Stangen

Alla inlägg under september 2014

Av Emma - 28 september 2014 18:08

Viktig information till er som har Googlekonto! Läs min facebook status på bilden nedan:

Av Emma - 28 september 2014 16:47

I dag var det dags för hästarnas årliga höstbad! Lill-Amanda var med så var ju tvungen att spruta lite vatten på henne, haha. Vad snäll jag är. Hästarna var jättebusiga i hagen sen. Men först var det såklart ridning:

Diara red jag dressyr med i dag igen bara för att ordentligt öva på det Essi sagt. Det gick bra och fick en riktigt bra känsla, särskilt i slutet.

Sedan red jag, mamma och Lill-Amanda ut på Zorro, Kiwi och Emilio. Jag red barbacka och höll på att dö av skratt när jag studsade omkring på Zorros rygg och dom andra fattade inte vad jag höll på med, haha. Zorro rör sig på ett sätt som gör att man inte studsar upp och ner på samma plats på ryggen utan man far runt som i värsta karusellen.

Dessutom fyller ju Wilma 10 i dag som ni säkert vet om ni läst förmiddagens tidsinställda. Det firades med levesnittar och en och annan puss, hehe.

Bild (nr 1 är från midsommarafton) och film på henne:
   


Såhär busig var Emilio efter vårbadet i år:

Av Emma - 28 september 2014 10:00

I dag fyller Wilma (vars kändisnamn är Bidudin, haha, nämen vår hund för de som inte vet) hela 10 år!!! Stort grattis sötnos! Jag ÄLSKAR dig sååååå GRYMT mycket!!!!

Hoppas alla följer henne på insta: @bidudin

Och gillar henne på facebook: www.facebook.com/hundenbidudin


Några fina bilder på henne:

                         

Av Emma - 27 september 2014 19:45

Dessa 74 bilder är både roliga (när Diara trynar in i kameran) och vackra (när Emilios man glöder i solen), så njut:

 

                                                                                                                                                 

Av Emma - 27 september 2014 19:38

I dag testade vi hjälptyglen thidemantygel på Diara för att hon skulle få en avslappnat form. Nu kanske en del av er tänker: "Vadå?? Hon som inte gillar hjälptyglar!?" Och det är rätt för det gör jag inte. Jag tycker inte att man ska fuska sig till en fakeform med t.ex gummiband eller gramantygel. Men thidemantyglen funkar annorlunda. Den sträcks och verkar endast om hästen vi streta emot eller köra upp huvudet. När hästen väl är avslappnad så släpper tyglen och hästen kan inte bara hänga på den utan måste bära sig själv. Detta gör att när hästen väl är avslappnad är det som att rida utan tyglen. Det lilla sista (plocket med händerna) får man göra själv. Detta funkade super för Diara. Hon var väldigt tillfreds med tyglen och vi ska därför ha den under våra dressyrpass i några veckor. Så är grymt nöjd med dagens lektion! Den gav  både mig och Diara väldigt mycket!


Såhär ser en thidemantygel ut:
 

Av Emma - 27 september 2014 19:33

Hoppdags igen - denna gång för Anneli. Vi började men upphöjda galoppbommar på böjt spår och Diara hade bra bjud och power i galoppen. Sedan hoppade vi lite enskilda hinder innan vi hoppade bana:

1. Oxer

2. Distans räcke till oxer

3. Böjd distans räcke till räcke

4. Kombination räcke till oxer

5. Räcke


Vi tog om kombinationen några gånger för att få mer flyt i den men annars gick det bra!

Inga nya bilder...   

 

Av Emma - 27 september 2014 19:29

På söndagen hade Camilla hoppträning för mig och Diara och vi byggde upp Diaras självförtroende igen. Vi hoppade en liten bana:
Studs fram till oxer sedan räcke med blå tunna på diagonalen. Sedan på andra diagonalen en mur, emellan studsen och oxern upp på medellinjen och avsluta med vattenmattan. Jag hoppas ni fattar, haha. Diara var iaf superfin och vi fick till alla avstånd! Tummen upp kan man lugnt säga.

Tyvärr blev det inga bilder eller filmer eftersom det regnade så.

 

Av Emma - 27 september 2014 19:21

Denna helg bar det av till JFK igen denna gången med Cassino och Camilla.

Det var dags för 4-års championatet! Först gick Cassino en förklass på 90 där han tyvärr råkade riva sista hindret och championat klassen var på 100 cm och där fick han oxå 4 fel vilket ledde till en halv poängs avdrag och slutpoäng:

Ridbarhet: 7,2

Kapacitet och teknik: 6,5

Avdrag för rivning: 0,5

Totalt: 13,2


Den poängen var tyvärr inte tillräcklig för att gå vidare till final på söndagen men Cassino var superfin i sina knoppar och hoppade grymt!

Några screenshots:
     

Cassino:
     

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards