Stangen

Alla inlägg under mars 2014

Av Emma - 30 mars 2014 19:30

Tror ni inte att hon vann hela finalen oxå? Sin 140 debut - jo självklart! Den hästen är fantastisk!!! I grunden var hon och en annan häst som Jörgen också red de ända med bara 4 fel. Men för att spara på hästarna valde Jörgen att utgå med båda hästarna efter 1:a hindret i grunden. Carmen vann då eftersom hon hade snabbast tid i grunden! VÄRLDENS BÄSTA CARMEN!!!!!! ♥

Bild på Carmen i sitt "Top of the youngerst" täcke:

 

Av Emma - 30 mars 2014 19:00

Då var det sommartid igen, väldigt skönt att slippa de mörka kvällarna. Gick upp klockan 6 (vintertid), 7 (sommartid) i dag för att åka ner till Camilla, släppa ut, mocka och fodra åt hennes pållar! Hon är ju på youngsters med Carmen så fick hoppa in och hjälpa till lite     Bild från i morse:

 

Sedan kom Amanda och red Emilio ihop med mig. Ledde henne lite i skritt och trav i skogen innan jag själv galoppade lite på fältet. Det var supervarmt så red i bara T-Shirt! Sedan hjälptes vi åt att städa ur Diaras nya box, lägga in torvmix, städa vattenkopp och krubba samt sätta in en saltsten!

På kvällen red jag och pappa på banan. Vi ska testa med ett tredelat bett på Zorro eftersom han går och hänger på bettet jämt och det gör honom väldigt svår att rida i form. När han väl släpper bettet är han ju hur lätt som helst! Pappa märkte ingen större skillnad men jag ska testa under veckan. Kiwi var iaf väldigt pigg så fick verkligen göra små förhållningar hela tiden för att det inte skulle gå för fort. I traven var hon lite motstretig hela passet men i galoppen blev hon riktigt rund och fin. Här får ni två bilder på Zorro när vi tvättar av honom efteråt:

   

Av Emma - 29 mars 2014 19:33

Resultatenn hittils är överförväntan!!!!

Fredag, kval 1, 130 cm: En 6:e plats!!!

I dag, kval 2, 135 cm: EN 1:A PLATS, Fattar ni?? HON VANN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det betyder ju självklart att hon är med i 140 cm-finalen i morgon och enligt de nuvarande startlistorna startar hon som nr 1!

Camilla har även skickat lite bilder!

Carmen i sin box i Halmstad:

Carmen med 1:a plats rosetten:


 

Är så grymmmmt stolt över henne! Lycka till i morgon bästa Carmis, jag vet att du kan vinna allt. Ge gärnet nu och visa dom alla vem som är bääääääääääääääst!!!!  

Av Emma - 29 mars 2014 19:00

Här ekar det verkligen tomt men det har sina förklaringar, en bra och en dålig och man nu säger så. Vi börjar med den dåliga:'

SJUKT MYCKET PROV I SKOLAN!! Ända sen typ 5 veckor sen har jag haft minst ett prov/vecka plus massa läxor. Som ni säkert vet så är stall+skola=tidskrävande! Eller hur man nu säger. Ja, nu låter det ju som om jag inte har något kul alls? Jooooooooooo! Jag är faktiskt lyckligast i världen! Låt mig presentera:


STACKARPS DIARA!


 

Detta är min nya tävlingsponny, tro det eller ej! Vi provred henne förra lördagen och hon var helt underbar! Hoppade super och var en dröm i dressyren. Det kändes som om jag aldrig kunde sluta rida ♥ I tisdags ringde vi och bestämde att vi skulle ha henne och vi hämtar henne nästa lördag (5 April)! Gissa om jag längtar?! Nya kategorin "Diara" kommer att komma upp där ni kan följa oss. Lite "grundfakta" om henne:

Namn: Stackarps Diara

Ras: New Forest

Ålder: 5 år

Mankhöjd: Ca 144 cm (alltså D-ponny)

Tävlingsvana: Har tävlat några pay and jump och gått kvalitetstestet som fyraåring

Jag tror att vi kommer bli helt GRYMA tillsammas!


I dag var vi och handlade grejer till Diara och mig på Hööks och Charlies för över 2000 kr, ups liksom :P. Detta köpte vi (skriver länk till allt som det finns länk till):

  • Transporttäcke i ull

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=600737&deptid=112&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

  • Träns med hjärtan på

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=300575

  • Tredelat bett

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=500017&deptid=92&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

  • Grimma, cerice

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=410541&deptid=94&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

  • Fleecetäcke, blått
  • Ländtäcke, fleece

http://www.charlies.nu/marken/charlies-egen-design/landtacke-fleece-navy-charlies.html

  • Ländtäcke, regn
  • Tvättsvampar, rosa
  • Vita ridbyxor
  • Ridskor
  • Ridhandskar, svarta

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=150110&deptid=7&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Bild på alla kassar:

 

Sedan har jag och pappa ridit vattenfall på Kiwi och Zorro, det var superkul! Bild:

 

I morgon ska jag städa ur foderboxen som nu kommer bli Diaras box! Det ska bli kul!


Ska försöka uppdatera lite bättre! Kramizar ☺

Och avslutningsvis: två lite suddiga bilder (har fotat av på kameran så det är därför   , dom kommer definivift komma upp på bloggen i bättre kavalitet snart)från när jag provred Diara:

   

Av Emma - 23 mars 2014 18:45

Vi red långa rundan igen och Carmen var jättefin. I galoppen var hon riktigt samlad och snygg! Det blir igen ridning nu på torsdag för då kan inte Camilla och nästa helg ska Carmen tävla youngsters i Halmstad från fredag till lördag! Hoppas att det går bra. Jag kan ju inte följa med eftersom dom åker på fredag. Dessa klasser är det:

Fredag: Kval 1, 130 cm

Lördag: Kval 2, 135 cm

Söndag: Final, 140 cm

Det är inte Camilla som ska tävla henne utan en kille som heter Jörgen och han är superduktig. Håller tummarna för dom!

 

Av Emma - 20 mars 2014 18:45

  Vi red ut - långa rundan som vanligt och hon var duktig men ganska taggig. Hon är söt lilla Carmis ♥

 

Av Emma - 15 mars 2014 18:45

När vi kom hem från tävlingen i dag fick jag rida bäbbisen på ridbanan medan Camilla mockade. Han var väldigt pigg i början men lugnade sig sedan. Det blåste så mycket att jag trodde jag skulle blåsa ur sadeln ibland. Vi jobbade mest dressyr men på slutet även några galoppbommar. Han skötte sig jättefint!

Bild från Cassinos tävlingsdebut:

 

Av Emma - 15 mars 2014 18:30

I dag var det tävling på Grevagården med Carmen. Hon hoppade 125 cm, det blev felfritt och en 13:e plats. Carmen var jätteduktig, lugn och snäll. Jag fick skritta av henne och var jättestolt, haha :)

Rosetten:
 

Film:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards