Stangen

Alla inlägg under juli 2018

Av Emma - 30 juli 2018 07:00

Jag & Emilio hoppade titthinder. Att hoppa med honom är fortfarande bland det bästa jag vet! ♥

 

Av Emma - 29 juli 2018 22:21

Hej! I morse red jag Zorro i skogen ihop med mamma & Kiwi. Han var pigg och lydig. Förutom det har jag även badat i sjön och fixat det sista inför tävlingarna nu i veckan. Jag, Amanda & Victoria ska nämligen ha en egen liten tävling måndag-onsdag där vi tävlar i WE, dressyr & hoppning både individuellt och i lag. Så det ska bli kul! I mon är det WE. Är nog min sämsta gren av dessa tre men är ju bara på skoj så gör inte så mycket.
Uppdateringen under dessa dagar blir nog lite sämre men får blogga ikapp och skriva om allt efteråt. :)

Av Emma - 28 juli 2018 21:20

Hej! I morse var jag & Diara iväg på dressyrträning. Hon var jättefin och är supernöjd med träningen! Förhoppningsvis hinner jag skriva om den i morgon. Sedan åkte jag till Anna och så fortsatte vi skriva på vårt gymnasiearbete. Vi fick en hel del gjort så jag är stolt över oss. XD Jag fick även testa på smoothie för första gången och det var gott.

I morgon ska Zorro ridas och så har jag tänkt plugga lite. Sov gott i natt! :)

Av Emma - 28 juli 2018 16:39

Dagens träning var såå bra! Vi tränade vidare på LA:1; skänkelvikning, förvänd galopp, 10-meters volter i galopp, ryggning osv osv. Vi red även delar av programmet i följd. Diara var jättefin och jag kände att jag verkligen började få kläm på den där kämpiga galoppen. Även ryggningarna utvecklades något enormt. ☺

Några bilder & klipp från träningen:

           


 


Av Emma - 27 juli 2018 18:50

Det bästa som finns - hästar & läsning!

Av Emma - 27 juli 2018 12:33

I går eftermiddag gick jag och badade med Emilio i grimskaft. Han var jättejobbig på både dit och hemvägen eftersom han drog fötterna efter sig och bara skulle äta. Men det var värt det för var jättehärligt i vattnet. Jag gick omkring med honom gär och han fick själv bestämma lite vart han ville gå. Efter ett tag började han målmedvetet gå utåt mot djupare vatten. När jag rider på honom låter jag inte honom gå ut så långt för har aldrig simmat med häst och har därför inte vågat testa. Men nu lät jag honom gå ut och till sist var det så djupt att han började simma. Var bara huvudet som stack upp. Dock började det då även bli djupt för mig så han fick inte simma längre ut som han ville för var rädd att tappa honom. Man är ju inte så snabb när man rör sig i vattnet direkt, hehe. Så blev en ganska kort simtur för honom men han gjorde det iaf. Funderar på om jag ska våga testa att simma med honom någon gång. Vi får se helt enkelt. Nu vet jag ju iaf att han kan. ;)


I dag gick vi upp redan vid 6 eftersom det ska bli upp emot 40 grader. Jag red först Diara i skogen och hon var jättefin. När jag och Emilio skulle bege oss iväg var klockan ca 8 och då var det redan 30 grader ute. Vi red på gärdet i dag, först dressyr längst ner och sen några galopper upp. Han var jättefin, pigg & lite busig. :)

Här får ni några bilder från dagens ridturer samt en film på en piiiigg Emilio påväg hem från gärdet:

     


 

Av Emma - 26 juli 2018 12:41

I morse red jag och mamma ut i skogen på Zorro och Kiwi. Jag red barbacka och Zorro var superfin. Mjuk och lätt i handen och med bra framåtbjudning!

Nu i em ska jag och Emilio bada. Orkar inte sätta på hjälm och väst nu när det är så extremt varmt så tänker att jag leder dit honom istället och badar bredvid honom i vattnet. Tror nog att han kommer uppskatta att svalka tassarna lite. :)

 

Av Emma - 25 juli 2018 18:58

Hej! Min dag började med körlektion kl halv 8. Sista delarna av stadskörningen, börjar få lite mer rutin även där inne nu. Jag som bor på landet har ju mest kört landsväg innan, haha. Efter det var det bara hem och vända och sen ner till Susanne-träningen med Diara, läs mer om den i inlägget här under. Resten av dagen har jag pluggat körkortsteori och fortsatt fixa lite med rosetterna. 

Ha en fortsatt fin onsdagskväll! :)

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards