Stangen

Alla inlägg under december 2013

Av Emma - 30 december 2013 20:55

I morse gick jag en sväng med Wilma och sen longerade jag Emilio. Han var pigg och lite busig. Han är för söt! Nu i eftermiddag var jag på bio med Cajsa och Jenny. Vi kollade på andra i serien Hungerspelen: Catching Fire. Den var superbra så ni måste verkligen kolla på den om ni inte redan gjort det!!!

Det var väl allt från mig. Natti, natti :P

 

Av Emma - 29 december 2013 18:20

Vi hoppade två olika övningar.

Nummer ett:

 

Lite fult ritat av mig men man rider alltså på en åtta med ett hinder på varje diagonal. Kiwi var ganska het på det kan man säga. Vi skulle köra övningen i trav men det blev galopp efter nästan varje bom. Men det gick ändå bra mota hur det kan gå. Vi lyckades väldigt bra med vägarna.

Andra övningen: (framtagen från vad vi hade svårt för i övning ett = tempot)

   

Här kommer man alltså in från valfritt håll (trav eller galopp), hoppar hindret och sedan är målet att göra halt mellan konerna. Sedan ut i valfritt varv, jag körde varannat.

Kiwi var överladdad. Blev galopp efter hindret varje gång men lyckades stanna henne varje gång ändå. Från halten till traven kan jag lova att det inte var några som helst problem!

Av Emma - 29 december 2013 18:16

Vi hoppade terräng. Åt ena hållet var hon lugn, bröt av till trav mellan varje hinder men hoppade av säkert två meter innan avsprångspunkten vilken gjorde det ganska obekvämt för mig. Åt hemhållet var hon helt galen. Racade i full fart och vi stannade med näsan i en gran sen. Hahaha, Kiwi tröttnar aldrig.

 

Av Emma - 29 december 2013 17:58

I går red vi alla ut. Emilio var pigg men råkade trampa lite snett på en sten och blev öm i hoven. Vilar i dag.

I dag hade mamma lektion för mig och pappa på Kiwi och Zorro. Mer i hoppavsnittet.

 

Av Emma - 27 december 2013 14:58

Har inte hunnit blogg men här kommer ett inlägg med bildbomb!

Julafton regnade det :( Skrittade Emilio lite i regntäcket bara för att det var julafton, haha. Sen åkte vi till mormor och morfar och firade. Fick jättemånga uppskattade presenter så är jättenöjd!

Hoppar fram till i går!

Då red jag först Emilio i skogen, han var inte jätte pigg.... Red sedan Zorro med Victoria och hennes pappa. Vi red vattenfall.

Red dressyr på Kiwi sen och är mycket nöjd. Vi övade på tempoväxlingar och hon blev riktigt lyhörd på slutet.

Bilder från julafton + på allt jag fick (nästan):

                       

   

Dom röda benskydd jag fick till Kiwi:

Ny ridhjälm: (Usch vad jag ser lam ut...)

Mulle mugg:


 

Rött schabrak till Kiwi:

 

  Ländtäcke i reflex till Kiwi och Zorro:


Teddypläd:


  

Påslakanset med Mulle:

   

Boken Världens bästa häst!  Den ska bli tillägnad Emilio såklart!


 

Hästalmanacka för 2014:

Trefingervantar med ludd i:

 

Ask med Mulle på:


 

Ponnyboken för 2014:

Boken Vägen tillbaka

   

Slicksten:


 

Tröja: 


 

Jacka:


 

För er som oxå är sugna på all köpa saker med Mulle på så hittar ni allt här: http://www.mulleshoppen.se/

Fast det är ganska dyrt ☺

Kramizar

Av Emma - 24 december 2013 10:00

God Jul kära bloggläsare! Här får ni lite bilder från när vi firade hästarna i morse:

                     

Av Emma - 23 december 2013 18:30

I dag fick världens mysigaste hund - Poppe avlivas p.g.a att levern var slut. Han var bara 7 år och vår grannes hund. Har lekt med honom och har passat honom tusentals gånger och kan nu inte fatta att han inte lever längre. Har gråtigt hela kvällen.   Älskade, älskade hund! Men nu har du det bra, vila i frid.  

 

 

Av Emma - 22 december 2013 22:01

Är det någon mer än jag som inte kan fatta att det är julafton om två dagar?!?! Eftersom vårat wifi krånglat i kväll blir det lite mobilblogg.
Dressyren med Kiwi i dag gick sådär, vi hittade inte varandra riktigt skulle man kunna säga, svårt att förklara.
Zorro var stel som en pinne efter att varken blivit ihop riden av Amanda eller Cajsa. Han bet fast i bettet och satt där hela passet, fast när han äntligen lossnade ett varv på volten så slutade jag eftersom man ska göra det när det går som bäst.
Stangen tar jag i morgon i stället och dom andra två får nog gå då oxå. Kramizar och godnatt!

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards