Stangen

Alla inlägg under november 2011

Av Emma - 29 november 2011 18:47

Är ni inte medlemar på Howrse så måste ni bli det!!! Det är ett skitkul spel!!! Man har ett eget stuteri med synliga hästar (till skillnad från tex Stallet.se), man kan avla, bygga sitt eget ridcenter, tävla, snacka med vänner och mycket, mycket mer!!!!!

På Howrse heter jag Love Horsez

Här är en bild ifrån Howrse:

En stor  till Howrse!!!!!!!!!!!!!    


Av Emma - 29 november 2011 18:35

Som ni kanske vet är jag en riktig bokslukare och tycker dom flesta böcker är bra, men så finns det ju böcker som verkligen suger även i min värld. I dag så ska jag visa en ensamstående bok och två bokserier som ni bara måste läsa, om ni inte redan har gjort det.

Och så ska jag visa er en bokserie som ni verkligen inte ska läsa för det suger sååå mycket.


Detta är boken jag vill att ni ska läsa:

Den heter alltså Stallet vid Björkgården


Den första serien jag vill att ni ska läsa har ni säkert hört talas om nämligen House of Night:

           

Här är böckernas namn i ordning:

1. Vampyrens märke

2. Sveket

3. Utvald

4. Svart ängel

5. Jagad

6. Frestad

7. Bränd

8. Uppvaknandet


Den andra bokserien som jag vill att ni ska läsa känner ni nog också igen för det är nämligen Vampire Academy:

         

Här är böckernas namn i ordning:

1. Törst

2. Fruset blod

3. Skuggkysst

4. Löftet

5. Andens kraft

6. Yttersta offret


Här är en bokserien som ni abosolut INTE läsa, den heter Livet enligt Rosa och här är någre böcker ifrån den serien:

           


Så alltså en stor  till boken Stallet vid Björkgården samt bokseriena House of Night och Vampire Academy.


Och en stor  till bokserien Livet enligt Rosa.       



Av Emma - 29 november 2011 18:20

Heej!!!

I helgen var jag och kollade på Breaking Dawn på bio med Cajsa och Wilda. Vi satt i jättesköna "guldstolar". Breaking Dawn var verkligen JÄTTEBRA!!!!!!!!

Har några bilder som jag hittade på Google när jag sökte på Breaking Dawn:

     

Så en stor      till filmen Breaking Dawn.    

Av Emma - 22 november 2011 17:50

I förrgår badade Wilma. Det gillar hon absolut INTE!!!!!!!!!!!!!! Här är några bilder ifrån när hon badade. En när hon är i badkaret intvålad i schampo och resten är på kvällen när vi plockar fram kvällsmat så det är därför hon ser så intresserad ut. Jag tog dom bilderna på kvällen för att visa hur lurvig hon är när hon är nybadad.


                     

Visst är hon sööt och lurvig!!!!!!!!!!!!!!!!!   


Av Emma - 12 november 2011 17:25

Här har ni massor av Wilma bilder!! Det är bara att frossa!!!!

(den första är inte så bra för jag glömde att sätta på blixten)

                                                             

En redig Wilma bomb!!!!!! Hejdå!! (och God Jul )  

Av Emma - 12 november 2011 17:23

Här är några bilder på hästarna i sina nya regntäcken:

                             

Av Emma - 12 november 2011 11:49

Heej!! I onsdags red jag lektion är Mia med Emilio. Det gick jättebra och bjuder därför på några NYA bilder från i sommras när jag rider honom i skogen.


I torsdags red jag som vanligt på ridskolan. Jag fick min favohäst Amadeus!!!

Katta berättade att våran grupp ska få vara med i Grankärrs julshow! Vi ska stå för höjdhoppningen! Lite läskigt eftersom jag bara har hoppat 80 cm. Hoppas att jag får Amadeus för han vann höjdhoppningen förförra året. Då hoppade han och hans ryttare 1,15!!! Undrar om jag vågar hoppa så högt! Det är bara A- och B-ponnyer som får vara med. Vill ta med Emilio men det går ju inte eftersom vi har 4 mil dit...


Katta berättade också att ridlägret till nästa år har kommit ut. Ska gå till deras hemsida nu och kika på det. Mamma har lovat att jag ska få vara med i på ridlägret. Hoppas att jag får Amadeus då! 


  

 Här är Amadeus.

                           

Här var Emilio bilderna m.m


Vi har plockat ner julpyntet ifrån vinden nu, vi ska snart sätta upp det så jag har fått lite julstämning redan!!! 

Så God Jul på er!    

Av Emma - 6 november 2011 19:00

Hej! Sorry att jag inte har kunnat skriva så mycket men jag har haft fullt upp hela veckan. Har nästan varit med Eve jämt. Eve är min granne och heter igentligen Evelina. Hon är 22 år och jag är ju 11 år. (Hahaha)

Men vi har kul i alla fall! Hon ska "flytta" från huset hon, hennes syster, hennes bror och deras föräldrar bor i till huset som står brevid där hennes farfar och farmor bodde i innan dom dog. Hon ska flytta in på nerevåningen och hennes stora syster Ellinor ska flytta in på övervåningen.

Och när vi skulle flytta över alla grejer från hennes gamla rum till hennes nya så var det ganska mycket som hon inte ville ha och tänkte slänga som jag ville ha, så jag fick dessa grejer av henne:

En plasthäst

En julbonad

Ett Zebra bokmärke

En anteckningsbok med hästtema

Här är lite bilder:

              

Kram Emma

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards