Stangen

Alla inlägg under oktober 2014

Av Emma - 31 oktober 2014 19:00

   Glad Halloween på er alla ;) I dag har jag ridit ut på först Diara som var hyfsat lugn faktiskt :O och sen på Zorro ihop med lill-Amanda och Emilio. Zorro var pigg och framåt. Diara fick även nya skor i dag och så har jag och Amanda röjt färdigt skrittrundan. Skönt att bli av med det! I morgon ska jag med Camilla till Vetlanda där hon och Qajsa ska tävla 110 + 115 cm.


TMI-fans som jag är bjuder jag självklart på denna bilden:

Av Emma - 30 oktober 2014 19:31

Dagen började med ett dressyrpass på Diara - hon var superfin! Vi jobbade mycket på att ställa utåt för att göra henne mjuk.

Efter det var det Zorros tur. Jag red honom med gummivand i dag eftersom han ibland kan behöva lite hjälp med att få ner huvudet. Det funkade väldigt bra och han gick ner i jättefin form.

Supernöjd med båda ♥


Eftermiddagen har jag ägnat åt att, tillsammans med lill-Amanda, röja upp en av de skrittrundor som förstördes när de avverkade. Så är rätt mör nu, haha.


Bilder på Zorro från i dag:
     

Av Emma - 29 oktober 2014 19:04

I dag var jag och lill-Amanda efter min Essiträning på picknick ute i skogen med Emilio. Det var supermysigt och soligt. Emilio var överförtjust eftersom det var massor av gräs där vi satt, haha. Sötnosen! ♥ Efter det joggade vi ihop, roligare än att göra det själv! Passade på att visa Amanda den vackra utsikten från ett högt berg jämte vägen. Sålänge man inte är höjdrädd är det helt underbart att vara där uppe och jag får såna frihetskänslor! Såhär fin är utsikten:


 

Ser ni vad liten vägen är!?!

Av Emma - 29 oktober 2014 18:59

Dagens Essi träning gick super! Diara var väldigt mjuk och följsam redan från början och med Essis råd gick hon ner i en jättefin form! Vi jobbade mycket - nästan bara - på att jag skulle ställa henne utåt, både på rakt och böjt spår. Böjt spår är mycket svårare men fick ganska snabbt kläm på det. Det gjorde vi för att göra hennes yttersida mjuk samt för att den skulle hänga med bättre. I morgon ska jag träna vidare på detta!


 

Av Emma - 28 oktober 2014 17:42

I dag har det nästan kännts vårlikt ute. Soligt och hyfsat varmt. Och dessutom uteritt för hela slanten!

Först var det Diaras tur. Vi red en längre tur för första gången på ett bra tag! Hon var jättepigg och skulle galoppera hela tiden. Hon är rätt jobbig då men ändå väldigt rolig såklart ;)

Efter det var det Emilio - red honom på fältet och var 100 på att han skulle bocka av mig eftersom det var ett tag sen vi red där. Förvånande nog var han jättelugn och orkade inte springa så fort eftersom gräset var så högt.

Till sist red jag Zorro ihop med mamma. Zorro var lite halvseg så fick bli arg några gången innan han ökade.


Det var min dag! I mon är det Essiträning - det blir kul det!

 

Av Emma - 27 oktober 2014 19:13

70 cm - 0 fel

Eftersom hon var lite seg och tveksam förra gången vi tävlade så var jag på henne väldigt mycket på framridningen! Inga såsningar tilläts utan hon skulle vara vaken och framåt hela tiden. Hon typ taktade runt där, haha. Framhoppningen blev super! Kom rätt på alla hinder och bjudningen var på topp. Väl inne på banan fortsatte detta. Jag visade henne de tre hinder som väldigt många både vägrat på och ramlat av i men hon verkade inte bry sig. När vi fick startsignal bara for hon iväg och vi klarade hela banan felfritt och i en väldig fart. Vi hade väldigt kul båda två! Diara ville bara hoppa mer och mer och MER! Det var en helt underbar känsla! Så rosett blev det! Inte så snygg men det är ju inte det viktigaste!

Det ända som störde friden (haha) var att jag glömt mina ridhanskar hemma och eftersom jag intev kan rida utan något på händerna var jag tvungen att rida i min varma och dessutom ROSA stallvantar... Jag har absolut inget emot rosa (det är en av mina favofärger) men det passar liksom inte till marinblå outfit! Dessutom ser det rätt barnsligt ut men, men. Så går det när man är klantig :P.

Nu taggar vi om inför årets sista tävling nämligen en pay and jump i Bratteborg om två veckor där vi ska hoppa 80 cm.


Bilder från tävlingen samt några screenshots från filmen:

                 

Av Emma - 26 oktober 2014 21:09

Vi nollade 70 i dag och fick en superkänsla! Skriver mer om det i morgon :)


När vi kom hem longerade jag både Zorro och Emilio. De var busiga båda två.


Nu ser jag fram emot ett underbart höstlov ;)


Bild från i dag:

 

Av Emma - 25 oktober 2014 18:47

I dag har jag gjort väldigt mycket känner jag, haha.

På morgonen var jag hos Eve och hämtade hem lite grejer till Emilios halloween utklädnad - Eve och jag ska ju rida runt i byn näst-nästa vecka. Emilio ska precis som förra gången vara pumpa, själv vet jag inte. Kanske en skuggjägare från TMI? Men antar att jag inte har några bra kläder för det tyvärr...

Sedan red jag iaf Zorro med mamma och Kiwi. Red honom barbacka och han var jättepigg. Han är helt klart roligare utan sadel än med! Sedan var det Diaras tur. Ett lugnt dressyrpass på banan för att känna igenom henne inför i morgon. Hon kändes mjuk och lyssnade bra på mina hjälper! Vi avslutade med några skutt på ett 70 räckte och de kändes verkligen superbra! Är grymt taggad inför i morgon! Sist och minst: Emilio. Vi red en svängi skogen och när vi kommit en bit red Carina ikapp oss. Emilio som är så grymt bakskygg blev livrädd och bara drog iväg, haha. Men sen tog vi sällskap och Emilio trivs bra ihop med Nikita så det var inga problem. Blev rätt mycket galopp, det är härligt.

Avslutningen på allt detta var en joggingrunda och nu blir det snart myskväll!


Emilio i den del av pumpa dräkten som ska föreställa den gröna saken längst upp på en pumpa (han ser lite lagom glad ut, haha):

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards