Stangen

Alla inlägg under april 2019

Av Emma - 30 april 2019 21:35

Var över en vecka sen jag och Diara red ett dressyrpass nu då hon först fick ta det lite lugnt efter tävlingen och sen hoppade vi ju i helgen. Men detta passet kunde i vilket fall knappt gått bättre. Diara var suuuperfin redan från start! Hon har varit fin i flera veckor nu så jag bara väntar på nästa dipp, hehe. Hoppas den dröjer. I dag tränade vi iaf på travökningar samt att få igenom ställningen ordentligt i vänster varv.
I morgon är det första maj vilket innebär välkommen ledighet. Alla hästarna ska ridas och sen ska jag plugga. :)

Av Emma - 29 april 2019 07:00

Jag och Diara debuterade i LA:1 under finalen av div 2. Kom trea i förklassen och laget slutade som tvåa i totalen.

 

Av Emma - 28 april 2019 21:59

I morse red jag och pappa ut på Diara och Zorro. Diara kändes fin och höll sig hyfsat lugn. Sen red jag även Emilio samma runda och han var inte jättepigg men pinnade ändå på bra. Förutom det har jag joggat och pluggat.
I mon slutar vi sent i skolan och så blir det plugg hela kvällen sen...
Stangen i dag:

Av Emma - 27 april 2019 19:45

I dag var det hoppning på schemat för alla pållar vilket var jättekul. Hoppade den klassiska banan ?Huset? så inget avancerat. Diara var först ut och hon var jättejätteduktig! Sist vi hoppade blev hon så stark men i dag kunde jag reglera både gas och broms mot hindren utan problem så är supernöjd med henne! Zorro var nr två och det gick helt okej. Han är ju ingen hopphäst direkt med gjorde sitt bästa och inga bommar gick av, haha. Emilio var sist på tur och vi fräste runt banan i sann B-ponnyanda. Finns inget roligare än att hoppa med Stangen och han älskar det lika mycket som jag. <3
Förutom ridningen har jag pluggat och det ska jag såklart göra i morgon med. Hästarna ska även gå ut i skogen och jag ska jogga.
Lite fler bilder från tävlingen förra helgen ligger nu uppe i tävlingsinlägget som ni hittar om ni scrollar ner lite. :)

 

Av Emma - 26 april 2019 22:40

Jag har varit dålig med att uppdatera denna veckan men det har inte heller funnits så mycket att skriva om. I måndags red jag, Amanda och pappa ut på Diara, Emilio och Zorro. Diara var hyfsar lugn iaf. Sedan joggade jag och pluggade. I tisdags var jag och resten av biologigruppen på skolan ute med ekobussen. Vi kollade på fåglar vid Hornborgasjön vilket var lika tråkigt som det låter. Hann då inte heller rida. Inte heller på onsdagen hann jag rida då jag var tvungen att plugga för fullt inför torsdagens matteprov. Torsdag em var det dock äntligen ridning igen. Först red jag Campari nere hos Camilla. Han var väldigt pigg. Sen red jag en inte mindre pigg Diara en sväng i skogen här hemma.
I dag har jag bara joggat och pluggat men i mon tänkte jag hoppa alla hästarna lite vilket ska bli kul! Och så massa plugg med såklart.
Ha en fortsatt bra fredagskväll!

Av Emma - 22 april 2019 07:00

En månad i blå-gult! Först vann vi tre av tre klasser under New Forest jubileumstävlingarna (bild 1) och två veckor senare vann vi uppvärmningsklassen i första omgången av div 2, laget vann lagklassen och jag och Diara kom två individuellt på samma procent som vinnaren (bild 2).

   

Av Emma - 21 april 2019 22:29

LB:1 2019 - 70,893% (198,5 p) - VINST!
Som ni säkert redan förstått så är jag väldigt nöjd med vår årsdebut, nästan 71% och vinst! Dessutom behöll Diara ridbarheten inne på banan och jag kunde påverka henne genom hela programmet. Efter att ha kollat på filmen såg jag att jag hade kunnat sätta lite med tryck i henne så det tar jag med mig till nästa tävling. Men kan inte vara annat än nöjd med dagen!
Slutkommentar: Trevlig uppvisning på ponny med trevliga gångarter.

          

 

Av Emma - 21 april 2019 09:20

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards