Stangen

Alla inlägg under september 2016

Av Emma - 30 september 2016 17:56

Äntligen fredagskväll! Helt klart bästa tiden på hela veckan! ♥♥♥

I morse fick Diara på sig sitt nya regntäcke när jag släppte ut henne. Inte för att det regnade för solen sken faktiskt men det blåste rätt mycket och var kallt och eftersom hon inte kan röra sig så mycket i sjukhagen så känns det bättre om hon får ett täcke så att hon inte fryser. Puh, det blev en lång mening. Hon har alltså inte täcke i vanliga fall, bara på våren när hon är klippt.

Detta täcket var iaf det jag fick i somras när jag fyllde år, marinblått med en Mullehäst på. Hon blev jättesöt i det och det satt bra på henne. Måste ju passa på att förlöjliga henne lite när vi ändå är på hemmaplan, hehe. Nej, det hade ju varit en sak om täcket varit ljusrosa men nu när det är marinblått så är det faktiskt inte löjligt utan bara gulligt.


Här får ni några bilder:

     

Av Emma - 29 september 2016 18:42

Sitter just nu och räknar matte för fullt samtidigt som jag då och då blickar ut över en regnig värld. Det växlar mellan att fullständigt ösa ner (övre bilden) och att regna lite mer normalt (under bilden).

Som ni förstås blev ingen pålle riden i dag p.g.a regnet. Det är det ända sköna med att inte ha hästar som måste gå ett viss antal dagar efter uttänkta scheman m.m Det gör inget om de står en dag extra liksom. Nu gick de ju i vilket fall i går så det spelade egentligen ingen roll om de vilade i dag eller inte.
Anyway så gick jag en sväng med Diara iaf. Hon har redan fått överskottsenergi så att det bara bubblar ut öronen och kan när som helst under promenaderna få ett ryck och fara typ en meter upp i luften, bocka och bralla. Det tycker inte matte att hon bör göra med tanke på sitt ben, hehe... Testade med kindkejda i dag och då fick jag lite bättre koll på henne. Ni kanske kommer ihåg att hon var lika galen på promenaderna i vintras när hon också bara fick gå i sjukhage. Rena självmordsuppdraget att vara den som håller i grimskaftet ibland, hehe.

Ha en bra torsdagskväll och tagga fredag i mon!!!!

Av Emma - 29 september 2016 07:43

Godmorgon! Torsdag is it och jag har fem lektioner framför mig, slutar halv tre. Om det är intessant. ;) Väl hemma har jag inte full koll på om någon häst ska ridas men det är möjligt att Emilio får ta en liten tur. Eller kanske Zorro... Vi får se helt enkelt. Ska tänka igenom hur det passar i deras scheman.


Gårdagens ridning gick bra. Först red jag Zorro ihop med mamma och Kiwi. Han var förvånadsvärt fin med tanke på att det var ett tag sen jag red ett riktigt dressyrpass på honom. I galopperna fick jag honom att gå samlad utan att hänga i min hand vilket är stort för att vara Zorro, hehe.

Två öronbilder:

   

Sen red jag Emilio ihop med Victoria och hennes häst Dora. I början var Emilio sådär pigg som han brukar vara när vi rider med andra hästar än våra egna men efter ett tag verkade han inse att det var samma häst som han brukar ridas ihop med ibland och då var det inte roligt längre, haha.


Innan jag red över till Victoria (det var jag som red till henne i går för en gångs skull) så var jag i vanlig ordning alldeles för tidig så jag passade på att göra en test knopp på Emilio för att få tiden att gå. Är faktiskt riktigt nöjd med den för det är inte lätt att knoppa shettisar ska ni veta, haha.

Vad tycks?

     

Av Emma - 28 september 2016 07:28

Godmorgon! Sitter så gott som ensam i skolan nu då vi inte börjar förrän om en halvtimme, lugnt och skönt. Regnet öser ner ute för första gången på jag vet inte hur länge. Bra för grundvattnet antar jag men inte så väldigt upphetsande för övrigt, särskilt inte med tanke på att vi ska ha konditionstest på idrotten sen...


Dagens planer går ut på att efter skolan rida, antgaligen både Emilio och Zorro men i vilket fall som helst Emilio. Sen ska Diara börja gå promenader också, till en början bara 10 minuter, så det ska jag också göra. Avrundar väl kvällen med att räkna matte i vanlig ordning antar jag, hehe.


Ha en bra onsdag och glöm inte att gratta Wilma på födelsedagen, på hennes insta (@bidudin) eller facebook (Bidudin)!

 

Av Emma - 28 september 2016 05:00

I dag fyller bästa vovven Wilma hela 12 år! Hon betyder grymt mycket för mig och jag älskar alla hennes små egenheter, hehe. Även de vassa tänderna. ;)


Glöm nu inte att följa henne på instagram & facebook! Hon heter som ni kanske vet Bidudin på båda ställerna.

#bidudin

         

Av Emma - 27 september 2016 18:09

Hej allihopa, har ni haft en bra tisdag? Min har varit väldigt lugn då ingen häst skulle ridas. Har alltså bara pluggat nu efter skolan.


Har reflekterat lite över hur jag känner angående detta med Diara och jag är förvånad över mig själv. Jag trodde att jag skulle känna mig helt förtvivlad över att inte få tävla mer detta året då jag älskar att tävla, men konstigt nog så känner jag mig mest lättad över att ha fått en förklaring till varför hon betett sig annorlunda. Det förklarar så mycket och det känns skönt att veta att vi nu gjort att vi kan för att hon ska må så bra som möjligt. I mon får hon komma ut i sjukhagen och gå lite promenader vilket jag tror hon kommer uppskatta.

Älsklingen när hon mötte livsfarliga kor tidigare i år: 

 

Måste även få gnälla lite, hehe. I mon har vi först konditionstest på idrotten (= man kommer bli jättesvettig) och sen direkt efter har vi skolfoto! Hur fräscht kommer det bli?! Får panik på skolans planering ibland...

Av Emma - 26 september 2016 18:30

Nu är vi påväg hem med bra besked. Hon hade en liten hälta (så liten att den knappt syndes) på höger fram som berodde på kotledsinflammation. Hon var ua på röntgen. Nu är hon behandlad och ska promeneras i tre veckor innan återbesök. Är så lättad över att det inte var något allvarligt och att jag nu har en simpel förklaring till varför hon varit såhär tjurig. Tror vi kommer bli grymma sen när detta problemet är ur vägen!

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards