Stangen

Alla inlägg under mars 2021

Av Emma - 22 mars 2021 12:53

Den fruktansvärda veckan är inledd. Plugg, plugg, plugg. Ni anar inte hur stor denna tentan är alltså. Usch och fy. Men vad har hänt sen sist?

Fredag: Red Diara i skogen. Fortfarande hetsig och jobbig. Märks att hon är frusterad över att vi måste ta det så extremt lugnt hela tiden nu pga underlaget. Jag tränade, gick med Molly och sen pluggade.

Lördag: Red Emilio på morgonen och han var pigg och jätteduktig. Sedan red jag Diara ihop med min kompis Maja och det tyckte hon var jääättekul och var så pigg så energin sprutade ur öronen, haha. Sen plugg hela dagen.

I går: Jag och Amanda red Diara och Zorro ihop och för första gången på en hel vecka fick jag Diara lite lugnare och mer harmonisk igen. Så är väldigt nöjd med det. Sedan tränade jag och sen pluuuuugg. 

I dag: Alla hästarna vilade men fällde Emilio och gick promenad med honom i morse. Sen plugg hela dagen. 

     

Av Emma - 18 mars 2021 16:00

Inte mycket uppdatering här nu och ni kommer nog få välja er tyvärr. Inte mycket tid över nu inför tentan. Men detta har hänt hitills denna veckan iaf:

Måndag: Red Diara i skogen. Hon var hetsig och låg bara på bettet. Ingen bra känsla alls. Tränade, gick med Molly och pluggade.

Tisdag: Red Zorro och han var seg och lite framtung. Kunde inte heller jobba honom så mycket då det var så hårt. Sen gick med Molly och så var mormor och morfar här på spontan fika. Och så plugg.

Onsdag: Diara gick i skogen igen (stenhårt på banan då det är minus varje natt om ni undrar varför jag bara rider i skogen jämt, haha). Samma känsla som i måndags. Tränade, gick med Emilio och så plugg.

I dag: Red Zorro och han kändes lite bättre än sist och mer i ramen. Promenad med Molly och plugg.


Ni ser mönstret, haha. 

Bild från i dag:

 

Av Emma - 14 mars 2021 12:33

Våren vill tydligen aldrig komma i år. Var 1 dm snö i morse och värsta vinterlandskapet...
Red iaf Emilio ihop med pappa och Zorro. Han var jättepigg och duktig så är väldigt nöjd med honom. Sen åkte jag till Camilla och red Tompa som var väääldigt pigg, haha. Inte bara Diara som har symtom av att vara nyklippt. Därefter gick jag med Molly och nu blir det plugg resten av dagen.

Av Emma - 13 mars 2021 21:11

I går red jag Diara i skogen på morgonen och hon var väldigt pigg men fin. Förutom det gick jag med Molly och så pluggade jag såklart.

I dag fick Diara gå dressyr på fältet. Det kunde väl gått bättre om man säger så hahaha. Hon var så extremt pigg så allt fokus låg på att få henne lugnare och jobba ordentligt. Red mycket övergångar, slutor och skänkelvikningar för att bromsa henne genom dem då hon verkligen ogillar när man tar henne för mycket i munnen. Så stilla hand och aktivera bort energin. Gick då och då men mestadels blev det av och på och fick inget flyt i det. Var först när vi travade av som hon började slappna av lite mer och kändes fin. Men bättre det än inget, haha.
Förutom ridningen så tränade jag, gick med Molly & pluggade.
Bild från i går och i dag:

Av Emma - 11 mars 2021 15:55

Snö och massa blåst var vad vädret erbjöd i dag. Som tur var bara -1 så var inte så farligt ändå. Jag red Zorro på morgonen och han var jättefin men aningen seg. Sen tränade jag och förutom det har jag haft grupparbete och så pluggat massor. Inte den mest roliga dagen, haha. 

Bild från mars förra året när vi också fick återfall av vintern:

   

Av Emma - 10 mars 2021 14:03

Ännu en kall dag i väntan på våren, haha. Jag red Diara i skogen i morse och energin bubblar ur öronen på henne, särskilt nu när det är ganska hårt i marken och man får ta det lugnare än vanligt. Så hon låg på ganska mycket och fick göra en del övergångar för att hon skulle lyssna på mina halvhalter men sen blev hon väldigt fin!

Förutom det har jag varit ute och gått och så pluggat såklart vilket vad jag ska fortsätta med i em med. 

Diara i dag: 

 

Av Emma - 9 mars 2021 20:54

I går red jag och Amanda ut på Diara och Zorro på morgonen. Diara var jättefin och bärig <3. Förutom det så pluggade jag och gick promenad med Molly. Snön smälte av på vissa ställen under dagen (som ni ser på bilden) men alldeles för lite enligt mig. 

   


I dag vilade alla hästar så jag fällde Emilio på morgonen och tog sedan med honom på promenad. Sen tränade jag och därefter har jag pluggat. Bild på Emilio samt Mollys snygga morgonpose, haha.

   

Av Emma - 7 mars 2021 20:45

Var helt vitt ute i morse och då förstår ni ju hur glad jag blev. Vill ju ha vår nu! Var inte så mycket snö iaf men ska komma mer nästa vecka...

Red iaf Diara på morgonen och hon var väldigt pigg och också väldigt fin. Märktes att vi red dressyr i går. Därefter gick jag promenad med Amanda, Molly och Buster och sen tränade jag. På em kom Camillas och fixade Diaras ena sko som var lite glapp och sen hängde jag med hem till henne och red Ludde och var hur fin som helst! All övrig tid: plugg, haha.

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards