Stangen

Alla inlägg under november 2020

Av Emma - 30 november 2020 19:46

Minusgrader även i dag men förvånande nog inte hårt ute i skogen. Jag och Amanda red ut på Diara och Zorro på morgonen och Diara var hur fin som helst även i dag. Förutom ridningen har jag pluggat, gått promenad och så även hjälpt Amanda att klä hennes gran. Sånt julmys <3 Och i morgon är det första december!

 

Av Emma - 29 november 2020 13:08

I går spelade jag in filmerna och skickade in anmälan till den digitala utställningstävlingen jag ska vara med i med alla våra hästar. Jag tänker att jag skriver lite mer om den när resultatet har kommit. Ska bli kul att se bedömningen iaf. 

På em var mormor och morfar här på adventsfika. <3


I dag är det första advent och jag inledde den som alla dagar på hästryggen. Jag och pappa red ut ihop på Diara och Zorro. Det var minusgrader men åtminstone mjukt i skogen än så länge. Diara var suuuperfin. Mjuk och med bra energi. Därefter tränade jag. I em ska jag och Amanda gå en sväng och sen blir det lite plugg i vanlig ordning eftersom det är tenta på fredag. 

 

Av Emma - 27 november 2020 16:11

Ännu en vecka har blåst förbi. Tycker det var fredag nyss, haha.

I onsdags red jag Zorro i skogen på morgonen. Han var jättetittig vilket störde harmonin under hela turen tyvärr. Sedan tränade jag och på em var jag hos Victoria och hälsade på deras nya hästar - två söta 1,5 åringar.


I går red jag Diara på banan på morgonen och hon var sååå fin! Helt perfekt mellan hand och skänkel från början. Vi tränade halter och övergångar där halterna var okej och övergångarna super. Sedan blev det en hel del galopparbete där jag jobbade på styrkan genom att samla upp henne några språng och sedan rida på framåt igen. Sedan jobbade vi även med enkla byten. Hon gör väldigt fina fattningar från skritt men svårt att gå ner till skritt från galopp vilket är det vi tränar på. Det har ju med hennes styrka att göra precis som allt annat i galoppen. Den är ju det svåraste för oss. Men är hur nöjd som helst med detta passet - kommer leva på det länge! På em badade jag Molly. Hon var så söt:

         


I dag red jag både Diara och Zorro i skogen på morgonen. De var båda jättefina och gav en härlig känsla. Sedan tränade jag och sedan har jag pluggat.

Bilder från i dag:
           

Av Emma - 24 november 2020 16:35

I morse red jag Diara i skogen och hon kändes väldigt fin. Var inte så överdrivet tittig heller som hon kan vara så det var skönt.

Under em har veterinären varit här och gjort tandkoll på hästarna. Emilio var fin i munnen för sin ålder och hade inga foderinpackingar som han haft ibland tidigare. Fanns bara någon kant att slipa lite på så det blev jag glad för. Båda Diara och Zorro var ua så det var också bra. 

Resten av dagen har jag pluggat.

I morgon ska Zorro ridas och så ska jag tyvärr träna också, haha.

 

Av Emma - 23 november 2020 16:51

I går vilade alla hästarna och allt jag gjorde var att julpynta i stallet, plugga och träna. I dag fick däremot både Diara och Zorro gå ett pass på banan vilket var på tiden. Diara har ju inte gått sedan förra tisdagen pga frusen och blöt bana och för Zorro var det minst två veckor sen pga vaccin och sedan samma saker som Diara. 

Diara var först ut och hon bjöd på en jättehärlig känsla i dag! Mjuk och lösgjord från start och finns egentligen inget att klaga på. Fick henne att galoppera på mer framåt och i en lägre form vilket jag aldrig brukar få så är hur nöjd som helst. Vi tränade en del på halter eftersom hon tycker det är helt omöjligt att stå still i dem, haha. Blev några riktigt fina på slutet.

Zorro förvånade mig genom att efter lite arbete bli så pass fin. Visst märktes det att han inte ridits igenom på banan på ett tag men det lossnade ändå förvånandsvärt snabbt. Galoppen vill han gärna maska i men med massa ben fick jag honom till sist att ta i och galoppera på fram genom kroppen och då blev det riktig galopp och inte något mellanting, haha. Efter det var även traven magisk! 

Emilio fick även lite motion (i form av promenad) och mys (i form av borstning) under eftermiddagen. Sötnosen <3

                 

Av Emma - 21 november 2020 16:15

I onsdags var det 10 veckor sedan vi hämtade Molly och hon har verkligen blivit mycket större sedan dess. Hon har börjat få cockerutseendet nu med långa öron och spetsig nos och dessutom håller hon på att tappa mjölktänderna. Vi har tagit en bild i veckan på henne för att kunna följa utvecklingen och här kan ni ser resultatet:

                   

Av Emma - 21 november 2020 12:31

I går var det minus på morgonen och mina planer med att rida på banan grusades... Istället red jag och Amanda ut på Diara och Zorro i skogen. Diara var väldigt tittig men för ganska så fin. Himmeln var helt rosa så var väldigt vackert om än kallt.

I dag var det en plus men fortfarande hårt och kallt. Blev samma runda med pållarna i dag med. Diara var dock betydlogt finare och hade härligt tempo - så nöjd med henne! Nu blir det plugg resten av dagen och ska nog även julpynta i stallet. 

     

Av Emma - 19 november 2020 05:30

Med grimskaft och med gnäggappen i högsta hugg, haha.

       

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards