Stangen

Alla inlägg under juli 2015

Av Emma - 31 juli 2015 17:45

I morgon börjar, sorgligt nog, sommarens sista månad. Vädret var någorlunda stabilt i dag, åtminstone om man jämför med denna veckans näst intill konstanta regnande. Men det ska bli finare till helgen & nästa vecka.

I dag hoppade jag studs med Kiwi och Zorro. Det blev en bland-ridning mellan hästarna då jag först red Zorro och mamma Kiwi, sen red jag Kiwi och pappa Zorro.

Är väldigt stolt över Zorro, trodde att han skulle snubbla in på första studsen och sen aldrig komma ut på andra sidan, typ, men han skötte det superfint! ♥

På Kiwi var det skritt över första, trav över andra och sen galopp på nr 3 & 4. Haha, hon är sig lik. Full fart över alla hinder!

Riktigt roligt var det, att få hoppa lite även nu när Diara vilar. Vi har även hunnit vagnsträna Emilio lite - låtit honom dra vagnen utan att den är fastspänd - och det funkade fint!

Film när Zorro hoppar studs:


Film när Kiwi hoppar 60 cm:


 

Av Emma - 30 juli 2015 16:30

I går blev det ingen bloggning av den enkla anledningen att vi var iväg hela dagen - vi åkte till Börjes i Tingsryd på en liten dagstripp för att se om vi kunde hitta något intressant. Ungefär en fjärdedel av det som stod på min inköpslista följde med hem så det var väl ingen succé direkt. Men flugmedel blev det, och så bomhållare till de nya hinderstöden samt några vita sockerbitar som visade sig vara väldigt billiga där nere mota andra ställen. På vägen hem svängde vi förbi Hööks i Växjö och där inhandlades ett stalltäckte till Diara och ett Mulle schabrak till Emilio. De var nämligen slut i butiken här hemma därför blev det bara grimman senast.

Så Mulle schabraket invigdes i dag på en busig skogtur med min underbara shettis, han var lika pigg som Mulle är på schabraket, hihi.

Några bilder:
         

Av Emma - 28 juli 2015 20:45

God eftermiddag! Min dag började med en uteritt, hela familjen. Emilio var riktigt busig och pinnade på som bara den! Han är allt härlig, min lille älskling!

Efter min jogging så byggde jag hinderstöd ihop med pappa som vi sedan oljade in, 4 st nya som snart är redo att användas = tummen upp!

Nu i kväll har jag varit nere hos Camilla och fått testa på finaste Maja i skogen, ni hittar inlägget här under! ♥

 

Av Emma - 28 juli 2015 20:30

Dagen till ära fick jag rida ut på Maja för första gången. Jag är tydligen den första (förutom Camilla själv då) som fått rida Maja under den tiden Camilla ägt henne. Hon är ju som sagt väldigt känslig och det måste ju ryttaren också vara då. Och ridturen gick bra, väldigt bra! Det första jag reagerade på när vi travade och framförallt galopperade var hur otroligt lik Carmen hon var. Hon rör sig nästan exakt likadant. Och efter det var jag ju fast, såklart. Vilken underbar häst alltså! Camilla var väldigt glad att jag funkade så bra med Maja för då kan hon få rida Cassino lite i skogen också, något hon inte kan när någon annan hjälper henne att rida.

Finaste Majsan, helt enkelt! ♥♥♥

 

Av Emma - 28 juli 2015 15:00

I går tränade Camilla båda pållarna för Lasse igen och jag hjälpte till lite. Började med att rida fram Cassino när hon hoppade Maja och sedan trava av Maja när hon tränade Cassino. Det var första gången jag red Maja och det var stor skillnad att komma upp på henne efter att jag suttit på Cassino. Cassino är ju lite loj och inte så känslig medan Maja kan man knappt nudda, hehe. Det var liksom att trava på långa tyglar tills hon själv kom till ro och sökte sig neråt. Försiktigt hålla om med skänklarna utan att trycka. Men det är såna hästar jag gillar, oftast är det de som går längst!

Det blev en sen kväll, vi var klara med träningen vid ca halv 10 och sen skulle Camilla sko en av Lasses hästar + lägga på Diaras tappsko. Var inte inne förrän strax efter 11, då jag ramlade i säng.

Av Emma - 27 juli 2015 16:15

Hejsan! I dag har vi varit på stan en sväng och när vi åkte förbi Hööks så kunde jag inte låta bli att köpa en urgullig Mulle grimma till Emilio. En sån bara måste han ju ha!!! Och söt blev han, provade den på honom i samband med att jag borstade av alla hästarna och vagnstränade honom. Den träningen gick också bra, han börjar vänja sig vid att ha någon efter sig nu. ♥ I kväll ska jag hjälpa Camilla när hon tränar också, inlägg kommer i morgon för det blir nog rätt sent...

Så lite bilder från i dag:

             

Av Emma - 26 juli 2015 20:31

I dag var det mer arbete och mindre nöje som gällde. Vi red ut en sväng i skogen på morgonen: jag på Kiwi, pappa på Zorro och Amanda på Emilio. Jag red Kiwi barbacka bara för att öka mysfaktorn och hon var jättefin. Inte alls sådär tittig som hon kan vara när hon sätter den sidan till och tack vare det så slapp jag sidoskutten i galopperna! Passade även på att ta in och borsta av Diara ordentligt när jag ändå var i stallet.
Efter ridning nr 1 var det jogging och duschning innan ridning 2 nere hos Camilla. (Kolla inlägget under.)
Sen kom dagens jobbigaste punkt: Jag och Amanda hjälptes åt att skura rent i stallet, vilket tog 3(!!!) timmar. Amanda skurade rent i Emilios och Zorros boxar medan jag fixade Kiwis och Diaras boxar, utsidorna och dörrarna på alla boxar, väggen vid vattenhon, stalldörren samt alla krubborna. Ändå var jag klar först, haha. Men hon skyllde på att Zorros box var skitigast, vilket är sant. Konsten att skita ner har aldrig varit något problem för herr Zorro Gris.

I morgon ska ingen av våra hästar gå men ska troligtvis hjälpa Camilla på kvällen.

Hästarna i betet i morse:

Av Emma - 26 juli 2015 19:00

I dag tog vi den vanliga rundan i skogen, lugnt i skritt och trav eftersom båda hästarna ska hopptränas i morgon (jag ska hjälpa till). Cassino skötte sig jättefint och var lika söt som vanligt, hehe. ♥

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards