Stangen

Alla inlägg under november 2012

Av Emma - 30 november 2012 19:50

ÄNTLIGEN SNÖ! Har längtat i säkert en månad nu. Hoppas att det ligger kvar lääääänge. Tisdagens ridning gick toppen och Emilio var ganska pigg. Onsdagens clinik för Peter Eriksson i Grankärr var skitcool. Hästarna hoppade upp till 150 cm! Sedan fick jag hans autograf oxå♥ I går var vi hos mormor och morfar.

I dag var det mycket snö när jag kom hem från skolan så jag stack ut på en mystur med Stangen barbacka i snöfallet. Romantiskt....:P Han var som vanligt under årets första snöritt. Pigg och busig. Alla snöstyltor förhindrade farten lite men samtidigt trampade han ju av sig dom när han sprang. Det blev snarare en raceritt än en mysritt. Fast mysig och underbart var det ju förstås oxå! Han var jättepigg och bara race, race och åter race. Gick jättefort och snön bara yrde efter oss♥ I mon är det December:) Kalendrar♥ Hehehe.. Wilma har oxå en i år. Full med levesnittar. I dag blir det bilder på lussekatterna, Wilma i dockkläder och snön.

Lussekatter.. Mums:

       

Wilma i dockkläder, superlöjligt och pussigt:

           

Snön: (Mobilbilder så dom är både suddiga, mörka och otydliga. Förstår om ni tycket att det ser ut som en matta:P)

       

Av Emma - 27 november 2012 17:13

Visste inte någon bra rubrik...

Torsdag: Hoppning på Grankärr. Red först Santino men när han drog med mig fick jag testa Gooden. Gick super:)

Fredag: Red Emilio på järdet

Lördag: Red Zorro på banan, hopp. Red Emilio på järdet och trillade av för att våra grannar kom i för hög fart...

Söndag: Red Emilio i skogen.

Måndag: Regn och regn.... Lussekatts bak.. Bilder kommer

Tisdag: Nu ska jag rida Stangen p´å bana.

 

Av Emma - 21 november 2012 16:35

I går red jag Kiwi på banan. Hon var super pigg och jag kunde knappt få henne att sakta av ifrån galopperna. Hahaha. Men det gick verkligen super! I dag tömkörde jag Maijl och sprang med. Jobbigt. Hehe. Har haft studiedag i dag. Julpyntat så nu är det fint:) I förr går satte vi upp mina rosetter på en tråd på väggen istället för på gardinen. Blev snyggt. Bild:

 

Ska nog fixa ny header i dag om jag hinner. Måste plugga engelska glosor.....

Av Emma - 18 november 2012 16:30

Har hittat dröm schabraken till Emilio. Ett på Hööks och ett på Chalies. Hööks är detta:

 

Chalies fanns tyvärr ingen bild på men det är turkost med bling-bling kanter (strass).


Av Emma - 18 november 2012 14:43

Torsdag: Skulle haft Pakita men fick välja så jag valde Wimmy. Gick super:)

Fredag: Tävlade Barino 50 + 60 cm. Enligt Anna-Karin så hade Barino en sån dag då han inte  vill hoppa. Tjejen som red honom innan mig vägrade ut sig. I 50 fick jag 8 fel och i 60 ute. Suck... Men kanske är det som A-K sa.

Lördag: Toppen dag! På morgonen red jag och pappa lektion för mamma på Kiwi och Zorro. Kiwi var pigg och härlig. Efter uppvärmningen longerade mamma först mig (Kiwi tyckte inte om det) och sedan pappa. När jag jobbade på andra volten fick Kiwi fnatt och for mot Zorro. Men det hade en anledning. När jag stannat henne såg jag nämligen Zorro göra en bock och pappa flyga av. Fast det gick bra. Kiwi var jättefin på volten sen. Vi körde öppna och skritt-galopp. She's wonderful! Sen red jag Stange på fältet och han var helt crazy!!!!! En gång drog han upp och bock-bock-bock.. Jag flög nästan av.  Mamma var med och filmade (därför rubriken) Sedan hoppade vi lite terräng.

I dag: Red Emilio, Kiwi och Zorro på banan. Först red jag Kiwi, mamma Emilio, pappa Zorro. Kiwi var super pigg. Sedan bytte kag och mamma. Emilio var så seg att jag knapt fick honom ur fläcken. Sedan red jag Kiwi bomövningen, mamma Emilio. Gick skitfort för mig. Sen red jag Zorro och pappa ledde Emilio. Zorro var lite småseg.

Film 1: Race upp för fältet (Wilma jagar oss):


Film 2, Hoppning lilla sen trippelbar (den bästa filmen):


Film 3, hoppning först lilla sen rishindret (som Emilio denna gång fattat att man ska hoppa över och inte springa igenom):


Kramizar allihop:)

Av Emma - 14 november 2012 20:09

Emilio: Uteritt, seg först men sedan pigg

Zorro: Evighetsövningen på banan. Gick super!

Nu pluggar jag till två prov i geografi och historia. Knorr..... I mon GGR lektion, markarbete. Fredag tävling hoppning GGR. Barino 60 cm + kanske någon mer om jag hittar i mon på 50 cm:)

 

Av Emma - 12 november 2012 19:38

Skrivarkursen i dag var superkul:) Fick massor av insperation från alla skrivövningar m.m så har nu börjat skriva en julnovell till er<3 Wohooo:) Hehe.

 

Av Emma - 11 november 2012 12:55

Som ni vet lovade jag att lägga upp bilder från dressyren på Balino<3. Här kommer några:

                   

Red i dag med på Emilio på banan. Men det är inget att nämna. Gick skitdåligt.... Knorr... Puss Emilio, inte ditt fel...

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards