Stangen

Alla inlägg under mars 2012

Av Emma - 31 mars 2012 20:15

Trodde att jag skulle få en hjärtinfark när jag vaknade i morse. Det var snö ute!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag vill INTE ha snö nu!!!!!!!! Två bilder på snön:

   

Av Emma - 31 mars 2012 20:00

Hej! I dag har jag varit med Cajsa på SRS. Det var jättekul!!! Först var vi med på "Krya kusar" det var tråkigt. Sen skulle Cajsa rida Kiara men hon var halt så vi kollade på när Jenny red Flipper barbacka och hoppade, det var jättenära att hon trillade av. Sedan longerade vi varandra på Vagabond.

När vi kom hem till Cajsa kollade vi på valpen, hon heter Qunoa. Jättesöt!


Bild på Cajsa och mig från i somras:

     

Av Emma - 30 mars 2012 16:30

I går red jag Amadeus på ridskolan. Vi hoppade bana till märke 3 och sen hade vi skriftligt prov till märke 3. Amadeus var jätteduktig och hoppade jättefint. Fick bara beröm av Katta! Ska tävla med Amadeus den 15 april i dressyr. Hoppas att det går bra. Längtar dessutom sååå till om en vecka (nästa fredag) då jag ska tävla med Emilio 30 + 40 cm i Svarttorp. Dessutom är det påsklov nu!!! Har fyllt upp nu ett par dagar och får försöka klämma in lite ridning när det går. I mon (lördag) Ska jag komma till SRS kl 10 och va där med Cajsa hela dan + att jag ska looka in deras nya hundvalp som dom har hämtat i dag. Jag tror den hette Knoa elletr nåt...

Söndag ska jag va med Tove. Vi ska "leka" med hennes Schleich hästar, hon har alla som finns och även sånna som inte tillverkas längre. Över 70 st, och jag har bara 7....

Måndag ska jag rida med Eve och sen va med henne hela dan. Det är början av mitt påsklov!


   

Av Emma - 27 mars 2012 18:59

Heej! I dag när jag kom hem från skolan så gick jag och mamma ut i skogen och hämtade lite björkris till mitt rum + till köksbordet. (Emilio hade vilodag i dag!) Sedan pyntade vi. Här är lite bilder på mitt påskris: (lite coola vinklar på dom sista bilderna)

                         

Av Emma - 25 mars 2012 20:15

Dagens ridning var perfekt! Emilio var sån där som gör att man lovar honom såååååååååååååå mycket. Vi red på banan. Jag longerade Stangen som uppvärmning. (det gör honom pigg) Han gjorde en kick out (sparka bakut) i galoppen! Sedan red jag honom barbacka. Han var pigg (för att va på banan asså)!!!!!!!!!!! Vi galopperade på volt(!!!!!!!!!!!!!!), hoppade utan att han bröt av till trav efter(!!!!!!!!!!!!!!) och hoppade en hel bana i galopp utan att han bröt av en enda gång(!!!!!!!!!!!!!)!!!!!!!!!!!!!!! Fast jag fick förstås driva ordentligt. Lite Stang bilder:

       

Av Emma - 25 mars 2012 20:00

Ridningen i går:

Vi red ut (jag, mamma och pappa) och det gick bra. Emilio var ganska pigg men inte jätte. Bara en galopp backe utan drivning. Vi red Finneryd och vädret var på topp. Jag slapp underställ och hade därför bara ridbyxor. Hehehe, gick som sagt bra!

 

(ej nya bilder) 


Av Emma - 25 mars 2012 09:55

Som ni vet är jag en riktig gottegris.... Hihi. Och ni kanske vet att jag gllar detta julgodis: (lindtkulor)

Och nu har det kommit Lindt ägg!! Kolla in, dom är supergoda:

 

Av Emma - 25 mars 2012 09:52

I dag bjuder jag på lite suddiga Wilma bilder (hon vill ju inte sitta still):

         

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards