Stangen

Alla inlägg under mars 2022

Av Emma - 30 mars 2022 16:15

Ännu en morgon med massa minusgrader så red på eftermiddagen istället för att kunna rida ett dressyrpass. På morgonen gick jag istället en långpromenad med Molly samt tränade. 

På dressyrpasset låg fokus på en bra grundkänsla och vi galopperade även över bommar. Diara var mycket finare än sist och inte alls hängig. Är väldigt nöjd med både traven och galoppen. Mellan bommarna varierade vi mellan 4 och 5 språng. Hon lyssnade lite dåligt på framåtläget i början men det blev bättre efter att jag gjort lite ökningar och minskningar runt spåret. Så ett väldigt bra pass!

Bilder från dagen:

               

   

Av Emma - 29 mars 2022 15:30

I dag har det inte hänt så mycket här. Jag hade gruppredovisning via zoom på morgonen och alla hästarna hade vilodag så resten av dagen blev promenad med Molly, borstning och mys med Emilio samt plugg. 

  

Av Emma - 28 mars 2022 16:00

Man blir lika chockad varje gång det är plusgrader på morgonen nu. Dock blev detta nog den sista på länge då det ska bli kallare nu. Jag red iaf Diara en sväng och hon kändes pigg och fin. Förutom det har jag gått med Molly, tränat, borstat Emilio och pluggat. 

I går red jag också Diara i skogen samt gick med Molly. Och så plugg förstås. Vi var även och hälsade på mormor och morfar. 

 

Av Emma - 26 mars 2022 21:25

Jag startade min lördag med ett dressyrpass på banan. Den har äntligen blivit tillräckligt snöfri och var så kul att kunna rida ett ordentligt dressyrpass igen. Diara kändes helt okej. Mycket energi och mjuk i sidorna med hon var lite hängig på bettet och fick inte henne att släppa helt tyvärr. Galoppen var det som förvånade mest för den kändes harmonisk och bra. 

Förutom ridningen har jag tränat, gått med Molly och pluggat. 

           

Av Emma - 24 mars 2022 13:25

Denna veckan har gått väldigt snabbt och nu är det redan torsdag. I går red jag Diara en lite kortare runda i skogen och i dag fick hon gå en längre. Hon var väldigt fin båda gångerna men särskilt i dag. Mycket energi och mjuk i munnen. Så duktig! Synd att det ska vara så kallt på morgnarna bara. Minst -5 för att sedan bli 10 plus på dagen. Gör att det aldrig smälter ordentligt och att man alltid får rida på fruset underlag. Men nästa vecka ska det tydligen bli kallt även på dagen så kanske inte ska gnälla nu, haha.

Förutom ridningen har jag gått promenad med Molly, tränat och så plugg som alltid.

         

Av Emma - 22 mars 2022 13:15

I dag var det Zorros tur med ett dressyrpass på fältet - också väldigt välbehövligt. Han hade ett bra tempo men blev lite framtung i början. Så jobbade med många förhållningar för att aktivera bakbenen och efter ett tag blev han galet fin i både trav och galopp. Vi var tvungna att rida på fältet bredvid en stor bilväg då det vanliga blivit gödslat precis men han bryr sig inte så mycket om trafiken. Kom en stor långtradare en gång som han såg som en anledning till att bocka loss i galoppen men bara kul att han har lite liv i sig, haha. Väldigt nöjd med passet!

Därefter blev det promenad med Molly, träning och nu plugg resten av dagen. Såg årets första tussilago under promenaden - alltid ett härligt vårtecken!

   

Av Emma - 21 mars 2022 16:00

I morse red jag Diara ett dressyrpass på fältet. Hon var lite ringrostig i början och ville helst busa iväg i galopp upp för backen men efter mycket övergångar och varvbyten fick jag henne mellan hand och skänkel och hon jobbade på riktigt fint. Både trav och galopp i båda varven kändes bra och är mycket nöjd med passet. Var behövligt och en bra start på årets säsong. Sedan avslutade vi med hennes efterlängtade snabba galopp upp, haha. Förutom ridningen har jag gått med Molly, tränat och pluggat. 

 

Molly och en del av alla hennes leksaker, haha. Hennes blick säger exakt vad hon tyckte om min anklagelse att det var för många.

   

Av Emma - 20 mars 2022 19:30

Jag startade min dag i stallet som alltid. Red först Diara en sväng i skogen och sedan fick Zorro gå samma. Båda pållarna skötte sig bra och gav en helt okej känsla. 

Resten av dagen spenderades med promenad med Molly samt plugg. 

   

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards