Stangen

Alla inlägg under maj 2022

Av Emma - 31 maj 2022 16:41

Nu sitter jag på tåget upp mot Uppsala för de sista flämtande dagarna innan sommarlovet. På fredag skriver jag treans sista tenta och sen är det äntligen pluggfritt! Jag längtar något otroligt och vill bara att de sista dagarna ska gå riktigt snabbt nu.
I morse red jag Zorro i skogen. Han var ganska tittig så var inte den mest harmoniska turen vi har haft. Därefter blev det ett dressyrpass på Diara. Red henne i dressyrsadeln och då går det ofta lite sämre och så även denna gången. Hon ville inte forma ordentligt eller ta i med bakbenen. Så ingen superkänsla, vet att vi kan mycket bättre.
Förutom ridningen har jag även tränat men nu är det typ tåg hela kvällen som gäller.
I morgon och torsdag blir det massa plugg på skolan för att kolla på hästbenen och alla muskler. Ni förstår hur taggad jag är?

Av Emma - 30 maj 2022 13:01

I förmiddags skrev jag treans näst sista tenta och nu är det bara fredagens kvar innan det ääääntligen är sommarlov! Jag längtar otroligt mycket. Dagens tenta handlade om röntgenteknik och skrevs på distans. Den var inte så svår tror det gick bra. 

Innan tentan hann jag bådre rida Diara och träna. Diara kändes helt okej, pigg och framåt som vanligt. Resten av dagen består av plugg inför fredag och så en promenad med Molly såklart.

 

Av Emma - 29 maj 2022 16:45

I morse red jag Diara en tur i skogen. Regnandet hade äntligen gett sig och var en riktigt solig och härlig morgon med helt blå himmel! Hon skötte sig fint och var en standardtur helt enkelt. 

Därefter åkte jag till Camilla och red Campari som också skötte sig bra.

Vi firade även mamma på morsdag med jordgubbstårta - så gott!

       

Av Emma - 28 maj 2022 16:15

Jag hade utsläppet hos Camilla i morse då hon inte var hemma och då träffade jag även årets föl för första gången. Två ursöta hingstföl. Så mysigt!

Väl hemma igen red jag ett dressyrpass på en väldigt fin Zorro! Mycket övergångar, serpentiner och även en del skänkelvikningar som han brukar ha svårt för men som gick oväntat bra i dag. Så nöjd med honom!

Förutom det var det träning, promenad med Molly och plugg som alltid.

     

Av Emma - 27 maj 2022 19:00

I dag stod det hoppning på schemat för Diara. Hon var galet fin från start när jag började rida fram henne. Mjuk och följsam i båda varven. När vi började hoppa var hon lite lam och loj som hon kan vara ibland. Inget sug på hindren och lite platta språng. Men höjde ganska snabbt upp lite och då började hon hoppa mycket bättre och tog verkligen tag i hindren i anridningen. Vi avslutade med ett lite högre språng och vi kom verkligen helt perfekt på det och fick ett så härligt språng över. Bästa känslan!

Förutom hoppningen har jag tränat, gått med Molly och pluggat i vanlig ordning.

Hoppas ni har haft en bra fredag!

 

Av Emma - 26 maj 2022 19:30

I morse red jag och Amanda ut ihop på Diara och Zorro. Båda var väldigt pigga så blev en kul tur. Diara kändes dessutom väldigt fin och mjuk när vi jobbade dressyr längs grusvägarna. Så duktig! Förutom det har jag tränat, gått med Molly och pluggat. 

Molly ville hellre äta blommorna än att posera fint med dem, haha

   

Av Emma - 25 maj 2022 22:37

I går hade jag basgruppsmöte på fm så ridningen fick bli på em. Red Zorro en lite längre tur och han var väldigt pigg och fin. Var soligt och varm väder med så en väldigt härlig tur!
I dag red jag Diara på morgonen och hon var ganska så fin. Sedan blev det promenad med Molly, träning och plugg.
Nu blir det långhelg även om det inte är så stor skillnad då vi ändå har egen inläsning nästan jämt under denna kursen, haha.

Av Emma - 23 maj 2022 16:30

Jag startade min måndag med ett dressyrpass på Diara. Hon var väldigt fin redan från start och hade typ kunnat rida hur länge som helst. Ett riktigt bra pass! Därefter gick jag med Molly, tränade och sen plugg resten av dagen. Tog även några bilder på Molly bland maskrosorna. 

                     

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards