Stangen

Alla inlägg under december 2023

Av Emma - 31 december 2023 13:00

Hoppas ni har en fn nyårsafton! Jag red Diara i skogen i morse och hon var duktig som vanligt. 

Sedan har jag tränat och pluggat innan vi firade nyår här hemma med trerätter. Mysigt <3

     


En nyårshälsning från Molly med ;) På bild två mycket nöjd med sitt nyårsben

   

Av Emma - 30 december 2023 13:00

Det känns som att alla de här dagarna glider ihop för mig. Ridning och plugg, haha. Hästarna har varit fina och pigga. Jag är mindre pigg, helt död av allt plugg. 

I morgon är det iaf nyårsafton och årets sista dag. Känns alltid lika galet att ett helt år har gått!

Bilder från senaste dagarna:

   

Av Emma - 25 december 2023 21:25

Juldagen och det innebar att tentaplugget drog igång på riktigt. Så segt.
Men först en fm i stallet där jag red en pigg och väldigt fin Zorro i skogen. Blev plusgrader igen under natten så var isgata på byvägen men ändå helt okej i skogen. Nu har det dessvärre frusit igen så vi lär få leva med isen igen. Så onödigt när snön var så fin.
Efter ridningen tränade jag iaf och sen blev det plugg.
Senare på em blev det däremot lite julbak med hela familjen. Fanns lite saker kvar att göra då jag inte kunde komma hem något innan jul i år. Så vi gjorde pepparkakor, chokladcornflakesgodis, chokladkola och pepparkaksbollar. Supermysigt!

Hoppas ni har haft en fin juldag!

Av Emma - 24 december 2023 21:15

I går red jag både Diara och Zorro i skogen när jag kom hem. Så mysigt och har saknat dem massor! Diara var dessutom något helt sjukt pigg! Var så att jag knappt fick stopp efter en av galopperna. Sötnosen
Utöver det blev det lite sista fix inför julafton


Och i dag är det då julafton! Helt galet vad snabbt det har gått!
Jag startade dagen med den traditionsenliga barbacka turen på Diara. Var en kall men väldigt vacker morgon.
Sedan åkte vi till mormor och morfar och fikade innan vi firade själva hemma med julmat, godisar, gröt och julklappar. En riktigt riktigt mysig dag!
Önskar alla er läsare en riktigt god jul!

Av Emma - 23 december 2023 10:49

Äntligen är jag påväg hem för jullov! Har varit långa veckor i Uppsala så ska bli så skönt att få komma hem och gosa med hästarna och Molly. Har saknat dem massa!
Förutom julfirande blir det även en hel del plugg vilket är den tråkigare delen av den. Men bara att vara hemma gör det mycket lättare

Bild från när vi julfikade i skolan denna veckan samt en bild på Molly som vaktar julklapparna som mamma skickade:

Av Emma - 17 december 2023 21:41

Söndag och sista helgen här uppe i år är avklarad. Är så taggad på att åka hem och få jul nu! Är verkligen årets bästa högtid, så mysig. Har fixat lite med julklappar i dag men i övrigt har det varit plugg, plugg och plugg.

I morgon börjar andra veckan med patologi och också nedräkningen till jul. Hoppas ni får en fin vecka!

Av Emma - 13 december 2023 18:07

Dagarna går snabbt fram mot jul nu och är bara lite drygt en vecka kvar här uppe detta året - så skönt!

I fredags skrev jag tenta i livsmedel (gick bra) och denna veckan började jag en ny delkurs, nämligen patologi. Det innebär att vi tar emot avlivade/döda djur och öppnar dem för att se om vi kan hitta fynd som kan förklara symtomen de led av innan de dog. Intressant på ett sätt men tyvärr måste man ha kortärmat och då fryser jag ju ihjäl, haha. Plus att vissa dofter kan vara mindre trevliga. Exempelvis som i går när vi öppnade tarmarna på en häst. Men man lär sig mycket på att se insidan så förstår syftet med kursen. Dock känns tre veckor lite onödigt långt.

Hoppas ni har haft en fin lucia. Inlägget får prydas av denna något missnöjda tärna som mamma skickade bild på hemifrån.

 

Av Emma - 5 december 2023 14:20

I helgen var som sagt Albin här och vi hade roliga dagar. På lördagen åkte vi till en naturreservat vid Uppsala och gick därifrån in till stan igen. Var lite snöigt på vissa passager men gick ändå bra. Sedan åt vi julbord på ikea och kollade 4DX bio på kvällen (nya Hungerspelsfilmen).


På söndagen var vi på SIHS. Vi kollade bla på top 10 küren och är alltid lika coolt att se hur bra dem är och hur fint hästarna går. Årets julshow var (till skillnad från förra året) väldigt julig och stämningsfull men tyvärr väldigt kort. Mässan var väldigt tråkig i år, fanns inget kul alls och Börjes som brukar vara en favorit var inte ens där. Så lite blandat.


Tyvärr blev jag sjuk under fredagen (fjärde gången denna hösten, så segt) vilket gjorde att helgen generellt blev mindre kul för allt som inte var att sitta ner var jobbigt. Usch.

Just nu kämpar jag mig igen sista veckan med livsmedel. Det är så mycket grupparbeten så man spyr. Sen blir det två veckor på patologen innan jul (vecka tre blir efter) och vet inte om jag är så mycket mer taggad på det, haha. Varit många sega delkurser denna hösten men nu är det iaf inte långt kvar.


Bilder från helgen:

                         

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards