Stangen

Alla inlägg under januari 2012

Av Emma - 28 januari 2012 10:43

Heej!!! I detta inlägg ska jag lägga ut bilder på mina Schleich hästar. Plus lite info i form av namn, ras och kön. Ni har väl inte glömt att besöka deras hemsida. Finns under länkar här på min blogg.

Vi börjar med dom två hästar som jag fick först:


Kajsa och Contessa


 

Namn: Kajsa

Ras: Shetlandsponny

Kön: Sto


Namn: Contessa

Ras: Shetlandsponny

Kön: Sto (Föl)


Sedan fortsätter vi med den tredje hästen:


Black


Namn: Black

Ras: Frieser

Kön: Hingst


Och den fjärde hästen:


Light Star


Namn: Light Star

Ras: Tennessee Walker

Kön: Hingst


Den femte och den sjätte:


Domino och The King Of Love


Namn: Domino

Ras: Knabstrupper

Kön: Sto


Namn: The King Of Love

Ras: Knabstrupper

Kön: Hingst (Föl)


Och så den sjunde:


Storm


Namn: Storm

Ras: Lipizzanare

Kön: Hingst


Det var alla!!!!! Dom är sååå söta!!! Kramizar!!♥♥♥

Av Emma - 27 januari 2012 19:37

Tjenare!! Red Ajax på ridskolan i går när vi hoppade. Ajax är typ superlat!! Hahaha värre än Emilio kan va ibland! Så det var inte så kul... Åkte med Tove och hennes mamma Korinna dit. Vi blev jättebra kompisar ochh nästa vecka ska hon åka med oss!! Kul!! Bjuder på en bild på Ajax i dag i alla fall:


Han är ju ganska sööt i alla fall.... 


Av Emma - 20 januari 2012 17:49

Hurra, helg igen. Så här ser min helg ut:

Lördag: Rider Emilio på fältet på morgonen. Ska va med Eve på eftermiddagen och spela Arvet från Rosemond Hill och Saddle up with Pippa Funnell.

Söndag: Ska va med Cajsa hela dan. Vi ska bygga ett stall till alla mina Schleich hästar.


Nu ska jag gå ner och äta vaniljglass med mammas hemmagjorda chokladsås som jag ÄLSKAR!!!!!! Sååååå mumsigt!!!!  

Vi ses!! Kramizar!!! 

Av Emma - 17 januari 2012 17:52

Tjenare tjenare!!! Som jag skrev där uppe då är detta ett utav bloggens få inlägg som handlar om i dag och om typ en månad tillbaks. Hahaha. (Lite överdrivet kanske???)

I dag gjorde jag klart min bägare som jag har svarvat på träslöjden. (Har två bilder på den)

Efter skolan åkte vi till mormor och morfar och hade julgransplundring. Jag fick två paket och Wilma ett.

I Wilmas var det massa leversnittar som snabbt försvann ner i hennes mage. I mitt ena var det en gullig liten marsipangris och....

....i det andra var det en Schleich häst! Gissa om jag blev glad?! 

Det var en grå Lipizzarnarhingst som jag har döpt till Storm. Nu har jag 7 Schleich hästar. Har två bilder på Storm i detta inlägg också.

Länk till Schleich hemsida (som dock är på engelska) finns under "Länkar" här på min blogg.


Jag lovar en ny bloggheader redan nu i kväll!!!!


     

Kramizar 

   

Av Emma - 17 januari 2012 17:48

Hej!!

Jag måste bara visa er två bilder på när mamma hade bäddat ner Wilma i korgen när hon var nybadad. Hon är bara såååå sööt!!! Hahaha. 


 

Kramizar 

   

Av Emma - 8 januari 2012 14:14

Här är bilderna från nyårsafton. Vi i våran familj var uppe till kl 22:00.

När gick ni och la er??♥

     

Av Emma - 8 januari 2012 14:12

Här kommer dom försenade bilderna ifrån julafton hos mormor och morfar:

                           

Kramizar☺ 

Av Emma - 8 januari 2012 14:08

Hej igen.

Här är bilderna ifrån när jag och Eve red Lucia på Emilio och Zorro:

     

Detta är Eves syster Ellinor som bjöd alla på skumtomte.

             

Här är Ellinor med deras hund Figge i knär. Visst är han sööt?? 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards