Stangen

Alla inlägg under juli 2020

Av Emma - 31 juli 2020 13:59

LB:1 2019 - 71,250% (199,5 p) - VINST!

ÄNTLIGEN fick vi vårt första segertäcke! Jag vet inte hur många gånger vi har varit sååå nära men blivit utan. Så gissa vem som är glad och nöjd nu, haha. 

Diara kändes verkligen inte på topp i dag, fick inte alls till framridningen. Hon ville inte sätta sig på bakbenen utan blev tung i handen och ganska springig. Dessutom lite tjurig vilket inte bådar gott för då brukar det bli värre inne på banan sen. Men till min stora förvåning skötte hon sig faktiskt helt okej och lyssnade på mig med hyfsad energi. Hon blev ganska stel och kantig för hon ville som vanligt inte forma sig ordentligt där inne men det såg bättre ut än vad det kändes vilket är positivt. Värre när det är tvärtom, haha. 

Slutkommentar: Väl genomförd ritt. Hästen eftergiven och följsam.

                   


     

Trött ponny i släpet efteråt:

   

Av Emma - 30 juli 2020 20:59

I dag har jag haft fullt upp. Jag började dagen med att longera Emilio. Han var halvpigg men söt som vanligt. Sedan fixade jag skrittrundorna, tränade, gick promenad med Amanda och cyklade med Victoria. På kvällen badade vi Diara inför Jönköping Summer Dressage som börjar i morgon. Vi ska rida en LB:1 både fredag och lördag. Är jättetaggad och hoppas på vinst. Så har packat och gjort Diara fin. I morgon blir det att gå upp redan 4:45 vilket jag är mindre taggad på, haha. Men det är definitivt värt det.
Diara när vi gick promenad för att hon skulle torka. Som ni ser var det värsta fluginvasionen...

Av Emma - 29 juli 2020 19:40

Det var strålande sol i morse men redan när jag och Amanda släppte ut hästarna efter morgonens ridtur så kom regnet och därefter har det regnat mer eller mindre konstant hela dagen. Denna sommaren har verkligen varit mer höst än sommar men det verkar iaf som att det ska bli fint väder nu fredag och lördag när jag ska tävla på Jönköping Summer Dressage så det är ju alltid något. Dagens ridning bestod av uteritt på Diara och Zorro. Diara kändes helt okej men lite sommarloj som hon ofta blir framåt juli-augusti när gräsmagens omkrets når sin pik. Hoppas det finns mer energi på tävlingen bara. Därefter åkte jag ner till mormor och morfar och åt mat & pratade hela eftermiddagen - supermysigt <3

Bild från morgonens tur:

 

Av Emma - 28 juli 2020 20:53

I dag har Emilio och Diara fått gå varsin tur i skogen och båda skötte sig bra. Emilio var lite halvseg medan Diara hade mer energi vilket kanske inte är så förvånande XD
Sedan har jag plockat de sista svarta vinbären, plockat hallon och smultron, gått promenad med Amanda samt varit på gruppträning.

Av Emma - 27 juli 2020 20:00

Jag började min måndag med att rida ut på Zorro ihop med Amaanda och Tompa. Z var även i dag superfin, är så nöjd med honom. Sedan red vi dressyr på Quicken ihop. Jag fick ett mycket bättre flyt med honom denna gången och han hade bättre energi och kändes mjuk och fin i sidorna. Är verkligen jättenöjd!

Förutom ridningen har jag tränat, gått promenad och plockat svarta vinbär. Sedan har även Camilla varit här och hämtat hem sina hästar, blir tomt utan dem nu.

Bilder från dagens pass:

     

Av Emma - 26 juli 2020 19:48

I morse red jag och Amanda ut på Diara och Quicken en ganska lugn tur eftersom Diara gick på banan i går. Hon kändes iaf ganska så fin och var pigg som vanligt. Sedan gick vi en promenad med Amandas hund Buster innan vi åkte och plockade ännu mer blåbär. Väl hemma igen fortsatte jag plockandet med svartvinbär. Denna gången var bären dock inte till oss utan till mormor och morfar vilket gjorde det roligare att plocka. Så en hel del bärplockande i dag med andra ord, haha. I morgon blir det desto mer ridning istället och så kanske lite mer bärplockning beroende på vädret. 

 

Av Emma - 25 juli 2020 18:56

I dag blev det äntligen en dag med sol! Jag började min på ridbanan där jag och Diara red ett dressyrpass. Hon var återigen ganska jobbig i början men blev väldigt fin efter en del jobb. Särskilt galoppen blommade ut när jag red den på en åtta i slutet, då var hon superduktig! 

Sedan hann jag träna och gå en promenad med Amanda innan mormor och morfar kom på det samlade namnsdags (för mig) och födelsedags (för mormor) kalaset. En härlig dag helt enkelt!

Bilder på tårtan:

       

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards