Stangen

Alla inlägg under november 2013

Av Emma - 24 november 2013 09:11

...och är nu på väg att smälta bort. Hehe. Ganska skönt för då kan vi börja rida igen. Vi red i går för då hade snön smält bort i hjulspåren. Jag red Kiwi och pappa Zorro. Kiwi var jättesöt i sitt reflexskrittäcke och jättepigg. Fick hålla i henne ordenligt fast det är ju bara kul:D

Red sedan Stangen och han var nårgolunda pigg tills sista backen då han blev helt crazy :D:D

Haha:)

Bild på Stangen efter ridningen:

Den lyxliga belöning som Emilio fick efter ridningen: Bestående av:

½ dl pellets

½ dl fibergi

1 näve hö

3 små morotsbitar

Kan lugnt säga att han gillade det!!!


 

Av Emma - 20 november 2013 19:37

Ja, i kväll när vi skulle ta in hästarna snöade det ute och enligt vädret skulle det komma mer under natten. Jag gillar snö men det var lite väl tidigt eftersom pollarna inte har snösulor än.

Ridningen med Zorro gick jättebra i dag. Jag och mamma red ihop på banan, jag red barbacka för att få bättre kontakt med honom och det lönade sig. I slutet gick han riktigt fint i form.

Stangen longerade jag i skritt och trav och han var pigg och duktig.

Har även pyntat stallgranen + sadelkammaren:

 

Av Emma - 20 november 2013 10:05

I dag är det studiedag! Ska rida och julpynta stallet nu när vi är gjort det inne oxå:)

I söndags gick ridningen bra. Vi var ute på en mysig morgonritt hela familjen. Stangen var seg och lite konstig men inte halt... Misstänker att han bara var lite ömfotad bak eftersom han ville in till kanten hela tiden. Fotade även lite härliga bilder i solen som kommer snart... Har tyvärr inte ens ett smakprov eftersom alla bilder ligger på andra datorn...

Så det får bli tre gulliga bilder på Stangen från vintern 2009/2010:
     

Av Emma - 16 november 2013 18:33

På morgonen stack jag och pappa ut på Emilio och Zorro. Emilio var seg i början men piggnade til efter hand och i slutet låg han på som bara den!

Sedan red jag Kiwi med Carina och Ronja. Vi red vattenfall, en runda där det allid går hett till. Ronja galopperar väldigt långsamt om hon ens galopperar alls och kan inte vara tvåa för då bockar hon av Carina vilket gjorde att jag fick ligga bakom och Kiwi höll på att dra armarna av mig. Hon taktade, slängtravade, idiotgalopperade och allt annat som kan katergoriseras som aldelles för fort. Suck, tur att hon är söt..

 

Av Emma - 15 november 2013 19:11

Tjao!

Onsdagens ridning: Jag och mamma red ut på Kiwan & Stangen. Stangen var ganska pigg men i sista backen blev han helt crazy. Älskar honom dubbelt så mycket som i vanliga fall då♥

Torsdagens ridning: Jag och mamma red ut på Kiwi & Zorro. Zorro var superpigg och bockig. Kan lungt säga att jag hade ont armarna efteråt.


Det blev tyvärr ingen ridning med Carmen på några veckor nu p.g.a den vintervila som alla unga hästar ska ha. Men ser fram imot när hon sätts igång igen ☺


I morgon ska jag rida en sväng med Carina och Ronja. Tar nog Kiwi och sen rider jag och pappa Emilio och Zorro ihop. Men det är inte riktigt bestämt än vilka hästar som jag rider när osv men vi får se ☺

Kramizar - hoppas att ni får en braaa helg!

CRAZY HORSE: (vem slickar på en mössa liksom :P)

 

Av Emma - 10 november 2013 20:54

I dag var Stangen helt crazy. Han drog i full fart, bockade, skuttade och busade. Jag bara älskar när han är sån! Ska nog rida honom och dom andra i morgon oxå. Kramizar & godnatt ☺

Sommrig bild:

 

Av Emma - 10 november 2013 20:48

I dag var jag då och red Carmen. Vi red ut i skogen och hade superkul. Carmen är väldigt mjuk & lyhörd att rida vilket passar min ridstil väldigt bra. Jag ska dit och rida nu på fredag & lördag och sedan återkommande minst varje torsdag. Det ska bli jättekul att bli medryttare på henne.  

Av Emma - 10 november 2013 09:27

I dag ska jag iväg och rida Carmen. Det ska bli superkul och är mycket stolt över att jag Camilla tycker att jag rider så bra att jag får rida Carmen. Hon är ju en väldigt fin och dyr häst som jag säkert har nämnt några gånger innan. Vi ska rida ut i skogen och när jag kommer hem blir det en sväng på Stangen - lika fin i mina ögon! Kramizar:)

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards