Stangen

Alla inlägg under juni 2018

Av Emma - 30 juni 2018 16:52

Dagens träning gick jättebra! Vi tränade på skänkelvikningar samt att behålla flytet och att hon skulle ta ett jämt stöd på bettet. Diara var superfin och jag fick en väldigt bra känsla. På slutet tränade vi även avsaktningar från galopp till skritt. Jag har alltid haft svårt att inte få in några travsteg emellan men Susanne hjälpte mig med hur jag skulle göra för att få mer distinkta avsaktningar. Det ska jag träna vidare på hemma nu. ☺


Såhär taggad var Diara på träning i dag, haha:

   

Filmklipp från träningen:

Av Emma - 29 juni 2018 16:37

I dag var det ca 10 grader kallare än i går men tjugo grader & sol är inte heller att klaga på. Jag och Amanda träffades vid halv sju i morse och red ut ihop på Kiwi och Zorro. Kiwi var pigg och allert. Jätteduktig ♥

Sedan rensade jag och Amanda en skritstig innan hon åkte hem vid tolv. Under eftermiddagen har jag rensat ur mina skolmappar och gjort dem redo inför hösten. Skönt att vara av med det.


I morgon ska jag & Diara träna för Susanne på fm och sen ska vi ha mitt födelsedagskalas.☺

Kiwi i dag:

 

Av Emma - 28 juni 2018 22:01

I dag har det varit supervarmt! Skönt med också svettigt. Jag höll dressyrträning för Amanda och Zorro på morgonen och de tränade på ungefär samma saker som hon och Emilio fick göra i går kväll. Vägar & övergångar.
Sedan red vi över till Victoria på Diara & Emilio och testade på WE. Diara sa starkt nej till pallen och grinden men allt annat gick superbra. Sen badade vi alla tre (utan hästar) och eftersom det var så varmt badade vi i nästan två timmar. Så härligt! Var 25 grader i vattnet. <3 Nu i kväll har jag och Amanda gått en kvällspromenad och planerat skrittstigen som vi ska rensa i mon. Förutom det ska vi även rida Zorro och Kiwi i skogen.
Vi hörs i mon! :)

Av Emma - 27 juni 2018 12:31

Då var det min tur att fylla arton. Till skillnad från de flesta andra som fyller 18 så ser jag inga större fördelar med det. Ett år närmare pensionen bara, hehe.


I morse red jag Diara på banan, ett dressyrpass. Hon gav mig en riktigt fin födeledagspresent genom att vara superfin! Vi tränade på öppnor, skänkelvikningar och halter och är väldigt nöjd med allt. Har en fått en helt annan ridkänsla på henne nu sen vi började träna för Susanne vilket är jättehäftigt. Men sen får man väl ändå säga att söndagens vinst också var en av Diaras födelsedagspresenter till mig fast i förskott. ;)


I kväll ska jag hålla dressyrträning för Amanda & Emilio och så ska vi i familjen fira mig lite. ☺


Hittade några superfina bilder på mig & Diara från 2015 som får pryda inlägget:

     

Av Emma - 26 juni 2018 14:51

I dag har vi sol och 24 grader i skuggan och enligt väderprognossen ska det bli upp emot 26 grader i helgen. Varmt och härligt, synd med alla mijloner flugor när man rider bara, hehe. I morse red jag ut på Zorro ihop med mamma och Kiwi. Han var väldigt fin i dag och lyssnade bra på mig. Har förutom ridningen gått en promenad, mockat Emilios hage och flyttat ut hindren från banan då Diara ska gå dressyr där i mon. Nu i em ska jag rensa lite skolmappar och slänga alla onödigt papper som jag har samlat på mig under tvåan. ☺


I morgon ska Diara ridas ett dressyrpass på morgonen. Sedan kommer Amanda någon gång under dagen och jag ska ha en dressyrträning för henne och Emilio. Dessutom så fyller jag 18 år! Inte illa det. XD

 

Av Emma - 25 juni 2018 22:23

Hej! I går efter tävlingen red jag & pappa ut i skogen på Emilio och Zorro. Emilio var pigg och duktig. I dag på morgonen var jag och mamma ute och red på Diara & Kiwi. Diara var väldigt pigg & taggad men fin och mjuk. Efter det var jag och Victoria på stan ihop. Handlade lite saker och fikade med hennes mormor. När vi kom hem pluggade vi lite matte ihop och nu på kvällen har jag varit nere hos Camilla och ridit en pålle. Blev Camé som definitivt är min nya favorit. Full fart framåt, riktigt ponnylik. <3

I morgon blir faktiskt en lite lugnare dag. Zorro ska ridas och sen ska jag fixa lite andra saker och förhoppningsvis hinna träna lite.
Vi hörs i mon!

Av Emma - 25 juni 2018 07:00

Hoppning med Emilio, alltid lika kul för både honom och mig. <3

 

Av Emma - 24 juni 2018 17:30

LB:1 2015 - 73,571% (206 p) - VINST

Diara var fantastiskt fin på framridningen och verkligen framme för skänkeln. Inne på banan tappade hon lite energi men långt ifrån så mycket som hon brukar. Dessutom lyssnade hon fortfarande bra på mig. Det var många moment jag vet att vi kan göra bättre men överlag är jag väldigt nöjd med vår ritt. När jag kollade på filmen såg jag till min stora glädje att hon allt börjar få lite luftigare gångarter. Så fin!

Slutkommentar: Trevlig, välriden uppvisning på en härlig ponny med bra bjudning. Stadig form & lydigt. Lycka till!


Framridning:

 


Screenshots från ritten:

         

Nöjda efter att ha fått veta procenten:

 

Rosettbilder:

           


Film på ritten + ärevarv (tillsammans med kategori B/C om ni undrar varför jag inte rider först på ärevarvet):

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards