Stangen

Alla inlägg under oktober 2022

Av Emma - 30 oktober 2022 14:00

Hoppas ni har en bra helg! Kikar bara in här en snabb vända i plugget med en bild på morgonhimmeln innan fredags första föreläsning samt en solig bild från dagens promenad. Var blåsigt men riktigt fint och skönt att komma ut och få lite luft. Bara fyra dagar till hemfärd nu!

Av Emma - 25 oktober 2022 21:00

I dag gjorde jag sista praktiska tentan och även den blev godkänd. Så skönt! Nu blir det plugghets inför den teoretiska nästa torsdag som är den sista vi har i denna kursen. Så då vet ni vad jag roar mig med resterande del av veckan samt i helgen, haha.
Hoppas ni har en bra tisdagkväll!

Av Emma - 23 oktober 2022 18:00

Då var det söndag igen och ännu en vecka har passerat. Jag har haft mycket föreläsningar men också tre praktiska tentor: instrumentkännedom & suturering, operationstvätt & steril påklädning samt allmän klinisk undersökning & läkemedelstillförsel på smådjur. Klarade alla tre vilket var skönt. Så sjukt många småtentor att beta av under denna kursen men nu är det iaf bara en praktisk kvar och det är klinisk undersökning på nöt. Tränade lite inför den nu i helgen och då fick Diara agera ko, haha.

Förutom det har jag såklart ridit. I går regnade det hela fm så blev två blöta turer på Diara och Zorro. Frös massa när jag kom in. På em blev det uppehåll och då var vi ute och plockade svamp samt lekte med Molly.
I dag har båda hästarna gått dressyr. Särskilt Diara var väldigt fin och fick öva mycket tempoväxlingar och att bli mer samlad.

Lite bilder från helgen:

Av Emma - 16 oktober 2022 20:30

Då har jag överlevt denna helgen utan att åka hem. Är alltid lika hemskt. Men har underhållit mig med ffa plugg hemma. Även varit på skolan och tränat inför nästa veckas praktiska tentor. I dag hälsade jag på Famny i hennes nya lägenhet. Vi fikade och såklart lite hundgos med Loke. Var ett väldigt kul avbrott i min tråkiga helg.

I morgon blir det röntgenföreläsningar på fm och rektalisering på nöt på em.

Av Emma - 13 oktober 2022 21:15

Efter en vecka lådakurs och en med anestesi är vi nu tillbaka på det klassiska föreläsningar fm och övningar em. Därefter blir det mest plugg så inte så varierande dagar.
I dag har vi haft övning i mjölkprovtagning så vi var på Lövsta. Inte min favorit då det tar så lånd tid med resan dit och hem men det är ju som det är.
Hoppas ni har haft en bra dag!'


Av Emma - 10 oktober 2022 20:30

Jag och Bailey gjorde återigen en sväng ut på tävlingsbanan, denna gång i form av en p&j. Väldigt kul! Han var lite småseg i framridningen men fick snart fart på honom.

60 cm - 0 fel
Denna rundan var han inte riktigt så pigg som jag önskat mig men han hoppade väldigt fint och landade i rätt galopp efter nästan varje hinder så blev en prydlig runda.

70 cm - 0 fel
Nu var det betydligt mer fart på honom men mer fel galopp istället, haha. Men roligare med fart så ser nog ändå denna rundan som den bästa. Fina språng och ännu en gång felfritt!

Det jag gillar med Bailey är att han påminner så mycket om Emilio. Maskar gärna lite om han kan men så fort det blir kul så finns det massa tempo och man vet att det nästan är omöjligt att riva för lyckas ta sig över i alla lägen och aldrig tittig. Och Emilio känsla är något jag saknar väldigt mycket.

Några bilder:

           

Av Emma - 10 oktober 2022 18:15

Måndag och ännu en bra sådan, dvs en ledig så jag inte behövde åka upp i går. Istället var jag faktiskt på pay and jump med Bailey i går, mer i separat inlägg. Förutom det red jag Diara i skogen och pluggade.

I dag började jag med ett dressyrpass på Zorro. Han var väldigt seg och fick kämpa en del med honom innan han kom dit jag vill ha honom.
Diara fick också gå ett dressyrpass och kändes väldigt fin, särskilt i galoppen för ovanlighetens skull. Avslutade med att hoppa några låga skutt och det kändes sådär härligt enkelt. Bästa känslan!
Sen blev det promenad och lek med Molly samt plugg innan tåget gick vid 15.

     

Av Emma - 9 oktober 2022 19:45

Jag har firat min lördag med en långtur på Diara - min favorit vattenfall. Hon verkade också tycka det var väldigt kul för hon var superpigg och galopperade på med spetsade öron. Var verkligen en superhärlig tur! Även Zorro fick gå en tur men lite kortare.
Förutom det har jag tränat och lekt med Molly. Och tyvärr även pluggat såklart.
Lite bilder:


   

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards