Stangen

Alla inlägg under november 2022

Av Emma - 14 november 2022 11:18

I går red jag både Diara och Zorro. Diara fick gå en lugn tur i skogen medan Zorro fick ett litet dressyrpass. När jag väl fått fart på honom blev han fin och gav bra känsla men lite mer energi hade inte skadat.
Sedan julpyntade vi, så mysigt <3

I dag red jag Diara i skogen på morgonen. Hon var pigg och inte så tittig för en gångs skull. Sedan tränade jag och nu blir det plugg.

Av Emma - 12 november 2022 19:00

Det var jättelängesen jag tränade för någon annan än Camilla nu och var verkligen kul att testa något nytt. Har aldrig tränat med Jennie innan men gillade henne verkligen. Hon hade samma tänk som jag och gav väldigt bra tips. Vi jobbade med att Bailey skulle bli mjukare i sidorna och jobba på med sina bakben. Han blir ju lätt lite bekväm men nu fick han kämpa på ordentligt. Stundtals kändes han väldigt fin och var verkligen en givande träning!

Av Emma - 12 november 2022 18:30

I morse red jag en långtur med Diara - vår favorit vattenfall. Hon var galet pigg och vi fick riktigt härliga galopper vid sjön.
På em dressyrtränade jag med Bailey, mer i ett eget inlägg.
Sedan tränade jag och pluggade

Av Emma - 11 november 2022 21:15

Är så skönt att vara hemma några dagar nu och kunna rida massa och mysa med Molly.

I går red jag ett dressyrpass på Diara. Hon var hängig i början men efter lite arbete med mycket halvhalter blev hon superfin och vi kunde svävat runt där hur länge som helst. Så härlig känsla!

I dag har Zorro fått gå en tur i skogen innan jag och mamma var och handlade.

Av Emma - 9 november 2022 19:30

I dag red jag Diara i skogen på morgonen. Hon var extremt tittig och allt var superfarligt, haha. Så inte den mest harmoniska turen kanske.
Sedan tränade jag och på em gick jag med Molly och så bakade jag och mamma lussekatter. Så mysigt!

Av Emma - 6 november 2022 14:16

Startade min söndag med en uteritt på Zorro. Blev ganska mycket galopp i dag och trots att det var varulvar bakom varje sten så klarade vi oss hem med livet i behåll. Bara ren tur om ni frågar Zorro, haha.
Diara fick hoppa lite. Är ju ändå SM final i ponnyhoppning i dag så vi kan ju inte vara sämre, haha. Hon kändes iaf väldigt fin, märks att vi red dressyr i fredags. Avslutade med att hoppa trippelbarr vilket vi inte gjort sen vi tävlade hoppning för typ hundra år sedan men det gjorde hon jättefint och var kul att testa något annorlunda.

Av Emma - 5 november 2022 20:45

I morse red jag Diara en sväng i skogen. Hon kändes pigg och fin. Sen åkte vi och handlade innan vi var och fikade hos mormor och morfar.
På em gick vi med Molly och sen mockade jag i hästarnas hage samt städade stallet och sadelkammaren.

Av Emma - 4 november 2022 18:15

I går skrev jag den teoretiska tentan och fick sedan äntligen bege mig hem! Dock var det stopp mellan Uppsala och Stockholm så missade mitt andra tåg vilket var kvällens sista. Men efter många om och men lyckades jag iaf ta mig nedåt landet men fick bli hämtad längre hemifrån än normalt och var inte hemma förrän strax efter tolv på natten. Lagom trött, haha.

Men så skönt med en fredag hemma iaf! Red dressyr på både Diara och Zorro i morse. Diara var ganska så fin och fick en väldigt bra känsla. Zorro var jättelat så fanns en del att jobba på men fick honom dit jag ville till sist. Sedan tränade jag och på em gick jag med Molly samt var hos Camilla och red en sväng på Ludde.
Några bilder:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards