Stangen

Alla inlägg under september 2018

Av Emma - 30 september 2018 16:00

Vinst i LB!

 

Av Emma - 30 september 2018 12:30

Håll tummarna för oss nu!

 

Av Emma - 29 september 2018 10:00

I går red jag och Diara ett sista dressyrpass inför tävlingen i dag. Tyvärr har vi inte kunnat rida så mycket dressyr som önskat inför denna tävling men jag hoppas att det går bra i alla fall. Diara kändes iaf väldigt fin och hade en härlig energi. Den brukar jag ju dock aldrig se röken av inne på tävlingsbanan sen men hoppas kan man ju iaf. Förutom ridningen så övningskörde jag en hel del samt pluggade. 

Nu är vi påväg till Vetlanda och ska starta en LB och en LA. Önska oss lycka till! :)

 


Av Emma - 28 september 2018 22:15

Fredag och tävlingshelg på ingång! I dag har jag bara varit i skolan, övningskört, gått långpromenad och pluggat. I mon ska alla hästar ridas och sen på söndag är det tävling för mig och Diara, LB & LA. Tror inte på placering då det är några med i klasserna som är för bra för den nivån men vill iaf vara nöjd med mina ritter.
Ha en bra fredagskväll! :)

Av Emma - 27 september 2018 15:48

Jag började min dag med att longera Emilio. Han var kanske inte jättemotiverad till att springa runt i en lina direkt på morgonen men han var lydig och duktig iaf. Sen red jag dressyr på Diara. Jobbade nästan bara i galoppen i dag och hon var duktig. Hittade inte riktigt tillbaka till den känslan vi hade i söndags men är ändå nöjd. Sist ut var Zorro som också fick gå lite dressyr. Han var verkligen i behov av det och blev mjuk och fin efter lite jobb. Efter all ridning hade äntligen strömmen kommit tillbaka igen (den gick i går kväll igen) så det var skönt att kunna duscha.
I morgon vilar pållarna och jag har skola till kl 15. Så segt.
Ha en bra torsdagskväll!

Av Emma - 26 september 2018 19:44

Denna onsdagen har lugnt sagt varit blåsig. Jag skulle ridit dressyr på Diara men pga av all blåst samt att vi haft strömavbrott till och från hela dagen så har hon fått vila. Ett dressyrpass resulterar bara i spänningar när det blåser så mycket och att ge sig ut i skogen bland alla träd känns riskabelt. Istället (eller kanske inte istället för hade gjort det iaf) har jag roat mig med att vara i skolan och sedan ha en körlektion. Under eftermiddagen har jag pluggat och i kväll är det äntligen säsongspremiär för Bonde söker fru. 

I mon har jag studiedag och då ska alla hästarna ridas. :)

Av Emma - 25 september 2018 20:30

I dag övningskörde jag efter skolan och nu i kväll har jag ridit ut på Diara ihop med Victoria. D var ganska jobbig i dag. Pigg och allmänt stökig men det blir hon lätt när man rider jämsides med någon så som jag och Victoria oftast gör för att kunna prata utan att slita ut våra nackmuskler. XD Men vi har två dressyrpass kvar innan söndagens tävling så då lär vi nog kamma till oss lite igen. 

Tb till när vi alltid var ett hoppekipage och alltid okammade ;)

 

Av Emma - 24 september 2018 07:00

Photoshoot i snön. Vi såg lika lurviga ut både jag och Diara XD

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards