Stangen

Alla inlägg under september 2022

Av Emma - 30 september 2022 22:11

Har varit ännu en lång vecka i Uppsala men nu är tåget snart framme, dock försenat som alltid? Blir hemma ända till måndag så är lyxigt!
Lådakursen är nu slut och den har faktiskt varit väldigt rolig och coolt att man nu kan förlösa foster själv!

Bild från en höstig promenad i går:

Av Emma - 26 september 2022 20:00

I går blev det varsin uteritt med båda hästarna. Zorro tyckte allt i skogen var livsfarligt så var inte direkt världens mest harmoniska tur, haha. Diara var väldigt pigg och fin och fick gå lite längre. 

Förutom det pluggade jag och gick med Molly innan det var dags att åka upp igen. 


I dag har vi påbörjat lådakursen. Då har vi en vecka där vi testar att förlösa foster i olika fellägen genom att placera kalvar i lådor som är uppbyggda för att lika insidan av en ko. Väldigt lärorikt och kul faktiskt! Vi har 3h per dag hela veckan nu så i morgon är det 16-19 som gäller.


Hoppas ni har en bra start på veckan!

 

Av Emma - 24 september 2022 21:15

Jag startade min dag hemma med att hoppa Diara. Hon hade galet sug på hindren och sååå härliga språng! Vi hoppade bana på 90 cm och avslutade med några 1m språng och allt kändes så enkelt. Ett riktigt bra pass!


Sedan red jag även Zorro på banan men mest dressyr. Han var lite hängig i början men blev jättefin efter ett tag. Vi avslutade med att hoppa ett litet 50 cm hinder vilket att han gjorde helt okej. 


Förutom det så tränade jag, pluggade och gick med Molly.

Några bilder:

     

Av Emma - 22 september 2022 09:58

Oj här har det stått tomt. Varit så mycket sen skolan började så har helt glömt bort att blogga.
Vi har föreläsningar varje fm och övningar nästan varje em så är rätt kul men också mycket nytt. I dag har jag första tentan, klinisk undersökning på häst så alltså en praktisk tenta vilket alltid är extra nervöst. Men borde gå bra.

Har varit hemma en helg och då red jag dressyr på båda hästarna på lördagen och sen ut på söndagen. Vi höstbadade dem även och jag tränade klinisk undersökning på både dem och Molly. Va en superhärlig helg! I morgon åker jag hem igen och är såklart jättetaggad!

Lite bilder från veckorna:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards