Stangen

Alla inlägg under november 2021

Av Emma - 30 november 2021 19:00

Vi har haft mer än 10 minus både i dag och i går. Usvh, hatar verligen kylan. 

I går red jag en runda på Zorro i skogen på morgonen. Han var väldigt fin så var en härlig tur även om det var kallt. Sedan longerade jag en väldigt pigg och busig Emilio samt gick promenad på Molly. På em var det skola och sen bakade jag och mamma lussekatter. Så mysigt <3

 


I dag red jag Diara på banan. Blev ett lugnt pass då det var rätt hårt men hon var väldigt duktig. Bet fast rätt mycket i högertygeln i början men i slutet var hon galet fin! Sen tränade jag och gick med Molly. 

Bilder från dagen. På första ser ni Emilios fina racevolt från gårdagens longering, haha.

     

Av Emma - 28 november 2021 21:47

Startade helgen med en uteritt på Diara ihop med Amanda och Zorro. Hon var fin efter lite jobb så är nöjd med turen. Efter det var vi hos mormor på adventsfika och på em gick jag en promenad med Emilio samt julpyntade i stallet. Sen lite plugg såklart.


I dag red jag Diara en lite längre tur på morgonen och hon var verkligen superfin! Bra tempo och väldigt bärig och eftergiven, även i galoppen. Sen tränade jag och resten av dagen ägnades åt plugg, kolla hoppning & terräng från SIHS samt en promenad med Amanda.

Av Emma - 26 november 2021 20:51

Jag misstänkte att det inte skulle dröja länge och mycket riktigt - nu har snön anlänt till snöhålan. Mysigt och fint men mest praktiska besvär så den vinter vi får plusgrader och ingen snö är jag som lyckligast, haha. Kom iaf hem från Uppsala i kväll och det var så härligt att få träffa hästarna och Molly igen. Har verkligen saknat dem. Nu blir det några sköna dagar hemma innan det bär av upp igen på onsdag. 

     

Av Emma - 24 november 2021 20:45

Så skönt att ha lagt årets sista salstentor bakom sig! Tyvärr kommer vi ha en del obligatoriskt här uppe kommande veckor med men inga tentor iaf vilket är en befrielse. 

Dessa dagar har jag förutom att plugga även varit ute och gått samt hade nån presentation. Vi har haft pudersnö här uppe så bjuder på några bilder med lite julstämning:

     

Av Emma - 21 november 2021 14:45

Helgen har gått i ett, så som den alltid gör. I går red jag dressyr på Diara och tog även några skutt. Hon kändes väldigt fin och balanserad. Förutom det så tränade jag och var ute på en regnig promenad med Emilio. 

I dag red jag och pappa ut på Diara och Zorro på morgonen. Det märktes att Diara gått två dressyrpass på raken för hon var superfin och lydig. Var en kylig men fin morgon. Gick även promenad med Molly innan det var dags att åka till tåget. En hel vecka i Uppsala väntar i och med tenta och några obligatoriska moment. Längtar massa till fredag då jag får komma hem igen!

Bilder från i morse:

     

Av Emma - 19 november 2021 18:45

I dag har det varit en ganska lugn fredag. Jag red Zorro en sväng i skogen i morse och han kändes fin. Sedan gick jag med Molly både fm och em och resten av tiden var det plugg som gällde. 

Hoppas ni har haft en bra fredag!

           

Av Emma - 18 november 2021 21:49

I går red jag Diara i skogen på morgonen och hon kändes väldigt fin och balanserad. Förutom det så gick jag promenad med Molly och pluggade.

I dag blev det ett dressyrpass på Diara och ett väldigt bra sådant. Jobbade mycket blandat trav och galopp samt rakriktning och böjd spår. Hon kändes inom ramen och relativt liksidig. Så är supernöjd! Travkänslan i slutet var som vanligt väldigt bra!
Därefter tömkörde jag Emilio och fick då min egen träning på köpet. Han var mer intresserad av att äta än att springa men ändå hyfsat pigg.
Förutom det har jag gått med Molly och så pluggat i vanlig ordning. Vi har två tentor på onsdag och sen blir det en lite lugnare period, något som är väldigt välbehövligt nu känner jag.
Ha en bra torsdags kväll!

Av Emma - 16 november 2021 16:48

Det börjar närma sig jul nu och i går började vi med julpyntning. Finns inget mysigare! Behövs nu när man kämpar sig igenom allt plugg.

I går red jag Diara på morgonen och hon kändes väldigt fin. Märktes att vi red på banan dagen innan. Sen gick jag med Molly och så plugg resten av dagen. 

I dag var det Zorros tur och han fick gå ett dressyrpass. Han var hemsk rent ut sagt. Seg och hängig i handen. Kändes rätt hopplöst ett tag men efter att ha fått honom allert för skänkeln och minimalt med hand så mjuknade han faktiskt och fick en väldigt bra känsla i slutet. Sedan tränade jag och under em har jag även gått promenad med Emilio. Det tyckte han ju som vanligt inte var någon succé men han pinnade ändå på fint. Och så massa plugg såklart.

Hoppas ni har haft en bra tisdag!

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards