Stangen

Alla inlägg under september 2020

Av Emma - 30 september 2020 18:44

Jag ligger med bloggandet här, haha. Men iaf så red jag dressyr på både Diara och Zorro i måndags. Diara var superfin i traven (som alltid nu för tiden) och är även väldigt nöjd med galoppen. Vi jobbade på delar ur LA:1 som vi ska tävla på lördag och tycker det gick bra. Zorro var också väldigt duktig. Lösgjord och fin från start, både i trav och galopp. Traven blev riktigt fin när jag bad honom om lite mer bärighet korta bitar. Avslutade i vanlig ordning med några byten bara för skojs skull. 

I går åkte jag upp till Uppsala för ännu en labbvecka. 5:57 går tåget vilket innebär uppstigning 4:30 - inte min favorit. Särskilt inte när man ska göra något som man absolut inte vill, haha. Men snart är det fredag och det bär av hemåt igen. Helgen innebär tävling på lördag så det blir kul. 

Zorro i måndags när vi skrittade av ute på fältet:

 

Av Emma - 27 september 2020 13:55

I morse red jag och Amanda först ut på Diara och Zorro. Diara var huuur fin som helst! Mjuk och bärig. Njöt hela rundan <3 Sedan red vi Emilio ihop, halva rundan var. Han var pigg och framåt och verkade tycka det var kul att komma ut i skogen en sväng. Därefter tränade jag och nu är det plugg som gäller hela dagen. Har även satt upp ny rosettråd på mitt rum - de har blivit många nu! Är löjligt galen i rosetter, tror aldrig att det kommer gå över, haha. 

Diara innan tävlingen i går:

   

Av Emma - 27 september 2020 13:37

LA:1 2017 (div 2, omg 3) - 67,083% (241,5 p) - VINST både individuellt och med laget!

Diara var sååå fin i går! Framridningen fick vi till lika bra som i Bankeryd sist och hon hade sån power i bakbenen. Även galoppen var väldigt fin vilket är extra kul! Inne på banan blåste först domaren under första 10-meters volten och sa att vi ridit fel men det var hon som tänkte fel och inte vi så det var ju tur det, haha. Rolig detalj iaf. Är verkligen supernöjd med travprogrammet! Där flöt allt på super och travökningarna var helt magiska! Hon har aldrig visat upp så fina ökningar inne på banan innan! I galoppdelen blev hon som vanligt tjurig, lite seg och svår att forma så den är jag ju mindre nöjd med men den är ju som den är. Vi fick flera åttor i protokollet och blev bäst av alla oavsett kategori! Kan inte fatta att vi nu vunnit sju tävlingar på raken varav två LA! Helt otroligt! Är så stolt över henne!

Slutkommentar: Tänker ganska bra framåt. Kunde visa lite mer elastisitet. Ganska stadig, blir lite rak ibland på böjda spår i galopp. Jobba på! Lycka till!

Bilder samt några klipp både från framridningen och från ritten:

                         


 
 

Av Emma - 25 september 2020 14:14

Det har varit en evighetslång vecka här uppe men nu har jag äntligen satt mig på tåget hem! Saknar ihjäl mig efter Molly och hästarna! I morgon ska jag och Diara rida finalen i div 2 vilket ska bli jättekul! Jag tror inte laget blir placerat, vi har kommit tvåa båda tidigare omgångarna och är bara en placerad. Men vad det gäller individuell placering blir det mer spännande. Vårt resultat i förra LA:n var ju långt över vad jag vågat drömma om så nu vet jag inte vad jag ska förvänta mig denna gången, haha. Sen är det duktiga konkurrenter med så skulle jag gissa så blir vi nog inte placerade. Men vi får se!
Ha en bra fredag!

Av Emma - 22 september 2020 09:10

Hej! Nu sitter jag på tåget till Uppsala, har precis bytt i Sthlm. Åkte 5:57 i morse, så seeegt. I dag har jag labb på em, är därför jag måste åka upp tis-fre tre veckor nu. Hatar det.
Iaf i går red jag dressyr på både Diara och Zorro. Diara var drööömfin i traven men galoppen var verkligen kämpig. Större delen av passet gick tyvärr till att få ordning på den men hon kändes fin på slutet.
Zorro var jättefin redan från början! Mjuk och lösgjord. Var bara tempot jag fick pusha lite på men det är så sån han är. Vi gjorde även rena byten åt varje håll - så duktig!
Förutom det pluggade jag nästan hela dagen.

Några ursöta Mollybilder får pryda inlägget:

Av Emma - 21 september 2020 07:30

Molly var inte nöjd mer hur vi bäddat hennes korg, haha.


 

Av Emma - 20 september 2020 13:16

I morse red jag och Amanda ut ihop på Diara och Zorro. Diara var lite stark i galoppen till en början men efter att jag verkligen fått igenom halvhalterna blev hon mycket finare. Vi stötte dessutom på två älgar som var väldigt farliga om ni frågar Diara, haha. Sedan tömkörde jag Emilio och han sprang på så fint och körde slut på sin matte som vanligt, haha. 

Nu blir det plugg resten av dagen...

Älgarna:

   


Sötaste Stangen:

       


Dagens morotsskörd, årets är större än vi någonsin fått innan:

 


Av Emma - 20 september 2020 13:07

Utställning, sto (4-17 år) utan föl - 8+8+8+9+7=40 p - 3:a

I går var jag och Diara på New Forest RIKS-utställningen i Vetlanda. Jag hade mellanhöga förväntningar. Vet att hon brukar få guld men precis på gränsen så förväntade mig inte att vinna klassen men komma okej placerad. Och det blev precis som jag förväntade mig, haha. Diara visade däremot upp sig från sin sämsta sida. Hon ville inte stå still framför domaren (berodde antagligen på att hon var väldigt störd över alla insekter) och var tjurig när vi skulle trava vilket gav henne längre poäng på den än vad hon egentligen är värd. Fick att det var kort och markbunden och det är den ju egentligen inte men blir ju lite så när hon tjurar istället för att trava på ledigt framåt. Skritten är som alltid hennes stora highlight och det kammade vi in en 9:a på även denna gången vilket var väldigt kul! 

Poängen blev totalt 8+8+8+9+7 = 40 p. Detta var exakt den uppsättningen jag trodde vi skulle få, haha. Vi kom trea i klassen (av 8 st) och gick vidare till Best In Show men där har vi som vanligt ingen chans eftersom hon ligger precis på guldgränsen (40 p). Men är mycket nöjd över våra poäng och de fina priserna. Däremot väldigt missnöjd med Diaras uppträdande, haha. En annan rolig detalj är att hon även denna gång blev helt upphetsade av fölen och gnäggade massa till dem. Hingstarna bryr hon sig däremot inget om alls. XD

Bilder från dagen:

                         

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards