Stangen

Alla inlägg under mars 2023

Av Emma - 31 mars 2023 15:33

Ännu en vecka har gått och vi har haft fall inom smådjurskirurgi, dvs hältutredningar, olika knölar m.m Inte det roligaste hittills då man mest får sitta och vänta förutom när man har egen patient. Men nu sitter jag på tåget hem för en veckas påsklov vilket ska bli väldigt lyxigt! Så taggad på att träffa hästarna och Molly igen!

Av Emma - 25 mars 2023 20:45

Nu är veckan på smådjursoperation över och den har varit galet kul! Har fått kastrera både hankatter och honkatter samt varit med på hanhundkastration. Det är så cool känsla att göra sådant själv, känns så mycket veterinär. Så denna veckan har nog varit den roligaste hittills på utbildningen!

Nästa vecka blir det kirurgipol och sen hemfärd för påsklov!

Av Emma - 19 mars 2023 17:45

Nu har jag gjort min 4:e vecka på smådjur och den var på akuten. En blandning av att själv ta in patienter och att hänga med veterinärer. Även en hel del ultraljud och annat kul. Tyvärr även mycket väntan och mindre effektiv tid. 

Nästa vecka blir det operation där vi bla ska kastrera lite katter - det blir coolt!

Från dagens promenad:
 

Av Emma - 12 mars 2023 17:30

Som jag längtat efter att kunna rida på banan och i dag var det äntligen dags! Visserligen blev det snöpulsning med det gick iaf. Började med Zorro som kändes väldigt fin och fick bra tryck i stegen av all snö. Väldigt bra känsla och så nöjd med honom!

Diara kändes också fin och inte så ringrostig som jag hade förväntat mig. Red mycket övergångar och tempoväxlingar för att få henne på bakbenen och det funkade bra. Särskilt galoppen var fin. 


Förutom det har jag packat och nu bär det av upp mot Uppsala igen. 


Bilder från i dag:
           

Av Emma - 11 mars 2023 13:46

Här hemma är det typ 50 cm snö nu - helt sjukt! Kom hem i torsdags kväll vilket är väldigt lyxigt för det ger mig två heldagar hemma innan jag behöver åka upp igen på söndag. 

I går red jag både Diara och Zorro på morgonen. Diara var mest tittig och inte alls så pigg som jag trodde hon skulle vara i nysnön. Zorro däremot var det rejält tryck i och som alltid när hans energi peakar blir han sååå fin. Galet vilken power det är i honom när han sätter den sidan till. 

     


Sedan var det promenad med Molly. Hon var lagom glad över den där dräkten som ni kan se, haha. Men full fart genom snön

   


På em var jag och Camilla i ridhuset med Nellie och Campari. Var jättekul för har bara ridit i skogen i flera månader nu. Jag red Nellie som trots att hon inte alls blivit riden många månader var superfin. <3

       


I dag har Diara gått en lite längre sväng i skogen och hon var sjukt pigg. Den pigghetren jag förväntade mig i går, haha. Så var full fart genom snön med spetade öron, så härligt. 


Hoppas ni har en bra helg!

Av Emma - 8 mars 2023 13:45

Det har kommit så sjukt mycket snö här i natt och nu öser det ner ännu mer. Så onödigt. Jag som vill ha sommar nu. 

I går hade jag skola 9-16 och sen jouren efter det så blev en lång dag. I dag slutade vi redan 10:30 så det var desto lyxigare. Roar mig med att skriva av lite hästföreläsningar så jag ligger före i tidschemat, haha. Annars händer inte så mycket. I morgon får jag åka hem igen så det är jag taggad på!

 

Av Emma - 4 mars 2023 13:04

Äntligen hemma igen efter ett tag i Uppsala. Kom hem i torsdags kväll så blir dessutom en långhelg.
I går red jag Zorro på morgonen. Han var seg och rätt lam. Därefter skoddes Diara innan även vi kunde ta en tur. Hon var Zorros motsats, haha. Pigg och väldigt busig. Så kul!
På em bakade jag och mamma en semmeltårta som blev helt galet stor, haha.

I dag hade jag utsläppet hos Camilla på morgonen och sen red jag en långtur med Diara. Blåser så sjukt mycket i dag så inte behagligaste vädret men hon var pigg och framåt så vi hade en kul tur iaf.

Under denna veckan har jag haft jour och seminarier. Varit långa dagar (vissa 9-21) men kul att vara igång med mer klinikarbete.

Lite bilder:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards