Stangen

Alla inlägg under augusti 2018

Av Emma - 31 augusti 2018 13:19

Det har öst ner hela dagen i dag och ska fortsätta tills i morgon. I går regnade det också massor så kunde tyvärr inte rida ut på Diara då det var så halt ute i skogen. Hatar när ridplanerna inte kan följas. Men i morgon ska vi iaf dressyrträna för Susanne. Det var några veckor sen vi gjorde det nu för vi har tränat en hel del på egen hand. Ska bli kul att få lite input från henne igen. Dessutom kommer Amanda vara här så vi kommer antagligen hitta på något ihop. :)

Ha en fortsatt bra fredag! 

Av Emma - 30 augusti 2018 13:37

I går hann jag rida Diara på banan innan skolan började. Vi tränade först väldigt mycket på skänkelvikningar som vanligt och de börjar bli lite bättre nu. Sedan red jag igenom LA:1 två gånger och jag är jättenöjd med hur hon kändes. Vi är anmälda till höstens första tävling nu, en LB och en LA i Ulricehamn nästa helg. Ska bli jättekul!

Efter skolan red jag Zorro i skogen och han kändes fin. I dag ska Diara ut i skogen en runda. Ska regna hela eftermiddagen men hoppas det inte stämmer, hehe. 

Ha en fortsatt bra torsdag! :)

 

Av Emma - 28 augusti 2018 21:17

I dag hade Diara krut under hovarna. Vi red ut i skogen ihop med Victoria och Diara sprang på som bara den. Hon ville galoppera hela tiden, haha. Men hon lyssnade ändå bra på bromsen och var mjuk och fin. I morgon ska jag rida ett dressyrpass på henne. :)

Av Emma - 27 augusti 2018 13:02

Hej! Terminens första måndag har anlänt och till skillnad från i våras när vi slutade 12 på måndagar så slutar vi nu istället 16. Så segt. I dag ska jag bara övningsköra efter skolan och sen plugga lite. I går red jag därimot Diara på banan. Hon kändes väldigt fin och mjuk. Vi fick till våra bästa skänkelvikningar hittills och även fina enkla byten och förvänd galopp. Är väldigt nöjd med passet och hur hon kändes. Förutom det så övningskörde jag och pluggade matte. 

I morgon blir det ridning igen, Diara ska gå ut en sväng i skogen. 

 

Av Emma - 27 augusti 2018 07:00

Första Halloween jag klädde ut mig till skuggjägare (från fantasyserien The Mortal Instruments). Hade precis blivit helt fast i den serien och den är fortfarande min absoluta favorit. ♥

 

Av Emma - 25 augusti 2018 17:30

Hej! Hoppas ni har haft en bra lördag. Det har jag haft även om jag som vanligt inte har hunnit allt jag velat hinna. I morse red jag och pappa ut ihop på Kiwi och Zorro. Kiwi var pigg och duktig som vanligt. Bromsen kärvade några gånger men det har sin charm det med. ;) Efter det red jag ett dressyrpass på Diara. Vi testade att rida igenom ett nytt program i dag, nämligen Lagtävlans programmet (LA). Det liknar LA:1 väldigt mycket i travdelen men galoppen är lite svårare. Bland annat ingår både förvänd galopp på båge och ett enkelt byte. Diara kändes väldigt lösgjord och fin i dag och vi tog oss igenom programmet utan större missar. Såklart så var det långt ifrån perfekt men för att ändå vara första gången vi rider det så är jag väldigt nöjd. Det som krånglade mest var skänkelvikningarna som vanligt, jag har svårt med koordinationen där. Stora guldstjärnan går till förvända galoppen på båge i höger varv, alltså där hon gick i vänster galopp. Där bar hon sig väldigt fint och galoppen blev samlad och jämn. ☺

Förutom ridningen har jag i dag även övningskört och pluggat körteori. I morgon ska jag rida dressyr på Diara och sen övningsköra igen. ☺

 

Av Emma - 24 augusti 2018 13:22

Nu är det äntligen fredag och helg igen efter en visserligen väldigt kort och lätt skolvecka. I dag kommer jag tyvärr inte hinna rida men i helgen ska pållarna ridas och för Diaras del är det dressyr på schemat. Nu i kväll blir det lite körkortsplugg och mycket roligare än så blir det inte. 

Hoppas ni får en bra fredag!

Av Emma - 23 augusti 2018 13:10

Hej! Jag hann inte med att blogga i går så får ta det i dag istället. Skolan började och det var en ganska kort dag. Vi slutade vid ca halv 12 och när jag kom hem red jag ut på Zorro ihop med mamma och Kiwi. Han var mjuk och fin men något seg. På kvällen var jag ute och övningskörde så då försvann några timmar där.

I dag har jag med råge fått min dagliga dos av miljöombyte, haha. Jag har nämligen två lektioner och drygt 5 h emellan. Så jag hade biologi i morse 8-9. Sen åkte jag hem och red Diara i skogen. Det är förövrigt första gången någonsin jag åkt hem mellan två lektioner. Brukar aldrig finnas tillräckligt med tid för det. Diara var jättefin i dag. Jobbade på ordentligt med bakbenen och lättade av fram.
Nu sitter jag och väntar på bussen påväg in till nästa lektion. Efter den så hämtar papp mig och vi övningskör lite innan vi åker hem. Så har blivit en del åkande i dag men är skönt att ha gjort ridningen nu så kan jag plugga i kväll.

Diara i dag:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards