Stangen

Alla inlägg under november 2018

Av Emma - 30 november 2018 09:31

Då var det fredag igen och jag känner verkligen hur uppdateringsmängden här sjunker när Diara har vila för då rider jag inte lika mycket. Hon har vilat i en vecka nu så är bara tre kvar iaf. Längtar redan ihjäl mig efter att få rida henne. I onsdags red jag iaf Emilio och Zorro. Var stenfruset ute så fick bli lite dressyr på fältet igen och både skötte sig bra. Särskilt Emilio som var lite småbusig. <3


I går och i dag är det bara plugg på schemat. I helgen ska jag julpynta i stallet och så rida som vanligt. Hoppas ni får en bra fredag! :)

 

Av Emma - 27 november 2018 06:53

Nu på morgonen har vi tio minus ute och det är svinkallt. Det har varit minus och lite lite snö hela helgen och vintern har verkligen anlänt på riktigt. Både i dag och i går vilar pållarna. Diara har ju vintervila och de andra som är lite äldre går ju inte lika mycket som hon brukar. Men i söndags red jag och Amanda Zorro och Emilio. Det blev lite dressyr på fältet då det var vildsvinsjakt i skogen. Zorro var jättefin och duktig. Trodde han skulle hetsa upp sig mer av att vara på ett fält men han lyssnade iaf på mig och hittade inte på något dumt. Amanda tränade galoppfattningar och Emilio tyckte der var tråkigt att inte få raca upp för fältet istället så han segade mest runt. Eftersom hon inte riktigt lyckades få till fattningarna hoppade jag upp i slutet och visade och då blev Emilio direkt jättepigg för han tänkte att han nu äntligen skulle få raca lite, haha. Det fick han ju dock inte men galoppfattningarna var inga problem iaf. :)

Så i dag blir det som sagt endast plugg efter skolan. Slutar halv tre så då är jag hemma vid fyra och det hade ändå varit för mörkt för att rida ut och banan är stenfrusen. Så det passar bra med vilodag. Hoppas ni får en bra tisdag!

Av Emma - 26 november 2018 07:00

Bus på fältet med min älskling <3

 

Av Emma - 24 november 2018 20:35

I dag var det riktigt kallt i morse och även ett tunt snölager på marken. Jag och Amanda red ut på Zorro och Emilio. Zorro var väl inte jättepigg direkt men ändå helt okej. Förutom ridningen var jag och Amanda även iväg på en promenad ihop.

I morgon ska vi också rida och gå promenad så blir ingen större variation. XD Ska nog även plugga lite också.

Hoppas ni har haft en bra lördag! ☺

 

Av Emma - 22 november 2018 13:59

Hej! Jag har snart snorat mig igenom hela veckan nu och febern ger förhoppningsvis snart med sig. Jag har kurerat mig genom att vara i stallet och njuta av att inte ha så mycket plugg i skolan. I går red jag och Victoria ut ihop. Hon red rundan två ggr med sin häst och jag bytte emellan. Först red jag Diara och det var hennes sista ridtur innan vintervilan som officiellt inleds i dag. Hon var jättepigg och fin så fick en bra sista känsla innan vilan. Sen svitschade jag om till Emilio. Han var sitt allra piggaste jag och gav sig den på att galoppera snabbare än Victorias häst Dora. Och med tanke på att hon är stor häst och han är shettis så kan ni nog själva tänka er hur fort han sprang. Älskar hans energi. <3

 

I dag har jag och Zorro tagit en liten tur i skogen. När jag kom och tog in honom så trodde han att det var lunchfodring så det blev ingen positiv överraskning för honom direkt. Sen var han jättetjurig och lite sådär småkaxig under hela bortsningen, haha. Till och med här på bilden ser han lite purken ut. XD

 

I morgon ska jag ha tal i svenskan och jag hoppas verklogen att min röst planerar att göra sitt återväntande till dess för just nu är den nästan obefintlig. Förutom skolan blir det inte mycket kul i mon för slutar tjugo över fyra. Men ska bli skönt med helg igen iaf. :)

Av Emma - 20 november 2018 11:29

I går var det långdag i skolan och när jag kom hem så pluggade jag, mycket roligare än så blev det inte. I dag blir det nog ungefär samma. Jag har blivit förkyld också, för att göra det hela ännu roligare. XD

Jag hoppas ni har en bättre tisdag. :)

 

Av Emma - 19 november 2018 07:00

Blev härliga höstbilder med alla pållarna

 

Av Emma - 18 november 2018 17:16

LB:1 2015 - 70,893% (198,5 p) - VINST!

Jag gjorde en ganska kort framridning där jag bara lösgjorde Diara i alla gångarter eftersom hon skulle gå två klasser och LB:1 inte innehåller några speciella rörelser som man vill känna på innan. Hon kändes väldigt fin och mjuk och hade en härlig energi. Inne på banan vände hennes humör tvärt som det ofta gör och hon var jättetjurig och svår att komma åt. Är inte alls nöjd med ritten då hon inte ställde upp alls. Blev överraskad över att vi fick så bra procent och dessutom vann klassen då det var ganska många startade (15 st). Men domaren såg förbi Diaras tjurighet och värderade istället de fina kvaliteter och gångarter som hon har vilket var kul. Dock kan jag inte låta bli och tänka vilka procent vi skulle kunna få om hon var så fin som hon kan vara. Vi fick ju lite smak på det på förra tävlingen där hon skötte sig hyfsat och vi fick 76,6%. Men en vinst är alltid en vinst och just den delen är jag såklart inte missnöjd med.

Slutkommentar: Trevlig ponny med god balans. Har kvaliteter men upplevs i dag lite ojämn i sin bjudning och även i sitt humör. Inte helt lättriden men du guidar bra runt.


Rosettbilder samt bild på våra priser:

       

 

LA:1 2017 - 63,333% (228 p)

Generellt så gick LA:n mycket bättre än LB:n. Jag gick på henne lite tuffare på framridningen vilket ledde till att hon hade en bra energi in i programmet och travdelen är jag nöjd med. Särskilt skänkelvikningarna som vi efter månader av traglande hemma äntligen börjar få till. Sedan dog tempot tyvärr i skritten vilket drabbade resten av programmet. Hon blev tjurig, segade och blev ostabil i formen. Så det var väldigt synd men jag är iaf nöjd med travdelen. :)

Slutkommentar: Tappar stundtals bjudningen. Blir obalanserad och stundtals ngt ostadig i formen.

 

Några klipp ur travdelen:


 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards