Stangen

Alla inlägg under oktober 2021

Av Emma - 31 oktober 2021 20:35

Denna helgen har gått galet snabbt. I går red jag Diara på morgonen. Jag hade klätt mig alldeles för kallt plus att hon var rätt tittig och allmänt oharmonisk så var inte den roligaste uteritten jag varit med om kanske, haha. Sen blev det plugg hela dagen. Under em gick Ludde femårsfinalen på Jönköping Horse Show och vi följde via equipe. Han slutade trea efter att ha varit nolla rakt igenom alla kval + både grundomgång och omhoppning i finalen. Så kul!

         


I dag fick vi en timme extra vilket alltid är en bonus får då hinner man mer. Red dressyr på Diara på morgonen och jobbade vidare på det Camilla sa sist. Hon kändes jättefin, särskilt i traven på slutet. Sedan tränade jag och vid 10 var jag hos Camilla och red Ludde. Han var galet fin, njöt hela rundan. <3 Förutom det har det blivit en promenad med en faktiskt pigg Emilio och sen massa plugg i vanlig ordning. 

 

Av Emma - 30 oktober 2021 10:00

     

Av Emma - 29 oktober 2021 21:25

Zorro - 4+5+4+4+5+5 = 27 poäng - delad 4:e plats

Efter att han briljerade med full pott förra året så var det Zorro som fick tävla i år när man endast fick delta med en häst. Jag är inte så nöjd över vår prestation. Det gick väl helt okej men var sämre än förra året. Hade dock inte förväntat mig så låga poäng som 27 när vi fick 30 förra året. Dock verkade det vara hårdare bedömning i år då ingen i min klass fick mer än max 29 så får väl ändå vara okej nöjd. Det räckte iaf till en delad fjärde plats och vi fick en, om än inte så snygg,  höstig orange rosett. 

Slutkommentar: Bra säkerhetstänk och stilfull klädsel!

     

Av Emma - 29 oktober 2021 21:20

Det var evigheter sen vi tränade sist så var riktigt kul att få lite nya tips att träna vidare på. Mycket handlade om att få Diara att släppa högertygeln och istället gå ut ordentligt för innerskänkeln. Detta genom att bara leda inåt utan att bli stark, ta förhållningar på ytter och gå på betydligt hårdare med innerskänkeln än vad det kändes som. Vi jobbade även på rakriktningen med långsidor innanför spåret där vi gjorde tempoväxlingar och förhållningar på ffa yttertygel och med ytterskänkel som drivande för att hon verkligen skulle sätta sig på bakbenen. 

Diara blev riktigt fin framåt slutet så är väldigt nöjd och taggad på att jobba vidare på detta!

 

Av Emma - 29 oktober 2021 21:06

Det var alldeles för längesen jag skrev här nu. Har varit väldigt mycket plugg och ju mer man hamnar efter desto lättare är det att fortsätta glömma. 

Det har egentligen inte hänt särskilt mycket av intresse under dessa veckor. Jag har ridit alla hästar som vanligt och även några ggr hos Camilla. Har skrivit ytterligare en tenta (husdjursgenetik) samt fått tillbaka resultatet för alla de tre tentor vi skrivit i trean hittills och varit godkänd på alla - så skönt! 

Förra helgen tränade Camilla mig och Diara men tänker att jag skriver ett eget inlägg om det som vanligt. 

Resultatet från den digitala visningstävlingen har kommit och jag och Zorro slutade fyra. Även mer om det i ett annat inlägg.

I går var jag på Jönköping Horse Show och kollade på Ludde som gick andra femårskvalet. Han levererade en succérunda och är vidare till final på lördag - så kul!

I dag har jag ridit en väldigt fin men lite seg Zorro i skogen. Sedan tömkörde jag Emilio och tränade samtidigt. Han var väldigt pigg så fick springa som bara den. Förutom det även en promenad med Molly och så massa plugg. Nästa tenta är nästnästa måndag och är bara en föeläsningsdag kvar innan inläsningstid. Så lyxigt med en hel vecka inläsning efter de tre dagar vi haft inför treans tidigare tentor. Så det blir mitt"höstlov", haha. 


Några bilder från senaste tiden: 

                               

Av Emma - 9 oktober 2021 16:15

Startade min dag med ett riktigt bra dressyrpass på Diara. Hon var fin från start i dag och väldigt mjuk i båda sidorna. Red igen LAP:1 en gång med halvokej resultat, är ju lite över vår nivå haha. Avslutade sedan med lite travarbete och hon var så följsam och fin. Galet nöjd med henne!
Därefter tränade jag och under em har jag gått med Molly samt pluggat.

Av Emma - 8 oktober 2021 16:00

Startade dagen med en underbar uteritt på Diara i den vackra höstmorgonen. Hon var superpigg och vi hade en riktigt härlig runda!
Zorro gick en lite kortare runda och var tittig men annars okej fin.
Var även ute på en promenad med Molly i höstsolen. Så blir många höstiga bilder i dag:

Av Emma - 7 oktober 2021 13:30

Veckan rullar på och dagarna är sig lika.
I tisdags red jag Diara i skogen samt tränade och pluggade.
I går gick både Diara och Zorro ut varsin runda.
I dag var det bara Emilio som skulle motioneras och det blev tömkörning samtidigt som jag sprang så blev vi båda tränade. Han var lite lugnare än sist men fortfarande bra tempo. Men jag slapp snubbla över mig själv för att lyckas hänga med iaf, haha.
Nu blir det plugg resten av dagen. Inte många dagar kvar till tentan nu.

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards