Stangen

Alla inlägg under september 2013

Av Emma - 28 september 2013 06:00

I dag fyller bästa Bidudin 9 år! Love U<3<3<3<3

Hoppas du får en bra födelsedag:)

   

The Story of Bidudin! En komedi om Wilma som jag har gjort:

Av Emma - 27 september 2013 19:47

Red lite olika dressyr övningar fast med cavalettisar. Hon gick jättefint fast kunde förstås inte låta bli att skutta lite över cavalettisarna. I dressyren gick hon superfint. Bilder:
     

Av Emma - 27 september 2013 19:43

To pappa och i morgon Wilma.

Jag vet att jag inte bloggat på ett tag men ja, ja... Har ridit dressyr på Kiwan och även ute i skogen på Zorro & Emilio. I dag har vi firat pappa och i morgon fyller ju Wilma år. Ja, det var ju allt typ.

 

Av Emma - 23 september 2013 21:59

I dag blev det bara en mysig barbacka tur på Maijlisen i skritt i skogen. Han var lika söt som vanligt så ni behöver inte oroa er, hehe ;-) Kiwis hoppning kommer tidigast i morgon eftersom jag inte orkar skriva det inlägget på mobilen. Kramizar allihop<3<3<3
Glöm förresten inte att följa mig (maijlisen) och Wilma (bidudin) på Instagram :)

Av Emma - 22 september 2013 17:06

I dag har jag som sagt hoppat med Kiwi (mer i hoppavsnittet) men för övrigt blev det lite förändringar i schemat. Med Maijlisen blev det hoppning, b.l.a tre kombination och han skötte sig super! Lite seg som vanligt men piggare äv vad jag förväntade mig på ridbanan. Samtidigt skulle pappa hoppat lite med Zorro men han var halt - IGEN!!! Knorr....

Hoppningen med Kiwi kommer inte förren tidigast i morgon men sålänge lite foton & filmer!

Tilda på Zorro:

 

Maijlisen longeras:

   


 
 

Av Emma - 21 september 2013 18:28

Hej! Var ett tag sen jag bloggade som vanligt men har haft en hästig vecka. Lite kortfattat:

Onsdag: Amanda och Tilda följde med hem och vi red Zorro. Han var jättesnäll med dom men lite bekväm med mig sen. Fast när jag hade varit arg några gånger så skärpte han sig och gick fint som vanligt. Sedan hoppade vi i höet och hade superkul:D

Torsdag: Red Maijlisen i skogen. Han var jättemysig.

Fredag: STUDIEDAG!!!!! På morgonen red jag dressyr på Zorro och Kiwi. Zorro gick fint men i slutet for man mest runt som en tossing och lyssnade inte på mig. Kiwan var duktig och vi fick riktigt snygga skänkelvikningar i skritt. Sedan tvättade vi alla tre hästarna. Sen gick jag en promenad + longerade Emilio (film kommer).

 I dag: Har gjort läxor m.m

I morgon: Kommer hoppa med Zorro och Kiwi. Med Maijlisen blir det uteritt som vanligt.

Sötnosen:

 

 


Av Emma - 14 september 2013 20:59

Vi körde klockan! I uppvärmningen vävde vi in bommarna och hon gick superfint. Sedan körde vi klockan med två bommar i trav, båda varven då hon gick lugnt och bra. Sedan skulle vi ta det i galopp. I första varvet höll det i två varv innan hon blev för stark. I andra varvet gick det inte alls. Då jobbade vi istället i trav på fyra bommar. Hon hoppade över var och varannan men annars gick det bra. Vi avslutade med ett skutt på ca 40 cm.

 

Av Emma - 13 september 2013 20:47

Har ju som vanligt glömt blogga men här är en miniöversikt:

Onsdag: Hoppade med Kiwi (mer i hoppavsnittet) och red ut en sväng på Maijlisen som var pigg och lite busig. Mockade även Stangens hage.

I går: Jag och mamma red Åsenrundan ihop på Kiwi och Emilio. Dom skötte sig bra även att Kiwi självklart var tvungen att fjompa sig lite för en pressening och ett överkast som hängde ute.

I dag: Har mest tagit det lugnt. Mockat Emilios hage och myst lite med honom.  

Bilder från när jag mockade hagen i onsdags:

                 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards