Stangen

Alla inlägg under december 2020

Av Emma - 31 december 2020 20:09

Gott Nytt År alla! Jag hoppas att ni har haft/har en bra nyårsafton! Jag började min med att rida Tompa hos Camilla och han skötte sig fint. Sedan tränade Camilla mig och Diara. Var flera månader sen sist nu och känns skönt att ha en träning i ryggen innan Diara går på sin vintervila i övermorgon. Ni kan läsa mer om träningen i inlägget här under. 

Förutom det har jag gått promenad, busat med Molly och så firat nyår med familjen. 

Molly i dag:

 

Av Emma - 31 december 2020 20:00

Det var flera månader sen vi tränade för Camilla sist nu så det var skönt att få lite nya tips och veta vart vi står. Diara har ju generellt varit otroligt fin det senaste men det jag har haft problem med är att flytta henne för innerskänklarna, speciellt för vänster skänkeln som hon ibland kan ignorera helt när vi ex. ska göra en skänkelvikning. Så vi började med att flytta henne på volten och där är det lite lättare att komma åt henne. Sedan gjorde vi en traditionell skänkelvikning och när hon låtsades att min skänkel inte existerade så gick vi in på en liten volt och så flyttade jag henne där så hon inte bara kunde springa på framåt och sen var långsidan slut och hon hade kommit undan utan att behöva flytta. Efter att vi gjort så några gånger blev det bättre. Ingen klockren skänkelvikning men hon flyttade iaf lite för skänkeln. 

Vi avslutade med lite galopp men hann inte så mycket då travarbetet tog ganska lång tid. Hon kändes iaf väldigt fin från start här och lyssnade bättre på mina innerskänklar vilket nog berodde på allt jobb vi gjort med dem i traven. Särskilt högergaloppen var magiskt fin! Vi testade även några enkla byten och de blev bättre än vanligt men hon behöver fortfarande mer styrka för att kunna gå till skritt utan travinslag. Att samla sig i galoppen är ju bland det jobbigaste hon vet, haha. 

Så en bra avslutning innan den kommande vintervilan!

 

Av Emma - 31 december 2020 05:00

Sista bilderna från helgens ridpass på fältet:

         

Av Emma - 30 december 2020 15:44

I dag har det varit en lugn dag. Jag longerade Emilio i morse och han skötte sig bra. Han hade hyfsat energi iaf. Därefter tränade jag och sen har jag varit ute och gått samt pluggat. Och plugg lär det bli resten av dagen med. 


Gammal bild på mig & Stangen:

 

Av Emma - 29 december 2020 15:52

Det är bara några flämtande dagar kvar av 2020 nu vilket jag, till skillnad från de flesta andra, tycker är synd, haha. Jag har gillat 2020, mycket pga att undervisningen till största delen har varit på distans så att jag har fått vara hemma - sån drömtillvaro! <3

I går red jag Diara i skogen på morgonen. Hon var ganska seg och lite tung i handen. Därefter tömkörde jag Emilio och sprang samtidigt. Han var inte lika pigg som sist men jag fick ändå löpa på bra där bak kan jag lova, haha. 

I dag red jag Diara ett dressyrpass på banan, kanske årets sista. Det var blött och klabbigt och då blir hon ofta seg och vill inte riktigt ta i med bakbenen, så även i dag. Men jag lyckades få henne lösgjord och fin i båda varven och i både trav och galopp även om jag inte kunde samla henne lika mycket som i vanliga fall. Men det var i vilket fall väldigt bra utifrån hur hon var för dagen. Förutom det har jag och Amanda varit ute och gått med Molly och Buster igen och så har jag pluggat.

 

Av Emma - 29 december 2020 06:00

         

Av Emma - 27 december 2020 18:20

I morse var jag hos Camilla och red Tompa. Han var jättefin och pigg som vanligt. Därefter var tanken att hon skulle träna mig och Diara men banan var fortfarande hård. Förhoppningsvis mjuknar den till senare i veckan innan Diara går på sin vintervila. Förutom detta har jag och Amanda varit ute och gått. Första gången Molly var med oss så nu är det tillbaka som det var på Wilmas tid, haha. 

 

Av Emma - 27 december 2020 06:30

       

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards