Stangen

Alla inlägg under april 2013

Av Emma - 25 april 2013 13:36

Nu har febern stigit igen.... Från 38,4 till 39,9. Blir första gången som jag missar Grankärr... Korvigt... Kramizar allihop jag hoppas att ni mår bättre än jag. Saknar Maijlsing såå. Mamma har sagt att hon kanske kan leda mer honom till trappan i kväll under insläppet så att jag får pussa lite på honom!<3<3<3

...

Av Emma - 25 april 2013 08:56

Det har bara gått två dagar men det känns som en hel livstid. Det är ju inte precis underhållande att ligga och stirra i taket... I går hade jag först 38 graders feber sen 41,6 och sen 40,6. I dag har vi inte kollat än. Kramizar...

Av Emma - 23 april 2013 19:13

Då ligger man här då med 38,8 graders feber. Suck... I don't like it. I dag hade vi två nationella prov i engelska och jag mådde jätteilla under båda två.. Kramizar. Kul bild på Zollsing:

Av Emma - 22 april 2013 19:16

I dag var det studiedag - såå skönt! Jag red Zorro på banan. Han var jättefin och super duktig. Vi red en markarbetesövning men ersatte bommarna mot korner (bild). Red med gummibanden. Sen så sprang jag lite and so on...

 

Av Emma - 21 april 2013 20:17

Jag hoppade bana med Kiwi - 3 hinder, ca 30 cm men hon hoppade som om det var 70 cm. Vi körde banan i båda trav och galopp och jag hade kontroll ibåde innan och efter hindren varhje gång! Jag kan bara säga att detta är ett JÄTTESTORT steg i vår utveckling och jag är SUPERNÖJD med henne!!!!

Av Emma - 21 april 2013 20:04

Dagens träning gick super. Vi övade med en bomserie på ena sidan och en dressyr övningen på den andra för att hon skulle lugna ner sig. Det gick bra varje gång och hon kom mot bommarna i det tempo som jag ville. Sedan satte mamma två sockerbittar framför cavalettisen och Kiwi tyckte att det var JÄTTELÄSKIGT! Hon tvärstannade, jag tvingade henne och hon tog ett jämnfotahopp över så att jag tappade båda stigbyglarna. Nästa gång var jag med och det blev mer flyt. Till slut avslutade vi med att hoppa ett hinder i galop. Och det gick super!!! Bild på vår första övning:

 

Av Emma - 21 april 2013 19:07

Då skriver man detta inlägg för andra gången i dag efter att internet kraschat. ARGGGGG OCH SURRRRRR!!!!!! Jaja jag har inte dött utan bara inte bloggat på ett tag. Lite uppdatering i alla fall:

Lördag (förra veckan): Red Kiwi ihop med pappa och Zorro på banan. Vi hoppade, det gick bra. Mer info i hoppavsnittet. Sen red jag Maijl i skogen, gick bra.

Söndag (förra veckan): Red Kiwi ihop med pappa och Zorro på banan. Vi red dressyr och det gick ganska bra. Sedan longerade mamma mig på Emilio och sen hoppade jag lite med honom. Gick bra men han var seg.

Måndag: Jag det lugnt hela dan.

Tisdag: Red Emilio i skogen (gick bra) och sen Zorro på banan. Zorro var seg och ville inte gå ihop. Vi hoppade bana. Red sedan Kiwan och hoppade bana. Ja, det är sant!!! Läs mer i hoppavsnittet.

Onsdag: Typ inget...

Torsdag: GGR! Red Svarten. Han var jätteduktig och gick i form. Vi körde evighetsövningen.

Fredag: Mormor och morfar hämtade mig på skolan eftersom de skulle fika hos oss. När dom åkt hem så hade jag frihetsdressyr med Emilio. Det gick bra och sen fick han springa lös och busa lite. Han löshoppade ett hinder på 50 cm och 70 cm´. Han hade jättefina språng!

I går: Red Kiwi, dressyr på banan med gummiband. Gick inte så bra eftersom hon bara stretade emot banden. Sen red jag Zorro samma band. Han svarade jättebra på dom och gick i form, jättefint!

I dag: På morgonen blev det premiär för mockningen av Emilios hage detta året. Sedan red jag på picknick med Emilio. Det var super mysigt förutom att Emilio försökte äta upp mina bullar hela tiden. Dessutom spillde han gräs i mitt vatten:P Sen red jag Kiwi i skogen. Hade hon fått bestämma så hade vi galopperat hela rundan. Hon var pigg alltså. Sen longerade jag Zollsing och han skötte sig fint!

Svarten:

   

Emilio på picknicken:

 

Av Emma - 13 april 2013 11:43

I tisdags red jag Maijli skogen. Han var riktigt pigg och det var superkul. I torsdags red jag Wimmy och vi övade på skänkelvikningar. Det gick bra. Har kommit fram till att jag inte orkar skriva om frihetsdressyren (övade det lite med Maijli stallet i går förrensten) så jag säger att det går bra och vi över på stanna, inkallning, rygga och vacker hov. Kramizar allihop!

Wimmy:

   

Har ni hört den här?

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards