigt taggad, hehe.


I morgon är det äntligen fredag och hästarna vilar. Nu har våran byväg nästan smält av helt så förhoppningsvis bär det av till ridhuset i helgen! ☺


 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards