Stangen

Alla inlägg under februari 2023

Av Emma - 25 februari 2023 22:32

Första veckan av smådjur är klar och den har bestått av introövningar inom olika områden. Neurologi, bandagering, tänder, hud, rörelseapparaten och EKG. Nästa vecka har jag jour och seminarievecka så blir en blandning av dessa. Kommer även få lite långhelg och kunna åka hem vilket jag är väldigt taggad på!
I dag var jag med Fia på skolan och tränade inför den praktiska hästtentan på fm och efter det har jag städat, gått långpromenad, pluggat och kollat mello.
Lite bilder från veckan:

Av Emma - 22 februari 2023 20:59

Ligger alldeles för efter här nu igen så får bli en kort recap av de här tre veckorna. Anestesiveckan gjorde jag alltså hemifrån förutom tentan. Va skönt att vara hemma men allt jag gjorde va att plugga, haha. Och rida såklart. Tentan gick iaf bra och blev godkänd.

Sedan började jag nästa delkurs, nämligen ambulatoriska. Dock får man göra två av dess fyra veckor externt så jag gjorde det hemma på Distriksveterinärerna i Huskvarna vilket var väldigt kul. Fick kastrera kalvar, avliva, ge olika injektioner, rektalisera m.m Verkligen två lärorika veckor! Och det bästa var att jag kunde vara hemma och rida och dessutom var pluggfri! Helt perfekt!

Nu har jag börjat på första smådjurs delkursen och vi har nu en introvecka med övningar innan arbetet på kliniken börjar. Hittills har vi haft övning i dermatologi, odontologi och sportmedicin. Mycket att ta in men också väldigt intressant! I morgon blir det EKG seminarie hela dagen. Dock innebär ju denna kurs också att jag är tillbaka i Uppsala vilket är mindre kul...

Men lite bilder från dessa veckor:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards