Stangen

Alla inlägg under februari 2022

Av Emma - 26 februari 2022 21:49

Sen blir det äntligen hemfärd! Längtar ihjäl mig efter hästarna!

Här uppe händer det som vamligt inget kul. Skola, plugg, träning och promenader. I dag var det riktigt soligt och härligt väder iaf och en av hästarna i hagarna jag går förbi ville gärna gosa lite. Det gjorde hela min dag, haha. Hästabstinens deluxe. 

Några bilder:

         

Av Emma - 23 februari 2022 18:15

Mycket plugg och skola, lite träning, ännu mer plugg, någon promenad, lite till plugg. Det är typ så mina dagar ser ut här uppe. Roligare kan man ju ha. Ungefär 1,5 vecka till hemfärd och jag längtar massor. I måndags var det dessutom snöstorm så gick typ inte att cykla plus att jag skulle lämna in cykeln på reparation och ta bussen hem som då var inställd så blev ett byte extra. Var en kul dag, haha.
Kan iaf bjuda på lite bilder från helgens promenad samt på snöstormen:

Av Emma - 18 februari 2022 12:15

Tiden går alltid otroligt långsamt när man är här uppe men det är bara att kämpa på. Har haft labb hela veckan och det blandat med att träna och att plugga är allt jag har gjort. Amanda har hjälpt mig med Zorro och Emilio hemma då hon har lov. Diara är ju på vila. De har skött sig bra och varit pigga. 

Hemma har vi även fått snö och då har Molly passat på att inviga sin nya overall. Så söt!

Inlägget får prydas av några bilder hemifrån:

     

Av Emma - 14 februari 2022 14:33

Hoppas ni har en fin måndag. Här är det regnigt och kallt och jag är påväg till Uppsala. Så segt.
Diara gick på vintervila i dag så nu får hon semester i en månad. Blir skönt för henne. Var ute på en liten promenad med Emilio i morse och myste med honom. Annars händer inte mycket kul tyvärr.

Av Emma - 13 februari 2022 18:00

Helgen har varit rätt kall och varit konstant pluggstressad. Pluggat massor men känns inte som att nåt fastnat. Så segt. Vill ha sommarlov nu!
Jag och Amanda red iaf Diara och Zorro ihop både i går och i dag. Diara var väldigt fin och lydig. Gav en jättebra känsla och hade mycket energi. I dag tränade jag även och så hade jag de sista passen av in och utsläpp hos Camilla som jag gjort sen i onsdags då hon varit på semester.
Annars plugg som sagt? Och promenad med Molly såklart.

Trött vovis efter att ha badat:

Av Emma - 11 februari 2022 14:30

Fredag igen! Jag startade dagen med att rida Emilio en liten sväng i skogen. Alltid lika mysigt. Han var halvpigg. Sedan tränade jag och så gick resten av dagen åt plugg.

I går red jag både Diara och Zorro i skogen. Diara var duktigast men båda skötte sig bra.

Av Emma - 9 februari 2022 18:25

I går red jag en lite längre tur på Diara på morgonen. Hon var väldigt pigg och laddad så blev mycket galopp. Väldigt härlig tur. Var även ute och gick en sväng med Molly på em men förutom det bestod dagen mest av plugg. 


I dag fick Diara gå ett dressyrpass på fältet. Det var ganska hårt underlag men iaf ingen is. Blev mest jobb i trav pga det men Diara skötte sig väldigt bra. La fokus på att få henne helt rak i övergångarna samt att lösgöra henne ordentligt i båda sidorna genom att rida skänkelvikningar och slutor blandat med vanligt voltarbete. Är nöjd med vart vi hamnade och alltid lika kul med dressyr även om det blir under lite mer spartanska former på vinterhalvåret. Men Diara ska snart gå på vintervila när jag måste vara mer i Uppsala så det blir passande nu när underlaget är så dåligt. 

Efter ridningen tränade jag och sen på em gick jag promenad med Emilio och Molly. Emilio var extremt lat så var bogsering nästan hela rundan. Iaf när vi skrittade, trav och galopp går bättre. Vi hoppade över granen ihop med, då var han riktigt söt. Förutom det har det bara varit plugg. 

Några bilder: 

     

Av Emma - 7 februari 2022 16:53

Jag startade min dag med att rida Zorro i skogen. Han var hyfsat pigg och fin så det blev en trevlig tur med lite härlig morgonsol. Sedan hade jag kursintro för den nya kursen vi börjar i dag - Livsmedelssäkerhet. Känns ungefär lika spännande som det låter, haha. Därefter tränade jag. 

På em gick jag em promenad med Emilio. Han var galet lat i skritten men i trav och galopp gick det bra att hålla tempot, haha. Sedan bakade jag och mamma bullar och förutom det plugg i vanlig ordning. 

     

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards