Stangen

Alla inlägg under juni 2022

Av Emma - 27 juni 2022 21:17

I dag fyller jag 22 år och firade med att börja jobba, haha. I år jobbar jag på smådjurskliniken i Tranås och hoppas på 5 väldigt lärorika och roliga veckor. 

När jag kom hem firade vi mig lite och sen blev det kvällsbad. Hoppas ni har haft en måndag!

   

Av Emma - 26 juni 2022 21:15

Blev två dressyrpass i dag på morgonen - svettigt deluxe. Diara var först ut och kändes väldigt fin och hade massa energi. Sedan Zorro som också var väldigt pigg. Inte alls vad jag trodde med tanke på värmen, haha. Red lösgörande arbete på båda och de blev superfina och med massa power i steget!

På em resnade jag skrittrundorna i skogen och sen blev det bad och lite mockning i hagen. I morgon börjar jag mitt sommarjobb så var en perfekt uppladdning inför det.

                                             

Av Emma - 25 juni 2022 21:00

Har varit galet varmt även i dag, upp emot 30 grader. På fm var vi och fikade hos mormor och morfar och på em red jag Diara en sväng i skogen. Hon var ganska seg i värmen och tyckte att stocken som låg över vägen var livsfarlig, haha. Sen var jag ute och sprang en sväng innan jag badade i sjön där det nu är hela 25 grader - så skönt!

Väldigt vacker kväll med:

 

Av Emma - 24 juni 2022 21:25

Av Emma - 24 juni 2022 18:00

Camilla tränade mig på Campari vilket var väldigt kul. Han blir lätt lite framtung så red många förhållningar på rakt spår för att verkligen få igenom dem och få honom helt rak. Därefter red vi en övning där jag ökade galoppen en långsida + kortsida för att på nästa kortsida bromsa upp galoppen och gå in på en 10-meters volt och sen ut igen och fortsätta helt spikrak. Han blev väldigt fin av detta och gav en jättehärlig känsla. Definitivt en övning jag ska ta med mig till mina hästar med.

 

Av Emma - 24 juni 2022 17:15

Min och Baileys första träning ihop! Så nyttigt och särskilt när det är för Camilla då jag rider efter hennes system. Vi fokuserade på att få honom rakriktad och att sätta vikten på bakbenen. Mycket förhållningar och innerskänkel till yttertygel. Han kändes ganska bekväm men i slutet fick jag upp honom i formen några korta sekvenser och blir sån enorm skillnad då. Så kul! Är verkligen taggad på att träna vidare nu. 

 

Av Emma - 24 juni 2022 13:45

I onsdags red jag Havanna på morgonen. Vi tog jättestora steg framåt och hon blev riktigt stabil i formen i traven - så duktig! Sedan mockade jag i hagen och gick med Molly. På kvällen dressyrtränade jag med Bailey för Camilla, mer i ett eget inlägg som vanligt.

I går var jag och mamma på stan på förmiddagen och på em var jag hos Camilla och red Campari en sväng i skogen.


I dag gick jag upp vid 5 och red den obligatoriska midsommarritten barbacka. I år blev det på Zorro och var en riktigt mysig tur i morgonsolen. Sedan cyklade jag till Bailey och red ett dressyrpass. Jobbade vidare på det Camilla sagt och han kändes riktigt fin och framåt för skänkeln! Sen dressyrtränade Camilla mig på Campari, mer i eget inlägg. När jag kom hem blev det bad och mockning i hagen. Nu blir det lite midsommarfirande med familjen.


         

Av Emma - 21 juni 2022 20:52

Nu är jag hemma igen efter två roliga dagar hos kompisar. I söndags var jag på kalas hos Albin och dagen efter var vi även ute och red på deras islandshästar. Sedan åkte jag även till Anna och stannade över tills i dag. Var hemma ca halv 10 och då åkte vi till veterinären med Molly och så fick hon sitt vaccin. 

På em red jag och mamma ut på Zorro och Diara. Zorro kändes fin och harmonisk. Hade trillat ner ett träd över en av vägarna som vi kunde hoppa över så det var extra kul. Förutom ridningen har jag även gått en promenad med Amanda samt rensat trädgårdslandet. 

Några bilder från dessa dagar:
             

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards