Stangen

Alla inlägg under oktober 2012

Av Emma - 30 oktober 2012 16:44

Vi börjar väl med uteritten då...

Det var Stangen som var med och vi red Aron. Han var heeeeeeeeeeeeeelt gaaaaaaaaaaaaaaaaaaalen!!!!! Drog som en liten råtta!!!!! Hahahaha vad kul:D Han var så svettig så att han fick stå lite i box med flecetäcke sen. Bilder på det: (suddiga)

         

Sedan studsen - själv mod, tänkte jag först men det gick gtanska bra. Kiwi var pigg och rolig. Hon stannade två gånger och hoppade dom två bakre hindren i ett språng några gånger men för det mesta gick det bra:) Mamma filmade lite. La bara upp den b´ra filmen:P


  Lånade lite Halloween kläder av Eve till i mon med, hon och Sandra kanske hänger med:D. Vi ses:) 

Av Emma - 29 oktober 2012 20:06

Då har man bakat särsongens första pepprisar med mormor. Jättesmarrigt. Annars har det inte hänt någon speciellt. Ridning med Stangen i mon:)

 

Av Emma - 27 oktober 2012 18:35

Av Emma - 27 oktober 2012 18:20

Har nu hoppat stuts med Stangen. Gick bra. Han var super pigg♥ Bilder:

                 

Innan jag red Stangén hade jag ridit Kiwi, dressyr. Gick bra. Bilder:

       

Har fotat i hagen i dag med:

                                   

Allt i ett♥

Av Emma - 27 oktober 2012 12:36

Jaaa första dan på höstlovet då:) Känns gudomligt skönt:P Har firat det med en ny skitsnygg header, eller vad tycker du???

Mitt höstlov:

I dag: Rida Emilio och kanske Kiwi

I mon: Rida Emilio och kanske Kiwi, sova hos mormor och morfar

Måndag: Hem från mormor och morfar efter att ha bakat pepparkakor där:) Kanske ridning

Tisdag: Ridning antar jag

Onsdag: Sovning med Cajsa till torsdag. Vi planerar att gå haloween på kvällen:P

Torsdag; Hon åker hem, kanske ridning

Fredag: ...... ridning??

Lördag: Ridning, kanske haloween fest på SRS på kvällen med övernattning. Ville gå på GGR:s men mamma sa att det var för långt dit.....

Söndag: Ridning

Som ni märker är det ett mycket oplanerat höstlov...... Detta ridschema tror jag jag ska ha nu:

Tränings schema

För Emilio, Zorro och Kiwi


Måndag: Zorro/Ingen


Tisdag: Emilio/Emilio och Zorro


Onsdag: Zorro


Torsdag: GGR


Fredag: Emilio


Lördag: Emilio och Kiwi


Söndag: Emilio


Headern:

 

Av Emma - 26 oktober 2012 19:19

JAG VANN SKRIVARTÄVLINGEN!!!!! FOREVER BEST liksom  Kommer få gå på författarskola v 46 och så får hela klassen åka till biblioteket och ha typ skrivarfest. Fast.... Då måste jag läsa upp den inför alla 10 klasser. Den som är så sorglig... Kommer säkert att börja gråta där inför alla. Knorr.... Det var 104 som tävlade och 10 vinnare:)


Emilio har fått två nya smeknamn denna vecka måste jag nämna: Pussi Korv och Emaijlio Laijten


På GGR red jag Balino:) Vi hade dressyr och red öppnor. Hehe, gick toppen. Ska tävla honom den 16 november 50 + 60 cm med:) På väg hem snöade det!!!!

  

I dag har jag då ridit Stangen. Mamma kom upp med honom när jag hoppade av bussen. Red i snö:P Fick lite julkänslor så:

Meeen nu är det HÖSTLOV!!!!!

 

Av Emma - 20 oktober 2012 18:38

Jag tänkte faktiskt blogga i går men satsade på att ladda upp bilder från dressyrtävlingen först. Men eftersom det tar sååå lång tid blev jag inte ens klar med det. Men men... En uppdatering:

Måndag: Inget speciellt

Tisdag: Red Emilio först i skogen, sedan Zorro på banan. Supernöjd med Zorro. (bilder kommer)

Onsdag: Red Zorro och hoppade. Gick sådär.

Torsdag: GGR. Vi hoppade studs. Jag hade Valle. Det gick super!

Fredag: Regn, regn och åter regn....

Lördag: På morgonen red jag Kiwi och sedan Emilio. Båda var pigga. På kvällen kom det "roliga". När vi skulle ta in hästarna så var Zorro på rymen. Hahaha. När vi ropade så hon han i galopp ijämte hagen istället för i. Han hade rivit staketet och ätit på järdet hela kvällen. Han sökte sig till Kiwi men hon sparkade honom innan mamma hann få fast honom så han drog iväg förbi stallet och jag och pappa sprang efter. Sedan vände han och vi fick kasta oss i diket för att inte bli översprungna. Vi fick ett hagel av stenar över oss. Sen travadse han in i stallet där mamma denna gång fick fast honom. Puh... Han var bara lite svullen på ena bakbenet men annars okej.

Söndag: På förmiddagen gick jag och Wilma en långsväng, en upptäckningsfärd, där vi typ gick vilse. Fast sen hittade vi tillbaka igen och kom hem (jag dock med stora skavsår på båda hälarna så jag kan knappt gå nu:(). Efter det red vi och jag fick rida utan stigbyglar för det gjorde så ont i hälarna.

Måndag: Mamma fylde år. Grattis! Mormor och morfar kom och fikade.

Tisdag: Jag och mamma skulle rida Kiwi och Zorro, men när vi började trava märkte jag att Zorro haltade fram. Troligen en gala. Kanske kommer ifrån hans vilda race eller något i hagen. Jag fick då i alla fall rida Kiwi lite medan mamma hämtade ner Emilio till mig. Det gick jättebra. På Emilio gick det super. Jag fick honom att göra galopp derekt från öppnan. Fast det var ju inte gratis. Var tvungen att visa vem som bestämmde minst en gång per minut. Var jättetrött sen.

I dag: Hade ju ¨då ingen häst att rida så gick en promenad med mamma och Wilma. Hälarna var ganska bra i dag. Annars så har det inte hänt något upphetsade.... Kramizar:) Bild från Istiden (eller ja, vintern 2010):  


Av Emma - 14 oktober 2012 16:45

En film på världens bästa Lill Maijl:


 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards