Stangen

Alla inlägg under december 2012

Av Emma - 31 december 2012 15:06

...på er läsare. Väldigt ofta frågar jag er läsare om t.e.x vad ni tycker om Emilios nya grimma m.m Jag får nästan aldrig några svar (kommentarer). Jag vill faktiskt ha lite uppskatning för det jobbiga slit det innebär att uppdatera bloggen regelbundet. Något jag är väldligt besviken på var det stora intervju med mig jag hade här på bloggen. Jag hade hittat på frågor om mig själv, la ut dom på bloggen och skrev att ni skulle hitta på egna och kommentera till mig. INTE EN ENDA FRÅGA FICK JAG!!!! Det blev jag sur på! Hade det inte varit för statestien på läsare där det står att jag har ganska många läsare så hade jag trott att ingen läste bloggen så lite som jag får kommentarer! Ett tag (i sommras) var ni ganska duktiga, (eller ja Eve var duktig) på att kommentera och jag fick ca 50 kommentarer över sommarenn - SUPER! Man blir så glad när man loggar in och det står: "Du har en ny kommentar". Jag svarar på alla kommentarer och att ni kanske inte ser det berår på bloggplatsen. Men sen i sommras har kommentars statestiken bara rasat och nu har jag inte fått en kommentar på minst 3 månader. Skärp er nu!!!


Ta till er detta så hoppas jag på ett bättre år 2013!!!

Av Emma - 31 december 2012 15:00

Har ju sagt innan att jag väntar på våren för att ta den sista av fyra pussbilder. MEN jag har redan en vårpussbild fick jag syn på. Här kommer alla:

Vår:

  

Sommar:

Höst:

   

Vinter:

 

Av Emma - 31 december 2012 14:50

Jag hoppas att ni har haft ett bra 2012 och ser fram emot 2013. Anledningen till att jag inte bloggat de senaste dagarna är att jag sovit två nätter hos mormor och morfar.

I dag red jag Kiwi och Stangen på banan. Kiwi var härlig men det märks att man har tappat kondisen av vintermyset i skogen. Vi hoppade 60 kryss och 60 rättuppstående. På Stangen longerade mamma mig och sen hoppade jag lite på 60 kryss.

Jag hoppas att ni gillar bloggen och kommer att fortsätta läsa den nästa år. GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR EMMA, EMILIO, KIWI WILMA OCH ZORRO!!!

       


Av Emma - 27 december 2012 10:08

En normal häst skulle raca iväg i full fart om några andra hästar galoppat upp för en backe och den lämnades ensam.

Emilio bryr sig inte. Han skulle helst vilja skritta upp efter.


En normal häst skulle börja dansa när dom kom ut på ett fält.

Emilio lunkar bara lugnt på.


En normal häst skulle dra som en galning om man släppte den nerifrån ett fält.

Emilio: "Måste vi galoppera hela vägen upp, det är sååå jobbigt?!"


Man blir frustrerad av att rida dig Emilio. Har du ingen race kvar i benen? Så snälla Emilio, varför kan du inte vara normal?

Ibland undrar jag varför jag fortfarande älskar dig mest i hela världen...?  

Av Emma - 24 december 2012 21:32

God jul alla läsare. Jag hoppas att ni har/haft en super julafton med många presenter. Det har jag. Jag har fått bland annat:

* Schortchaps

* Regnkläder

* Smyckesskrin

* Almenacka med hästar till 2013

* Trefingervantar

* Tights med fickor

* En hästbok

* Marsipangris

* Nobless choklad

* Skrivblock


Det är allt jag kommer på just nu. Men jag har med 100% säkerhet glömt några saker. Men nu ska ni få några bilder med texter från min julafton hos mormor och morfar. Jag hoppas att ni får trevliga mellandagar fram till nyår. Jag önskar er alla GOD JUL!!!!!!  

Wilma har redan hittat ett av sina paket:

   

Mina snygga röda julnaglar:

   

Paketöppning. (Ni ser även min julaftons outfit):

     

Och slutligen en stor julhälsning från även Stangen som är anledningen till att denna blogg finns:

 

Av Emma - 22 december 2012 17:49

Helt sjukt egentligen att det är julafton på måndag. Hahaha. Lite uppdatering på de senaste dagarna:

Torsdag: Bytte julklapp med Wilda i skolan (det gjorde Cajsa med). Av mig fick Wilda en rosa/brun prickig grimma till Humlan och jag fick glittergelé med silverfärg till hästarna. Testade denn på Zorro sen när jag red. Målade ett Z på hans rumpa. Innan vi red skulle Z stå för Zorro men när jag kom hem beslutade jag mig för att Z skulle stå bättre för ZOOOOOOOOM!!!!!

Fredag: Cajsa följde med mig hem och eftersom det var julavslutning slutade vi redan kl halv 10. När vi kom hem bytte vi julklappar. Hon fick en rosa lurvig grimma till Wendy och jag fick en blå prikig med ludd till Maijl. Världens gulligaste blev han i den. Se bilder nedan. Sedan tolkade vi. Det gick bra och vi satt kvar i pulkan ganska mycket. Sen hoppade vi på höskullen.

I dag: Har vi ridit allihopa. Maijl var ganska pigg men inte jätte. Nöjd ändå.

Dom underbart sööta bilderna (bjuder på de failade med):  

                                                         

Av Emma - 15 december 2012 18:21

Just nu är jag sur! Hade skrivit detta inlägg jättelångt och sedan under tiden som jag sparar så krachar hela internet och nu måste jag skriva om ALLT!!!!!

Onsdag: Lucia i skolan för föräldrar, gick bra.

Torsdag: Lucia i skolan för skolan. Sedan GGR, eftersom det var sista gången så fick vi välja vad vi skulle göra + vilken häst vi skulle rida. Varken Amadeus eller Barino fanns med att välja på så jag tog Valle. Han är kul! Vi hoppade bana och det gick super, hade tänkt ladda upp filmen på det här men filen var för stor. Sedan fikade hela ridgruppen på cupcakes, pepparkakor, kaka, glögg, julmust och knäck. Mumsigt.

Fredag: En vanlig fredag....

I dag: Race!!! Eller typ i alla fall. Stangen var helt GALEN!!! WOOOOOOOOOOOOOOOOMMMMM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hhehehe....


 

Av Emma - 10 december 2012 17:19

I red jag en skrittrunda med Carina. Det var jättemysigt men Emilio var nära att sparka Ronja två gånger och Ronja små stegrade lite. I mon ska vi rida igen men då ska jag ta Zorro. I dag när vi övade Lucia i skolan svimmade Cajsa. Det var super läskigt. Kramizar

       

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards