Stangen

Alla inlägg under december 2021

Av Emma - 31 december 2021 05:45

                  

Av Emma - 30 december 2021 20:03

Nu smälter snön i en väldig fart och det är mest is överallt. Blir lagom kul nu när det ska frysa igen... Så onödigt verkligen. I morse red iaf jag och pappa ut på Diara och Zorro. Diara var pigg men rätt jobbig i munnen vilket är förvånande med tanke på hur fin hon var på banan i går. Sedan longerade jag Emilio och han var halvpigg. Gick sedan en långpromenad innan det var lunch. 

På em åkte jag till Camilla och red Nellie. Camilla red Ludde så var första gången halvsyskonen reds ihop. Båda skötte sig super. 

Några bilder från i dag (inkl en bild på Camillas katt Tvåan (ja, det finns en Etta med, hahaha)).
       

Av Emma - 29 december 2021 20:00

Finns inget bättre än att rida ett dressyrpass på Diara. Det var såklart roligare förr när vi tränade emot något men det är ändå väldigt kul. I dag var hon väldigt fin. Lite bitig i högertygeln i vanlig ordning men det är ju som det är. Avslutade med att träna några travökningar vilket var väldigt längesen nu. Först var hon inte riktigt med på noterna med sen - wow vilken ökning hon gjorde! Finaste tjejen <3

Sedan gick jag med Molly, tränade och gick även en promenad till fast utan Molly. 

Diara i dag: 

 

Av Emma - 29 december 2021 07:00

                     

Av Emma - 28 december 2021 20:30

Jag startade dagen med ett dressyrpass på Zorro. Det var verkligen behövligt då han inte gått på banan på länge. Han var såklart okänslig för skänklarna och hängig i handen, precis som förväntat. Men har lärt mig ganska bra hur man får honom därifrån så det blev massa övergångar för att aktivera bakbenen och få upp fronten. Är väldigt nöjd med resultatet, han var så duktig. 

Sedan åkte jag till Camilla och red Nellie. Nu testade vi att galoppera ute för första gången och hon skötte sig super. Galoppskänkeln är inte riktigt befäst än men när Campari började galoppera framför så rullade hon också upp i galopp och verkade lite fundersam över om hon gjorde rätt, sötnosen. Hon är verkligen hur lugn och snäll som helst. 

Under em gick jag en promenad med Emilio och han var faktiskt hyfsat pigg. 


Bilder på några av Camillas hästar:

     


Av Emma - 27 december 2021 19:22

Ännu en dag med massa minusgrader och kalla timmar utomhus. Jag red Diara i skogen i morse och hon var väldigt pigg. Var otroligt vackert ute med snö, frostig luft och himmlen svagt rosa av soluppgången. Sedan gick jag med Molly och tränade. Under eftermiddag gick jag även en promenad med Emilio och så har jag skrivit vidare på min uppsats. Hoppas ni har haft en bra måndag!

 

Av Emma - 27 december 2021 06:30

                   

Av Emma - 26 december 2021 19:24

Var -15 i morse och höll på att frysa ihjäl när jag och pappa var ute och red på Diara och Zorro. Diara var tittig och jobbig så blev ingen succékänsla direkt. Sen klädde jag på mig typ alla kläder jag äger för att överleva runda två, haha. Den var hos Camilla och där red jag Luddes halvsyster Nellie för första gången. Hon är bara tre år och inte alls riden länge och i dag blev det premiär ute i skogen. Hon var hur snäll som helst och skötte sig verkligen superbra!

     


Väl hemma så gick jag med Molly och sen hade vi en photoshoot med Emilio och Diara i det vackra vintervädret. Bilder kommer utportionerade under nästa vecka. 

         

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards