Stangen

Alla inlägg under oktober 2015

Av Emma - 31 oktober 2015 15:51

Hej! Kikade bara in här för att berätta om hur duktig Diara var i dag. Vi hoppade på banan, distans på ena långsidan och en serie med en högre oxer på den andra. Jag jobbade stenhårt på att "spänna bågen" mot hindren så att hon kunde få det där härliga trycket i bakbenen när hon skjuter ifrån. Och som ni kanske förstår så gick det bra, hon var superfin både under framridningen och under själva hoppningen. I slutet så höjde vi upp oxern lite, först till 100 cm och sedan avslutade vi med 105 cm. Och även att vi väldigt sällan hoppar så högt så tvekar hon inte en sekund utan bara suger på hindret! Världens finaste ponny! ♥

Mamma skulle fota oss när vi hoppade 105 men det blev inte riktigt i rätt läge... Dock så ser ni ju hennes fina bakben iaf:

 

Wilma, som satt utanför ridbanan och var allmänt ointresserad:
 

Nu kommer snart Victoria och vi ska börja fixa i ordning oss inför Halloween ritt vid 18 i kväll. Amanda möter upp oss i stallet sen när vi gör Emilio redo för att inta rollen som häxhäst. För jag är faktiskt det ända som inte ska vara häxa - jag kör självklart på skuggjägare, precis som förra året:

 

Av Emma - 30 oktober 2015 19:46

Fullt upp nu alltså. Detta har varit ett hetniskt höstlov och än är det inte över. I morgon blir det nämligen Halloweenritt med Amanda och Victoria och sen ska Victoria dessutom sova över här. Superkul men det tar ju på krafterna, särskilt när man börjar bli sjuk med lite feberfeeling. Nej, nej, nej. Jag vägrar!


I går då. På morgonen var jag och mamma på stan och handlade lite mat. Sen svängde vi förbi Hööks och Diara fick ett nytt fleecetäcke för ofattbara 99 kr.

Vid 12 träffades jag och Amanda i stallet och så red vi ut en lugn tur på Emilio och Diara. Diara var visserligen inte så lugn, reste sig en gång när hon inte fick springa efter Emilio direkt osv. Men det är ju tanken som räknas ;). Vi testade även skrittrundan som vi röjt upp dagen innan, jättemysigt.

Sedan hann vi även jogga en sväng ihop innan Cajsa kom och sov över. På kvällen spelade vi Monopol och jag vann med drygt 35000 kr - helt sjukt! Det har aldrig hänt innan, hade hotell på alla mina gator. Det ni!

I dag på förmiddagen så bakade vi "lite": chokladbollar med fylling, strasskakor & mjuk chokladkaka. Mums!

När Cajsa åkt hem så bar det av raka vägen ut i stallet för att rida Diara med Victoria innan det blev mörkt. Även i dag var min sötnos mer vild än tam men kul hade vi, haha.


Nu har jag skrivit av mig lite och måste jobba vidare med lite skoluppgifter, vi hörs i mon! ♥


Bilder från i dag:

   

Av Emma - 28 oktober 2015 17:50

Hej! Nu är jag tillbaks igen, hoppas att det var ok med tidsinställda i går. Hade supermysigt hos mormor och morfar och lussebullarna blev jättegoda.

 

I dag har jag ridit Zorro, dressyr på banan, ihop med Amanda & Emilio samt mamma & Kiwi. Zorro var väldigt seg och när jag blev riktigt, riktigt arg så blev han helt uppstressad sen och gled ut åt alla möjliga håll. Så det gick inte så jättebra för oss men han var fin i galoppen och även när vi galopperade öven en liten distans med 50 cm hinder.

Amanda var jätteduktig i dag, hon lyckades få Emilio att galoppera utan draghjälp - när hon blev tillräckligt arg. Haha, han kan ju vara bra bekväm av sig, särskilt när han vet att ryttaren inte är så van.

Efter ridningen joggade vi och sen bar det av ut i skogen för att röja upp en skrittrunda som blivit förstörd när de avverkat i skogen. Så där gick några timmar åt att kasta ris, såga grenar och kasta träd/stockar. Usch, vad seg man blir. Vi avslutade iaf med en mysig (läs: jobbig) fika i hästhagen när vi var klara. En viss liten (läs: stor) häst med korta (läs: långa) öron och vit (läs: mörkbrun) päls var lite väl intresserad och påträngande. Dessutom gav den sig aldrig. Kan ni gissa vem det var? Haha, ja såklart - Zorro den lille grisen. Som tur var så var Emilio också ganska nyfiken men inte lika påträngande och att han stod där och tittade på ledde ju till att Zorro inte vågade sig fram, hehe.


I kväll ska jag göra lite läxor (såna har vi även över loven) och sen ska jag kolla på Bonde söker Fru. I morgon blir det en hetnisk dag med stan på morgonen-förmiddagen, sedan ridning och joggning. Allt det ska hinnas med innan min kompis kommer och ska sova över vid tre tiden. Puh. Men allt går, som man säger. ;)

 

Ps. Gårdagens hoppträning kan ni läsa om i inlägget under och där finns även en film.

Av Emma - 28 oktober 2015 17:41

Är verkligen super, super nöjd med denna träning. Diara var sjukt fin och jag red dessutom som jag skulle, inte illa det. :P Vi la stor vikt vid något så "enkelt" som att rida på ett hinder ur hörnet. Det låter väldigt enkelt men ska man göra det ordentligt så blir det lite mer avancerat. Det gäller att forma bra (det var jag bra på) och så ladda upp energin med yttertygeln (det var det jag gick jobba mer på). Men överlag så sa Lasse att jag red jättebra och sånt beröm får man inte om man inte verkligen förtjänar det. Det gör ju såklart också att man blir extra glad av att få det. ;)

Några bilder + en film:
           

Av Emma - 27 oktober 2015 16:00

     

Av Emma - 27 oktober 2015 10:00

                       

Av Emma - 26 oktober 2015 18:00

                                   

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards