Stangen

Alla inlägg under maj 2019

Av Emma - 31 maj 2019 18:49

I går red jag ut på Diara ihop med pappa och Zorro på morgonen. Hon skötte sig bra och var hyfsat lugn iaf. Sedan åkte jag ned till Camilla och red Quicken som var lika snäll och duktig som alltid. Förutom det exprimenterade jag med lite frisyrer inför studentbalen nästa vecka och det gick väl okej. Är inte riktigt min grej det där, haha. 

I dag har jag och Amanda ridit Emilio ihop, en annan runda än vi brukar rida. Han tyckte det var jättekul och pinnade på så fint. Hade dessutom ramlat ner ett litet träd som vi kunde hoppa över, till både vår och hans förtjusning. Sedan vårbadade vi även alla hästarna samt deras borstar och packade det mesta inför tävlingen i morgon. Jag och Diara ska då rida en LB:1 i Eksjö och Amanda ska med som hästskötare, ska bli jättekul!

Vi hörs i morgon!

 

Av Emma - 29 maj 2019 22:01

Hej! I dag har jag verkligen njutit till fullo av att vara pluggfri - genom att rida massor! Alla våra hästar fick gå varsitt dressyrpass på morgonen/förmiddagen. Emilio var först ut. Vi tränade lydnad i övergångarna och avslutade med att rida igenom LC:1. Han var jätteduktig! Nr 2 var Diara, sista dressyrpasset innan helgens tävling. Red lösgörande först och sedan LB:1 två ggr. Hon var riktigt fin i dag, passet kunde inte gått bättre. Särskilt travökningarna var magiska - tänk om hon kunde visa upp dem inne på tävlingsbanan någon gång med... Sist ut var då inte oväntat Zorro. Han var betydligt finare än förra veckan men finns en del att putsa på fortfarande. Största problemet är hans tempo men han fick upp farten i slutet och när vi red igenom LC:1 så var han riktigt fin!

Nu i kväll var jag nere och red Quicken hos Camilla så blev dagens fjärde häst. Vi tog en ganska lugn skogstur och han skötte sig fint. Självklart passade jag på att hälsa på Chinas föl med. Tyvärr är han inte lika social som Majas föl så blev mest gos med China. Älskar deras färg, rödskäckar är så häftiga!
Här får ni en liten fölbomb:

Av Emma - 28 maj 2019 19:21

ÄNTLIGEN är gymnasiets sista prov färdigt! Det är helt fantastiskt skönt! Jag firade med att rida min faviritrunda vattenfall med Diara och hon verkade tycka det var lika kul som jag. Det hade ramlat ett träd över skrittstigen som hon tog världens jämfotahopp över till min stora förvåning. Haha, sötnosen. <3
I kväll ska jag (lyssna noga nu) INTE plugga! Wow säger jag bara.

Några bilder från dagens tur:

Av Emma - 27 maj 2019 07:00

Var kallt, fruset och hårt så blev många uteritter i lugnt tempo och massa kläder. XD

 

Av Emma - 26 maj 2019 22:12

Då var det söndagen strax över vilket innebär endast en pluggkväll kvar under gymnasietiden. Ska bli såå skönt att bli av med tisdagens fysikprov, ni anar inte!
I fredags red jag ut Diara i skogen. Det regnade och var lagom trevligt väder men hon var fin ändå. I går red jag först ut på Emilio ihop med pappa och Zorro. Stangen var ganska så pigg. Sen red jag ett dressyrpass på Diara och är jätenöjd. Fick till lösgjordheten i galoppen bättre än vanligt och hon kändes väldigt bärig och fin. Pappa tog lite bilder på oss som jag ska fixa med efter provet är klart så ni har det att se fram emot.
I dag red jag först Diara i skogen ihop med pappa och Zorro och sen fick Emilio gå samma runda med. Båda skötte sig bra.

I morgon är det skola och sen plugg, plugg och plugg det sista inför provet. Hoppas ni har en roligare måndag framför er. XD

Smakprov på bilderna:
     

Av Emma - 24 maj 2019 07:43

Äntligen är det fredag igen! I går var jag ute med ekobussen hela dagen. Vi kollade på blommor vilket var ungefär lika intressant som det låter, hehe. Var hemma strax innan sju och pluggade resten av kvällen. I dag har jag skola till halv två och sen ska jag hem och rida Diara innan jag ägnar kvällen åt ännu mer fysikplugg. 

Hoppas ni får en härlig fredag!

Bild från i går:

 

Av Emma - 22 maj 2019 22:07

Tyvärr var jag inte piggare i dag utan hade även fått lite feber. Hästarna skulle ju dock gå iaf så var bara att kämpa på. Först red jag Emilio en sväng i skogen. Han var pigg och lydig. Sen hoppade jag med Diara. Var sjukt varmt nere på banan så vi svettades som grisar båda två. Hoppade en enklare bana och Diara var jätteduktig. Lätt att reglera och positiv på hinder. Är supernöjd! Sedan red jag lite dressyr på Zorro. Var längesen nu och det märktes. Han var lite överallt och tung i handen. Men efter lite övergångar och lydnadsövningar blev han ganska så fin.

I morgon ska min biologigrupp ut med ekobussen så blir tyvärr ingen ridning. Men plugg blir det såklart på kvällen sen, ni behöver inte vara oroliga, haha.
Emilio i dag:

Klipp från hoppningen:

 

Av Emma - 21 maj 2019 22:02

Är nu bara en vecka kvar tills gymnasiets sista prov är gjort - OM jag är taggad! Ska bli skönt att få sitt liv tillbaka efter en period av hektiskt pluggande. I går longerade jag Emilio och sedan pluggade jag. I dag red jag Diara i skogen och sedan pluggade jag. Har lyckats bli riktigt förkyld nu med så är lagom dödstrött. XD
I mon är jag iaf ledig och då ska Emilio ridas i skogen, Diara hoppas och Zorro ridas dressyr. Hoppas jag är lite piggare då. Sov gott i natt :)

Diara i dag:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards