Stangen

Alla inlägg under maj 2021

Av Emma - 29 maj 2021 18:28

Nu har det äntligen blivit varmt och soligt efter alla regndagar! Var hur fint som helst när jag red i morse! Först fick Diara gå en sväng i skogen och hon kändes ganska så fin. Därefter busade jag och Emilio runt på fältet litegrann, något som vi båda älskar. Skönt att få släppa pluggstressen en liten stund och bara ha kul. Förutom det har dagen dock bara bestått av just plugg...

I går hände inte heller något direkt spännande. Red Diara på morgonen och hon var jättefin. Sedan promenad med Molly, träning och så plugg. Men i dag om en vecka är det sommarlov - som jag längtar!

Bilder från i dag:

   

Av Emma - 27 maj 2021 14:49

I dag har det regnat hela dagen men från och med i morgon ska det bli soligt och varmt så det ska bli härligt. Lite sommarfeeling för det har man verkligen inte haft de senaste dagarna, haha.

Jag red Zorro i morse och han var jättefin. Även galoppen var riktigt bra så är hur nöjd som helst med honom. Sedan gick jag med Molly och sen plugg hela dagen. 

 

Av Emma - 26 maj 2021 14:05

Hoppas ni har en rolig och mindre pluggig onsdag än jag har. I morse red jag iaf Diara i skogen. Hon var lite seg men annars okej fin. Sedan gick jag promenad med Emilio innan jag tränade och nu är det plugg som gäller i vanlig ordning. 

 

Av Emma - 25 maj 2021 12:51

I dag fick både Diara och Zorro gå en lugnare utertt och de skötte sig fint. Särskilt Zorro var riktigt härlig. Därefter gick jag med Molly och nu blir det plugg hela dagen i vanlig ordning. Hoppas det händer något roligare för er.

 

Av Emma - 24 maj 2021 22:17

Alltså i dagar räknat är sommarlovet verklien inom räckhåll nu. Pluggmässigt så ligger det ljusår bort, haha. Är verkligen otaggad på dagarna fram tills dess, blir rent självplågeri. Men nog gnällt om det.
I lördags red jag Diara i skogen på morgonen och hon kändes pigg och fin. Därefter promenad med Molly, träning och så plugg.
I går hoppade jag Diara på morgonen och hon var sååå fin redan i uppvärmningen. Även galoppen var riktigt bra! Och hoppningen gick också super. Vi hoppade den vanliga banan plus en kombination vilket var kul för det var väldigt längesen nu. Hon hoppade jättefin och var reglerbar och lydig emellan hindren. Kan inte vara mer nöjd <3
Zorro fick sedan gå ett dressyrpass och även han får guldstjärna. Bättre energi från start än han brukar ha och väldigt lösgjord och fin. Aningens tung i handen var det enda som störde friden men egentligen är jag inne på smådetaljer då för var väldigt lite och bara stundtals. Han fick ta några små skutt han med och det tyckte han var kul för han fick riktigt bra energi då och galoppen blev superfin sen!
Sen plugg hela dagen då.

I dag red jag Emilio på morgonen. Han var pigg och duktig. Sen promenad med Molly, träning och plugg.
Några bilder från dagarna:

Av Emma - 21 maj 2021 21:17

I morse red jag Zorro en sväng i skogen och han var väldigt fin. Sedan longerade jag Emilio som var mindre fin och mest lat, haha. Förutom det promenad med Molly och sen plugg, plugg och ännu mer plugg. Alla dagar ser typ likadana ut, haha. 

Några bilder från i dag iaf: 

           

Av Emma - 20 maj 2021 17:12

Hoppas ni har haft en bra torsdag! Jag startade min med ett dressyrpass på Diara. Hon var superfin i traven från start så gick upp i galopp ganska tidigt. Där jobbade jag på mindre volter för att få henne att aktivera bakbenen och ta i. Är ju det hon absolut inte vill för det är ju jobbigt såklart, haha. Men tycker arbetet gav bra effekt och hon blev finare än vanligt i båda varven. Avslutade sedan med lite travjobb och så blev hon först lite av och på men mot slutet gav hon en väldigt fin känsla så jag är överlag nöjd med passet. Därefter tränade jag och gick promenad med Molly och sen har det varit plugg hela dagen. Är helt seg nu men än är inte kvällen slut så mer plugg väntar... Längtar ihjäl mig efter sommarlovet nu alltså. 

 

Av Emma - 19 maj 2021 11:52

Man börjar verkligen få vittring på sommarlovet nu när det är så soligt och fint ute och det verkligen börjar bli grönt. Drygt två veckor kvar bara, även om de känns oöverkomliga just nu...

I morse fick Diara gå en lite längre tur i skogen och hon var hur fin som helst. Pigg, glad och lösgjord. <3 Sedan gick jag med Molly och nu blir det plugg resten av dagen. 

       

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards