Stangen

Alla inlägg under september 2019

Av Emma - 26 september 2019 17:05

Nu har jag gjort mina allra första tentor! I tisdags var det den muntliga och den blev jag godkänd på och i dag var det den skriftliga som vi får resultatet på inom tre veckor. Det kändes bra så förhoppningsvis går det bra också. 

Nu i kväll ska jag njuta av att vara ledig innan jag måste börja plugga inför tentan som vi har nästa fredag. Jag har städat och handlat och ska snart göra kvällsmat. En effektiv em helt enkelt. I helgen ska jag tyvärr inte hem men kommer väl ha fullt upp med allt plugg.

Hoppas ni får en fortsatt bra torsdag! :)

Av Emma - 23 september 2019 13:42

Ännu en helg har gått och jag är tillbaka i Uppsala igen. I lördags red jag först Emilio i skogen och han var duktig. Sedan red jag ett dressyrpass på Diara vilket verkligen var behövligt. Först jobbade vi länge i skritten med att få igenom högerställningen. Mycket öppna, skänkelvikningar och serpentiner. Samma arbete fortsatte i traven och i galoppen red jag som vanligt mycket förvänd galopp, denna gång på serpentinbågar. I traven blev hon ganska snabbt superfin med bra energi och eftergift i handen. I galoppen släppte hon faktiskt av helt och verkligen trampade under sig. Det märktes att det var jobbigt för fick rida med mycket ben för att hon skulle orka där men hon var väldigt härlig att sitta på. Efter ridningen så pluggade jag resten av dagen.

I går red jag Diara i skogen och hon kändes pigg och fräsch trots det tuffa passet på lördagen. Märkte att arbetet lönat sig för hon var mer mjuk och harmoisk än förra helgen då vi inte kunde rida något på banan. Sedan pluggade jag tills det var dags att åka tillbaka upp hit.

I dag har jag varit och kollat lite på det uppdissikerade materialet inför i morgon när vi har vår muntliga/praktiska tenta och nu ska jag fortsätta med det teoretiska pluggandet. Håll tummarna för mig i morgon!

Bilder från helgen. De på Diara är riktigt höstiga.

     

Av Emma - 18 september 2019 07:49

Redan onsdag igen och jag är mitt uppe i mitt livs första tentaplugg. Detta ska tydligen vara en lätt tenta men är extremt mycket att lära sig mota ett prov på gymnasiet iaf. I söndags vände det och jag verkar äntligen bli frisk. Red ut på Diara på morgonen och det blev en del dressyr i skogen då hon hade mycket egna åsikter, hehe. Därefter har jag spenderat all ledig tid med plugg. I dag har vi sista föreläsningen innan tentan och sen är det bara lite dissektioner osv kvar på fredag. I morgon är vi lediga vilket är lyxigt.
Hoppas ni får en bra onsdag!

Av Emma - 16 september 2019 07:00

Vi hade Summer Cup där jag och Amanda var i lag. Ett riktigt roligt meeting som dessutom resulterade i en stor rosettskörd för oss båda!

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards