Stangen

Alla inlägg under februari 2019

Av Emma - 27 februari 2019 20:45

I dag red jag ut på alla pållarna efter skolan. Först ut var Zorro och vi red den vanliga rundan. Han var lite småseg men lyssnade ändå så är okej nöjd med honom. Nr 2 var Emilio som jag red på fältet. Han var superpigg och det var minst sagt full fart som gällde när vi galopperade upp några ggr. Sist ut var Diara och hon fick gå en lite längre runda. Energin sprutade ur öronen även i dag men hon var iaf inte helt odräglig utan lyssnade till viss mån så är nöjd med henne. :)

I morgon ska jag rida dressyr på Diara, det blir kul. 

Bilder från dagen:

     

Av Emma - 26 februari 2019 20:33

Asså Diara var sååå pigg och stark i dag när jag red henne i skogen. Var helt omöjligt att få till något vettigt av det för hon låg på som bara den och lyssnade inte särskilt bra, hehe. Dessutom red jag utan martingal för en gångs skull vilket var ett misstag XD Jaja, hon är nog lugnare nästa gång hoppas jag.
Ha en bra tisdags kväll :)

Av Emma - 25 februari 2019 07:00

Jag var på Timoteijs näst sista spelning som band. En superfin och mysig julkonsert. <3

 

Av Emma - 24 februari 2019 19:58

Hej! Har haft en jättehärlig helg med massa häst och även en hel del sol. I lördags morse red jag, Amanda och pappa ut på Diara, Emilio och Zorro. Diara var väldigt pigg och stark så var svårt att få henne avslappnad men hon fick ju motion iaf. Sedan åkte jag och Amanda ner till Camilla och red ihop med henne. Jag hade Camé som var pigg och duktig. Efter detta joggade jag och sedan gick jag och Amanda en sväng i skogen med hennes hund och tog en mysig fika i en solig glänta. 

   


I dag började jag och Amanda med att rida Emilio och Zorro i skogen. Emilio var superpigg och busig, älskar honom lite extra då. Sen red vi även i dag hos Camilla. Camé var mer tittig i dag, bland annat stötte vi på en människa ute i skogen och det var väääldigt farligt, haha. När vi kom hem därifrån red jag dressyr på Diara på banan. I början kändes hon framtung och allmänt jobbig men efter lite jobb och speciellt upprustning av min sits som gått på vintervila (hehe) så blev hon faktiskt väldigt fin så är nöjd med passet. Jag hann in och duscha innan Victoria kom och så fikade vi och satt och pratade. Alltid lika roligt. :)

I morgon slutar jag sent så blir ingen ridning. Tur att det inte är måndag alla dagar i veckan XD

Emilio i dag innan vi red iväg:

 

Av Emma - 22 februari 2019 09:32

Det var tio minus i morse så vi bolstrade in Diara i dubbla vintertäcken samt täckhals. Ska dock bli varmare redan till helgen som tur är eftersom hon är precis nyklippt. Att hon är nyklippt märktes även i går när jag red dressyr på henne. De hade kommit ca 1 dm snö men funkade att rida på banan ändå. Hon var extremt pigg och busig. Katsade med huvudet och kickade till och med bakut en gång, haha. Men hon var väldigt fin och mjuk och hade hon bara varit lite lugnare så hade jag inte haft något att klaga på. Vi avslutade med att rida igenom LB:1 och hennes travökningar var to die for, som alltid när hon har motivation nog att ta i ordentligt i dem. 

I dag slutar jag jättesent så blir tyvärr ingen ridning. Men är iaf fredag och det är ju positivt. 

Inte bild från i dag.

 

Av Emma - 20 februari 2019 19:47

Måste bara börja detta inlägg med denna extremt söta bild på en sur Diara när jag larvade mig med henne och la skrittäcket över öronen. XD

 


Så, nu kan vi bli mer seriösa igen. I dag efter skolan red jag alla hästarna i skogen. Emilio var först ut och han var pigg och duktig. Nr 2 var Zorro som var väldigt mjuk och fin i dag när jag väl fått upp tempot på honom. Diara var sist ut och hon var jättejobbigt pigg och skulle bara springa. Blir inte mycket vettigt gjort då, hehe. Så dagens guldstjärna går till Zorro. 

I mon ska Diara ridas. Jag hade hoppats på att kunna rida på banan med nu ska det bli minus hela natten och en decimeter snö så då är det ju kört med den i minst en vecka till... Så får väl bli skogen igen.

Pållarna i dag:

     

Av Emma - 19 februari 2019 21:23

Diara var så busig och pigg i dag när vi red ut en sväng. Slängde med huvhdet och studsade på stället när hon ville galoppera. Så söt. <3 Blir alltid busigt när vinterpälsen åker av, hon känner väl sig mycket lättare då antar jag och slipper bli så varm och svettig av allt.
I morgon är mitt mål att försöka hinna rida alla hästarna men åtminstone två ska gå.

Diara i dag:

Av Emma - 18 februari 2019 07:00

Jag och Emilio busade runt på ridbanan.

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards