Stangen

Alla inlägg under januari 2013

Av Emma - 29 januari 2013 20:12

I dag var hon underbar lilla Kiwi. Pigg och glad utan att dra. Love she!♥

 

Av Emma - 28 januari 2013 21:36

Wiiiii i dag hade vi Studiedag. Love it! Först red jag Emilio på gärdet. Han var helt crazy och jag kan lova att jag hade ramlat av om jag inte haft sadel. Vi hoppade lite med. Sen red jag Zorro. Han var lite gaalen han med.XP Kramizar. P.S Om ni vet någon pigg och hoppglad (ej het) D-ponny i Småland som är till salu så hör gärna av er till emma_emilio@tele2.se eller till emmaochemilio@gmail.com. Letar häst... Har även bakat kanelbullar i dag.

Av Emma - 27 januari 2013 16:37

I går på ridturen gick det super och sen var det kul att träffa kusinerna igen. I dag har ridit Emilio med mamma och sen Zorro. Emilio blev pigg i slutet. Zorro var busig, very happy och bockig. Många bockserier. Har föresten några coola bilder tagna av en värmekamera. Färgfältens färg beror alltså på hur varm den del man fotar är. Och för ni som inte fattar så är röd varmast och blå kallast: Look and smile:

                        Emilio kissar:  

                                                                         

Av Emma - 25 januari 2013 18:35

Har inte haft tid att skriva på darton denna vecka och min mobilsurf är typ slut... I tisdags red ja i alla fall Kiwan och det gick bra. I går på GGR fick jag Valle och vi hade dressage... Han gick jättesnyggt, nästan på tyglen. Nu till i dag:

Red först Kiwan i skogen och hon var super:D Sen skulle jag longera Maijl och när han såg att jag skulle ta in honom blev han glad eftersom han blir lite avis när jag rider Kiwi så mycket. När jag precis skulle ge honom godisen ropade mamma att jag inte hann för vi skulle äta. Jag tjatade men fick inte äta senare. Så jag gav Emilio godisen och gick i väg. Sen vände jag mig om och då kollade han på mig med en blick som sa: "Men skulle du inte ta in mig! Överge mig inte." Jag smälte som smör i solsken och började nästan gråta. Stackars Lill Maijl. Han visste ju inte att jag var tvingad.... Så jag knäppte fast grinskaftet och tog med honom utan att veta vad jag skulle göra med honom. När jag stängt grinden bestämmde jag mig för att gå ner till mamma, låta Emilio tigga knäckebröd och tjata lite till. Fick nej igen men Emilio var i alla fall nöjd när jag släppte ut honom igen. I mon får han i alla fall motion (även om det kvitar för honom) när vi rider allihopa. Sen ska vi till mormor och morfar eftersom morfar fyller år i dag! GRATTIS MORFAR!!!!!  

Bild på Valle + Kiwan + Maijl:

       

Av Emma - 21 januari 2013 16:35

Här kommer bilderna från skritturen efter att jag klippt bort mamma och pappa:

             

Av Emma - 21 januari 2013 16:20

I torsdags red jag Lars på GGR. Vi hoppade och tror nog att han kanske är en ny favo. Får se om jag rider honom någon mer gång. Hra ingen bild så har en på Maijl....

 


Av Emma - 21 januari 2013 16:14

I dag gick jag en promenad med Emilio eftersom han hade vilodag men jag hade lust att mysa lite med honom. Och så fick han slicka slicksten. Gick bra! Bild från promenaden:

 

Två filmer på när Emilio slickar slicksten. He love it:


 
  

Av Emma - 20 januari 2013 17:17

I dag var vi på stan och jag köpte en slicksten till Maijl + lite saker till Cajsa eftersom hon fyller år snart. Slickstenen luktar underbart - lakrispolkagris men smakade surt och äckligt. Emilio älskade den i alla fall. Han var galen i den. Zorro slickade men var inte överförtjust. Kiwan gillade den oxå och hon gillar inte mycket. Som t.ex så vägrar hon äta morötter om det är blast på dom m.m Jag red först Emilio barbacka på järdet i dag. Han var busig och pigg. Övade på serpentine längst ner i skritt och det gick toppen. Sen galoppade jag upp i full fart. När vi precis hade kommit ner igen började han busa lite crazy. Som en gunghäst. Upp med frambenen, upp den bakbenen, upp med frambenen, upp med bakbenen... och samtidigt vände han snävt uppåt för han ville raca upp igen. Det slutade med att jag åkte "hiss" nerför hans hals och hamnade på backen. Min 16:onde avtrillning. Som tur var lyckades jag hålla kavr i tyglen. Mina stövlar blev fulla av snö:P Resten av ridturen gick bra och vi racade några gånger till. Sen skrittade jag Zorro lite i skogen eftersom han ska komma igång med sitt ben. Problemet var bara att han ville galoppera hela tiden.;) Bild på slicksten med lock och uten. På Cajsas presenter blir bara bild på påsen i fall att hon läser detta...

     

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards