Stangen

Alla inlägg under juni 2019

Av Emma - 30 juni 2019 20:30

I dag har det varit extremt varmt! Jag red dressyr på Diara tidigt på morgonen men det var väldigt varmt redan då. Hon kämpade dock på ändå och var superfin. Vi la fokus på skänkelvikningar och hon gjorde några riktigt fina även om hon har lite svårt för dem. 

Efter ridningen åkte jag hem till Anna och var där hela em. Vi gick bl.a på promenad och det var sjukt varmt och svettigt. 


I morgon ska jag rida hos Camilla på morgonen och sen ska Diara och Zorro ridas här hemma. :)

 

Av Emma - 29 juni 2019 21:53

Hej! I dag har jag hunnit med en hel del. I morse red jag Diara i skogen och hon kändes pigg och fin. Sedan hade vi photoshoot med Diara och Emilio när jag hade min balklänning på mig. Har hunnit kika lite på bilderna nu i kväll och påbörja en grovrensning och de ser ganska så fina ut. Emilio var dock hopplös för han vägrade nästan konstant att ta fram öronen så de allra flesta bilder på honom är när han har dem bakåt. Tur att han var mycket man så det inte blir så tydligt iaf, haha.
På em kom mormor och morfar hit och så hade vi mitt födelsedagskalas. Tårtan var supergod - min favorit! När de åkt hem for jag ut och övningskörde lite med släpet och nu är det läggdags. I morgon ska jag först rida ett dressyrpass på Diara & longera Emilio och sen ska jag till Anna så blir en rolig dag.

Bilder från i dag. Diara har börjat med sitt sommarschabrak på hoppsadeln med nu. Det är lite tunnare så hon inte ska bli så svettig, är dock osäker på om det verkligen har den effekten, hehe.

Av Emma - 28 juni 2019 20:39

I morse red jag Zorro i skogen. Han kändes fin och ganska så mjuk. Motivationen hos honom var kanske inte på topp men fick upp ett hyfsat tempo iaf, haha.
Jag har även varit hos Camilla och ridit. I dag blev det Campari och han var duktig.
Förutom ridningen har jag övningskört med släpet m.m
I morgon ska Diara ridas i skogen, vi ska ha en photoshoot med hästarna och sen kommer mormor och morfar och vi ska ha mitt födelsedagskalas. Vad ska ni hitta på i morgon?

Bilder från i dag:

Av Emma - 28 juni 2019 15:26

Var längesen jag och Diara hopptränade nu men i går var det äntligen dags. Jag fick även hjälp av Camilla i markarbetet, med att få igenom ställningen åt höger i traven och Diara kändes riktigt fin. Vi började sedan med att hoppa fram på ett litet räcke med vattenmatta under. Diara är ju väldigt otittig så var inget problem. Sedan hoppade vi lite olika banor bestående av två räcken, en oxer samt en distans med två räcken. Diara var väldigt pigg och verkade tycka det var kul att hoppa lite. Camilla tyckte vi var duktiga och vi fick mycket beröm.

Här får ni lite bilder samt en kort film:

       

Av Emma - 27 juni 2019 15:15

I dag fyller jag 19 år! Snart pension med andra ord. XD I present har jag bl.a fått ett par shortchaps vilket var behövligt då mina gamla var så slitna att det gått hål på insidan av dem, hehe. I morse var jag iväg och badade med Emilio. Det var superhärligt! Han plaskade så att vi blev dygnsura båda två, haha.

Film från när vi är påväg dit & bild från badet:


 

Förutom att rida Emilio har jag övningskört med släpet och i kväll ska jag ner till Camilla och rida Quicken samt hoppträna med Diara. :D

Av Emma - 26 juni 2019 16:26

I morse fick Diara gå en sväng i skogen. Det märks att hon är ute på nätterna nu för hon är mycket lugnare att rida mrn ändå pigg såklart. Sedan red jag Emilio på fältet och han var jättepigg och busig. Förutom ridningen har jag övningskört med släpet. Mycket mer än så har inte hänt.

I mon ska Diara och Emilio ridas igen.

Emilio i dag:

 

Av Emma - 25 juni 2019 19:14

I går hade jag en ridfri dag då alla hästarna vilade. Istället var jag och mamma på stan och kollade in Hööks sommarrea. Jag köpte mig ett par nya gummistövlar samt ett par boots till Diara som hon ska ha i hagen för att undvika tappskor nu på sommaren när hovarna är så dåliga. Sedan åkte vi upp till mormor och morfar och var där hela dagen - supermysigt. På kvällen tränade jag lite backning med släpet. Det går bättre och bättre men är en bit kvar så att säga, hehe.

I dag var det till skillnad mota i går massa ridning på schemat. Jag var nere hos Camilla vid 8 och då red vi först ut ihop på Camé och Campari och sen red jag en sväng själv på Quicken. Båda pållarna skötte sig super. Sen red jag Diara på fältet. Först red vi lite dressyr längst ner, mycket serpentiner och övergångar för att få henne lösgjord i båda varven. Hon kändes superfin! Sen körde vi lite galoppintervaller upp för fältet vilket Diara tyckte var vääääldigt kul som ni säkert förstår. Både hon och jag var helt genomsvettiga när vi kom hem. XD

Efter ridningen joggade jag och sen badade jag i sjön för första gången i år. 24 grader var det så var väldigt skönt. Sen kom Victoria över en sväng och så fikade vi och pratade om allt som hänt sen vi träffades sist, vilket var en hel del.

 

Av Emma - 25 juni 2019 06:45

                   

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards