Stangen

Alla inlägg under juli 2019

Av Emma - 31 juli 2019 22:09

I går regnade det heeela dagen. Jag och Amanda red Quicken och Tompa på morgonen. De var båda pigga och duktiga. Sedan skulle Diara ridits på banan men den var en lervälling så hon fick vila istället.
I dag var det finare väder. Jag och Amanda red Diara och Tompa i skogen på morgonen då Quicken hade tappat en sko under natten. Diara var lite stark men annars hyfsat fin. Efter ridningen cyklade vi en lång sväng i skogen och hittade på massa roligt längs med vägen. Tramsigt värre med andra ord XD
I mon ska vi rida Emilio på morgonen. På kvällen kommer Camilla och hämtar hem Quicken och Tompa (tyvärr) och då ska vi eventuellt rida en sväng på dem innan. Dessutom ska Diara helbadas inför tävlingen så finns en del att göra.
Några bilder från i dag:

Av Emma - 29 juli 2019 21:54

I mon ska det äntligen bli lite svalare för har varit hemskt varmt i några dagar nu. I morse red jag och Amanda ut på Diara och Emilio och bara det räckte för att bli genomsvettig. Diara var iaf pigg och taggad. Sedan hängde jag och Amanda lite borta hos henne innan Anna kom till mig och så var vi resten av dagen. Det var lika kul som alltid!
I mon ska Quicken & Tompa ridas ut i skogen och Diara ska gå sista dressyrpasset innan tävlingshelgen. Hoppas så mycket på en bra känsla men är lite skeptisk eftersom vi är i en svacka just nu. Men strycker man bara medhårs brukar det ändå gå okej XD

Av Emma - 28 juli 2019 21:55

I morse red jag & Amanda ut på Quicken och Tompa i skogen. Trots att vi var ute tidigt så var det jättevarmt. Men pållarna var ändå väldigt pigga och duktiga. Förutom ridningen har jag joggat, badat, övningskört med släpet samt varit med Amanda. Dagen har gått jättefort och det känns som att jag borde hunnit med mer än jag gjort, haha.
Amandas hund Buster får pryda inlägget:

Av Emma - 27 juli 2019 23:11

I morse satt jag på hästryggen vid 6 för att hinna rida dressyr på Diara innan det blev för varmt. Vi är i en formsvaka just nu (såklart med tanke på att Jönköping Summer Dressage är nästa vecka...) men om man har hänsyn till det så gick det ändå bra i dag. Det tar längre tid inna jag får henne lösgjord och galoppen är riktigt kämpig men vi avslutade med att rida igenom programmet två ggr och de blev ändå bra så jag får vara nöjd. Efter att jag ätit frukost och duschat kom Amanda och så red vi och badade med Emilio och Zorro. Det var jättehärligt och även hästarna verkade uppskatta det.
I morgon är det bara Quicken och Tompa som ska ridas så blir lite lugnare.

Av Emma - 26 juli 2019 18:32

I morse träffades jag och Amanda i stallet redan vid 7 för att hinna innan det blev alltför varmt. Först red vi Diara och Emilio på fältet. Diara var hyfsat fin och väldigt pigg & taggad. Sedan red vi Quicken och Tompa i skogen. Då hade det redan hunnit bli väldigt varmt så Quicken var lite matt men ändå fin. Efter ridningen övningskörde jag med släpet, joggade och badade i sjön. Var hela 27 grader i vattnet så var jättehärligt! 

I morgon ska Diara gå ett dressyrpass tiiidigt på morgonen och sedan ska jag och Amanda rida och bada med Emilio och Zorro. Ska bli lika varmt då som i dag. 

Diara när hon var inne och vilade sig från värmen i dag:

           

Av Emma - 25 juli 2019 22:07

I morse var jag och Amanda och red islandshäst på Kyrkekvarn. Jag fick Fredur, precis som jag önskade, och hon fick en fux vid namn Mysla. Det var en rolig men varm tur med relativt mycket tölt och galopp. Fredur var lika underbar som alltid. Han påminner mig så om Amadeus, min favorithäst på ridskolan i Grankärr.
När vi kom hem skulle även våra hästar motioneras. Först red vi Tompa och Quicken. Quicken var lite trött i värmen men väldigt mjuk och balanserad, särskilt i galoppen. Sen fick även Diara och Zorro ta en tur. Diara var oväntat pigg. 30 grader räckte tydligen inte för att hon skulle tackla av, haha. Men hon var fin och följsam och använde energin på rätt sätt så är jättenöjd med henne.

I morgon ska alla hästar utom Zorro gå. Jag och Amanda ska ses redan vid 7 i stallet för det ska bli ännu varmare i morgon.
Några bilder från i dag, fler kommer.

Av Emma - 25 juli 2019 07:39

Det ska bli riktigt varmt nu i slutet av denna veckan. I dag 31 grader och i går 27 grader. Jag och Amanda red tidigt på morgonen för att slippa värmen. Det var Zorro och Emilio som motionerades. Zorro var ingen succé utan mest jobbig men så är det ju ibland. Sedan joggade jag & badade i sjön. Sen var vi på mormors 80-års kalas så då gick den eftermiddagen.
Nu är vi påväg till Kyrkekvarn för att rida islandshäst. Jag hoppas få min favorit Fredur. Sedan ska vi rida några hästar här hemma också så blir en hästig (och varm) dag.

Av Emma - 23 juli 2019 21:31

Denna pay and ride var ett genrep inför Jönköping Summer Dressage nästa vecka och tycker det blev ett bra sådant. Vi red LB:1 två gånger på exakt samma procent, haha.

LB:1 2019 - 69,821% (195,5 p)
Diara hade ett bra tempo men var lite småtjurig emellan åt. Jag är väldigt nöjd med travökningarna för där visade hon verkligen vad hon kan. Hon blev lite hög i formen några gånger men var över lag väldigt fin.
Slutkommentar: Härlig energi i fin form & ganska fin harmoni. Blir ibland något hastig. Snygg sits & välplanerat.

LB:1 2019 - 69,821% (195,5 p)
Exakt samma procent och en väldigt lik ritt. Jag är lite nöjdare med denna ritten för hon var mindre tjurig och hade ytterligare mer energi. Med mer energi kommer ju dock lite missar när hon blir för hetsig men precis som förra ritten var hon överlag fin. Så är nöjd med även denna ritt!
Slutkommentar: Väl visat även denna gång. Fina, mjuka hjälper - gillas! :)

                                                       

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards